Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Nikolaj Y »

Twinsport skrev:Ja, det burde jeg nok have skrevet. Cylinderen skal bruges til mit 2-gears Sting projekt ;-)

Nu skal den foreløbig lige finpudses i kanalerne. Ikke noget radikalt, men lidt afgratning og afretning, samt tilpasning af squishband.

/Steen
Lyder spændende - det lyder som en racer :thunge
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Har du allerede bearbejdet topstykket eller er det købt sådan? Synes forbrændings kammeret ser anderledes ud end dem jeg plejer at få. Men der er måske forskel på dem de sælger afhængig af ny/gammel model køleribber.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej...
billederne snyder nok, men det ser ud som om sidekanalerne er større end normalt, skylleportene ser derimod ret små ud, men der er mange.
udstødningsporten ser heller ikke ret høj ud, men ret bred - det må være sådan en der trækker godt fra bunden og midt i registeret.

pas nu på du ikke vrider kardanfjederen over med alt det moment.

og knud - godt nok er dette da en fin cylinder til en Yamaha sting, men til en 4 gear så glem det.
i gamle dage var det den anden vej det gik, og vi tilpassede en 4 gears cylinder på en Yamaha sting - sådan en har jeg engang haft der kunne køre 70 kmt stabilt med 40 mm stempel og std indsugning 12 mm med stor dysse og proma potte.
desuden bruger en sting 10 mm krydspind så stemplet kan du heller ikke bruge til en fs1, faktisk ville alt blive alt for kompliceret.
der er jo også masser af fede cylinderkit lavet til Yamaha 4 gear, så kan slet ikke se hvorfor man skulle prøve med en sting cylinder, altså medmindre at man har en Yamaha sting, eller 10.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hey!
Yamahafs1haslev skrev:Hvor har du købt den? (for den passer vel også på en FS1er)
Den kommer herfra: https://www.treatland.tv/yamaha-QT50-YT ... 318007.htm

Kig forbi med en blok og en FS1-cylinder, så kigger vi på det ;-)
12V skrev:Har du allerede bearbejdet topstykket eller er det købt sådan? Synes forbrændings kammeret ser anderledes ud end dem jeg plejer at få. Men der er måske forskel på dem de sælger afhængig af ny/gammel model køleribber.
Topstykket kom sådan. Det var det som Treatland kalder et "Sport Touring": https://www.treatland.tv/custom-cut-45- ... sion-5.htm
claus olieklud skrev:... billederne snyder nok, men det ser ud som om sidekanalerne er større end normalt, skylleportene ser derimod ret små ud, men der er mange. udstødningsporten ser heller ikke ret høj ud, men ret bred - det må være sådan en der trækker godt fra bunden og midt i registeret.

pas nu på du ikke vrider kardanfjederen over med alt det moment.
Ja, portene er mange og fint fordelt. Jeg vil ved lejlighed lige måle dem op. Det er også værd at bemærke at skyllekanalerne er fint udformede, så det ligner noget med fornuftigt flow i.

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Topstykket kom sådan. Det var det som Treatland kalder et "Sport Touring": https://www.treatland.tv/custom-cut-45- ... sion-5.htm
Så forstår jeg bedre at den ser anderledes ud, tak for linket :)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Godmorgen

Jeg fortsætter lige ovre i tuningstråden, hvis i vil se mål osv. på cylinderen:

viewtopic.php?f=149&t=15736&p=166258#p166258

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

fik en ny kobling snegl fra benny..en lækker orginal..så nu holder det nok...den gamle u orginale var self flækket i nylon delen...
Vedhæftede filer
DSCF2759.JPG
DSCF2759.JPG (567.75 KiB) Vist 13827 gange
DSCF2758.JPG
DSCF2758.JPG (459.65 KiB) Vist 13827 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Fik lige en 2-gears automatik motor til et eksperiment med en "lidt-hurtigere-end-normalt-Sting". Det er sgu' den fineste motor jeg nogensinde har handlet for 75 usd :-)

/Steen

BilledeBillede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Sig mig - er i helt holdt op med at købe sager ind?

Nå, men jeg fortsætter tråden. Denne gang blev det til 6 krydskærv bits af typen JIS str. 1, 2 og 3. Mine bits er efterhånden lidt slidte af alle de Sting-motorer vi skruer i, så der måtte suppleres lidt op. Denne gang måtte jeg have dem fra Frankrig, da det har vist sig fuldstændigt umuligt at finde dem tættere på. Hvad gør FS1 fraktionen med værktøjet? Hvor køber i det?

/SteenBillede
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

jeg har kun købt sådan en..
http://www.ebay.de/itm/112478821365

3000 kr er rimelig billigt..ca halv pris mod at købe den gennem forhandlerne i danmark...de plejer at være lidt elendigt justeret og finishen er ikke for god..men adskiller den ..renser og justere alt..så plejer de at fungere rimeligt...

den jeg har købt har lidt forbedringer..som låsning af pinol dokken fra bagsiden..med håndtag..men til gengæld har den desvære ikke høj/lav gear område..det savnes..mmotoren er permanent magenet jævnstrøm..med fuld regulering og rpm tæller) som ikke er specielt brugbart)..

