Bremsecylinder

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
MartinV
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 15. maj 2017 16:23
Kontakt:

Bremsecylinder

Indlæg af MartinV »

Hej alle

Jeg er ved at samle min gamle FS1 der har været adskilt siden jeg var knægt tilbage i 90'ne.
Meget vand har flydt i åen siden da og det kan godt være lidt svært at huske hvordan tingene var samlet.
Jeg er nået til bremsecylindern der ligger adskilt.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_6e0.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_6e0.jpg (331.09 KiB) Vist 3821 gange

På den skematiske tegning kan man se nogle skiver mm. der skal samles i en bestemt rækkefølge, men det kan godt være svært at se præcist hvad de enkelte dele er, jeg er heller ikke sikker på om der måske mangler noget.
Bremsecylinder-pumpe.jpg
Bremsecylinder-pumpe.jpg (29.68 KiB) Vist 3821 gange
Er der nogen der kan nævne rækkefølgen af disse dele som de skal monteres i?
Mangler der muligvis den del der er vist som nr. 3 fra venstre på skitsen?
msAMKmtfQTm0VWril8qYcA_thumb_6de.jpg
msAMKmtfQTm0VWril8qYcA_thumb_6de.jpg (132.99 KiB) Vist 3821 gange
Jeg er også i tvivl om der måske skal være en pakning/o-ring inde i det spor der hvor væskebeholderen bliver monteret.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_6e1.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_6e1.jpg (308.99 KiB) Vist 3821 gange

Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Bremsecylinder

Indlæg af knallert »

du skal købe et rep set..med nye pakninger..så følger nummer 3 også med. og 7 og 8.og ja der skal bruges en o ring
strynboen på test profil
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Bremsecylinder

Indlæg af MNH3660 »

Jeg brugte en O-ring i NBR fra formværktøjer til min beholder. Rens sporet godt i alu-huset. Brug evt. siliconebaseret bremsevæske.
Du kan købe rep.sæt til cylinderen for ca. 230 kr. hos mc-forhandlere. Spørg efter 075003-msb105 - er vist nok til en Honda, men passer til den master, du viser. Jeg købte mit hos Lydmuren i Stenløse.

Nr. 3 på tegningen er støvhætten, der "skjuler" låsering, skiver mm. Den bliver holdt på plads af den tynde fjederring.

Hvis det kniber med O-ringen, har jeg en ekstra på lager. Skriv evt. en pb. Jeg smurte med lidt siliconefedt - så gik montagen let.

Når jeg kigger på foto af beholderen ser det ud til, at der mangler en gevindbøsning i nederste venstre hjørne. Hvis den er trukket ud, kan du evt. lime den med epoxy. Benny har også nogle løse bøsninger til rep.

Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"