Mopedspeed Cup 2019
Mopedspeed Cup 2019
Næsten nyhed i dansk 50cc classic racing: Mopedspeed Cup 2019 (Har tidligere været slået op i en lukket Facebook gruppe)
Det drejer det sig om at få de fantastiske cup- maskiner på banen igen - navnet opstod oprindeligt fra den tyske Kreidler Cup serie - men denne gang, vil alle standard- stel racere, være sig FS1 Yamaha, Puch Monza, Everton, Zündapp, Gilera, Fantic, Garelli, Simson, Tomos m.fl. være mulige at deltage med. Altså såkaldte gear- knallerter - jo flere gear jo bedre!
Som i 2015, hvor klasse 2B 50cc blev delt i luftkølet/ vandkølet, er den venlige mand bag Mopedspeed.dk, Michael Grønborg igen frisk på at hjælpe dette nye mesterskab på vej.
Tanken er at vi regulerer og håndterer Mopedspeed Cuppen 2019 internt - ingen grund til at forstyrre de hårdt belastede AMK/DMU med dette tiltag.
Der vil være podie og præmiering efter hvert af de danske løb:
4-5 Maj Jyllandsringen
15 Juni Breum - 1 dags gadeløb! Update: Breum-race.dk - storskærm, højtalere og mange tilskuere forventes.
31-1 September Ring Djursland
Kravet for at kunne deltage i Mopedspeed Cup 2019 er at raceren har:
Originalt stel.
Stempelstyret indsugning. Ingen membran! Originale drejeventilsmotorer (Suzuki/Yamaha/?) er godkendt hvis drejeventil er af original størrelse.
Luftkølet.
Ingen kåbe - men forskærm!
18" højkantede alufælge m. klassiske racingdæk. Racingdækkene fra Bridgestone eller Heidenau har den optimale compound.
Minimums vægt er også hér 55kg - så strip ikke raceren for meget!
Ang. motor:
Det er muligt at opgradere motoren f.eks. fra 4gears til 6gears version forudsat at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt udført.
Altså at udskifte Minarelli P4 med P6, Monza 4gear med Monza/Cobra 6gear osv.
Årstal reglementet gælder også hér - ingen motorer efter 1983.
Det er tilladt at opgradere affjedrings komponenter (og i nogle tilfælde endda tilrådeligt!).
Kræver DMU Classic licens og maskine godkendt efter gældende reglement.
Anders