den er ikke kommet endnu..håber i morgen eller fredag... :? så må jeg se hvad jeg har købt.. :hihi
Vedhæftede filer
drejebænk.jpg
drejebænk.jpg (18.58 KiB) Vist 13610 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

har fået drejebænken pakket ud...den har ikke digital rpm display..men er fuld elektronisk justerbar hastighed ..den har god trækkraft..selv uden reduktion gear..så det er fint nok..nylon tandhjul..bum...,bum..de køre fint lydløst..men hvor længe..man kan tilkøbe støbejern hjul..hvis de er et problem..

ellers er kvaliteten rimelig..den kræver en justering..og gennemsmøring før brug..bare for en sikkerheds skyld..hvis kineseren ikke har fået justeret alt helt perfekt...

den kom op på 3200 krincl fragt..leveret i en trækasse..med metal forstærkning..absolut skudsikker ..der er intet ekstra udstyr udover en fast pinol..så man skal tilkøbe noget udstyr hvis man er begynder..der er stor konus i pinoldokken..den tager mine konus 2 rullepinol..fra min prof bænk
jeg er tilfreds...
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

3.200 dask for en drejebænk, som med et par timers arbejde kan gøres gangbar? Det kan vist ikke gøres meget bedre!

Den skal vel helle ikke arbejde hårdt, skal den? Det er vel mest til små bøsninger osv.?

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

ja ..presis...jeg har en større Vesuv..men patronen er lidt stor og grov..til småting som små bøs til spedometr renovering.
..og den har tomme norton box...så metrisk er med vekselhjul..som er temmelige store..for at matche metrisk/tomme...
den lille bænk er rimelig let at skiftetandhjul til de mest brugte gevind..og har et godt træk..selv ved lave rpm..den har en gammeldags jævnstrøm motor med permanent magenet..og variabel strømforsyning(vistnok med kompenserende rpm stabilator)den trækker meget ens under belastning..og stiger ikke i rpm under friløb..


og prisen er næsten det halve af hvad den kan købes i danmark for...de røde seig bænke er helt magen til til 6000 kr..de har dog digital udlæsning af rpm.men møtrik til spænde pinol dok..hvor min billige har et rigtig exentrisk håndtag..til hurtig af låsning af dokken..så det er lidt med hvad man ønsker af bænken..mine krav er enkelthed og stabilitet..
det eneste jeg savner er høj/lav på spindlen..min er direkte drevet..den dyre sieg har gear i spindel huset...det giver mere moment ved gevindskæring...men jeg tror det går fint uden..ellers kan jeg tilkøbe en ny spindel dok. stadig uden at komme tæt på de danske priser..
strynboen på test profil
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af wolfe »

Hej lars hvordan er størrelse? er der plads til et yamaha topstykke? eller endda kreidler topstykke?
Tim C
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

her er lige nogle billeder..der er 9 cm radius udhæng..men det hele kan ikke udnyttes.den kan nok rotere et enme ca 17 cm i diameter..hvis man kan få det skærende værktøj /stålholder drejet ud.(..det er en fin mekanisk bænk..så mest til småting..et Yamaha puch maxi topstykke kan nok monteres..men nok ikke et kreidler..eller blok- puch cyll /top

patronen er 8 cm i diameter..


Vedhæftede filer
DSCF2804.JPG
DSCF2804.JPG (508.85 KiB) Vist 13391 gange
DSCF2805.JPG
DSCF2805.JPG (494.12 KiB) Vist 13391 gange
DSCF2806.JPG
DSCF2806.JPG (474.35 KiB) Vist 13391 gange
DSCF2807.JPG
DSCF2807.JPG (468.54 KiB) Vist 13391 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
Man er jo nødt til at købe lidt litteratur engang i mellem. Derfor var der jo ingen vej udenom lidt baggrundsstof til mit nye automobil.
/SteenBillede
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

jeg har også handlet en del MZ bøger ind fra veteran forlag i Tyskland...det er som en tidsmaskine at kikke i de gamle bøger...
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Ja, det er noget særligt at sidde med de gamle bøger. Jeg har også hapset noget originallitteratur fra DKW og Zündapp fra 30'erne og 40'erne, men der skal øjnene lige knibes lidt sammen, når man skal læse gotiske bogstaver ;-)

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

ha ja..den ene bog jeg købte var i lomme format.

..men trykt i perfekt kvalitet..men mikroskopisk...konen grinte da hun så pakken..med den" store "værksteds bog jeg bestilte..var sikker på at den var A4...men den var 10 gange mindre.(..lige som dem Honda har under sædet)...men den var billig..så jeg prøver igen..
købte også syntetiske gummi håndtag..de stinker af tjære og brunkul..er nok syntetiske gummi..fra krigens tid...de tåler ikke sollys..og mørner op..så køb ikke til fremtiden..deres halverings tid er få år..så bliver de til tjære igen...ja østtysk har en charme..men man skal huske både det gode og dårlige....nostalgi kan være farligt...ukritisk..men teknikken er spændene på en simpel måde..
Vedhæftede filer
es 150 prospekt.jpg
es 150 prospekt.jpg (66.94 KiB) Vist 13174 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

har fået post fra kina..nok i går lørdag...fandt den i postkassen i dag..

50 bor for 20 kr..fragtfrit..det er så 1-2- 2,5- 3- 3,5 ..men dem man altid mangler...måske ikke lige 1,0 og 2mm..men resten er brugbare
har hørt at fragt rabat ordningen for kina..er udløbet...så fragtpriserne vil stige til næste år...så nok sidste chance for fragtfrit køb nu inden nytår..
Vedhæftede filer
DSCF2848.JPG
DSCF2848.JPG (456.98 KiB) Vist 13054 gange
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"