Sort stempel...

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

Han tog cylinderen af og så dette:
20170601_161412.jpg
20170601_161412.jpg (431.02 KiB) Vist 15216 gange
20170601_161422.jpg
20170601_161422.jpg (447 KiB) Vist 15216 gange
Nej, det er ikke en click-bait - det må vi hellere holde os fra her på et ellers seriøst forum

Stemplet ser vel sort ud. Her lidt fakta:

Gl. F5B TUM178 (helt sikkert uoriginal - uvist om den har været honet, men jeg måler Ø40 sharp i toppen med skydelæren.
Nyt stempel Ø39,96 - kørt 450 km. (det gamle var ikke kønt - har aldrig prøvet at køre med det)

16 mm Mikuni og ditto indsugning (dysen er liiidt for stor - skal lige holde igen med gassen for topfart)
11T, TUM178 lovlig udstødning.
Tændrør havde en helt perfekt Nescafe-agtig farve.
Kører på 2% Castrol TTS (den røde)

Motoren kører ellers rigtig godt og har gode kræfter. Cylinderen er flot blank over portene - med de obligatoriske småridser under udstødningsporten, hvor stemplet "hviler".

Er her tale om forbrænding under ringene?
Kan jeg evt. gå en størrelse op i stempel?
Kan det alene skyldes en for stor dyse (kører jo alligevel næsten aldrig topfart, så jeg tror det ikke selv)

Ser frem til jeres input

Mvh en, der snart er træt af knallerter, der enten drypper olie eller "spiser" olie. Er ved at få has på dem....
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Kai »

Det skyldes at stempelringene er piv utætte og ikke lukker tæt mod cylindervæggen. På moderne Dansk kaldes det "blow-by", og gas fra forbrændingen siver forbi stempelringene og får oliefilmen til at forkulle pga varmen.

Et nyt stempel i en gammel cylinder dur ikke hvis den ikke havde nævneværdig hone-spor tilbage, så har du ikke en jordisk chance for at få den "kørt til". Det handler først og fremmest om at stempelringene slides/slibes til i perfekt pasform og bliver så tætte som muligt.

Cylinderen kan også være skæv = boringen ikke er boret/honet 100% rund eller slidt oval, eller cylindervæggene ikke er parallelle.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

Hej Kai

Tak for kvalificeret input.

Kan jeg ud af dit indlæg udlede at:
- Man ALDRIG kan skifte stempel UDEN en honing/ny cylinder?
- Man godt kan skifte f.eks. en knækket stempelring, hvis der ikke er sket skade på cyl/stempel?
- Jeg skal kigge efter ny cylinder & stempel?

Jeg ser nogle gange, at der handles originale 3-skyl cylindre m/stempel på dba og gulgratis. Jeg går ikke ud fra, at stempel og cylinder har fulgtes ad i de 40-50 år, FS1 har været på markedet. Tør man købe sådan et sæt eller skal man bare indregne en honing og et nyt stempel?

Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af FS1originalen »

"Man ALDRIG kan skifte stempel UDEN en honing/ny cylinder?" udleder du af Kais indlæg.
Skal vi ikke nøjes med: Der kommer som regel ikke noget godt ud af at sætte nyt stempel i en slidt cylinder :!:

Du skriver at cylinderen måler 40,0 sharp i toppen - det gør den fordi at ringene aldrig kommer op og slide på de øverste 4-5mm. Kan du ikke mærke med en finger at cylinderen er slidt større et lille stykke nede???
Prøv også at tage ringene af stemplet og sæt dem i cylinderen. Det åbne gab i ringene må højst være få tiendedele mm. Er det større tyder det på slidte ringe og/eller slidt cylinder.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

Hej Erik

Ja, verden er sjældent sort/hvid. Kan godt følge din tankegang - nogle gange kan man lykkes med forsøg, er ellers ikke burde virke...

Den med at måle med stempelringene var en smart løsning. Jeg havde ellers skydelærens målespidser så dybt i, som muligt.

Tænker på, om det er værd at forsøge med en hjemmehoning for at "ridse" cylinderen op. Kan se, at Biltema har et honingsværktøj til en fornuftig pris. Og så på med ny stempel. Der er ingen ridser i cylinderen, der skal slibes væk, så jeg tænker, det kun drejer sig om at skabe den rigtige overflade, så stempelringene igen kan slides til. Lyder det helt dumt?

Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af knallert »

du får ikke cylenderen "s slitage til at blive mindre ved at Flex hone..den bliver større..og så kan ringene slet ikke tætne..køb et billigt cyll/stempel set...eller opbor til næste størelse stempel...det første er det billigeste
strynboen på test profil
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

Hej Strynbo

Er helt med på, at man kun kan fjerne materiale fra cylinderen og derved øger diameteren. Er med på sidelinien med plaststøbeværktøjer, så jeg har lært at "tænke i negativer"... :wink:

Lad os antage, at alm. slid samt en honing/de-glazing har øget 0,01 mm. på diameteren - kan jeg så ikke "bare" bruge et stempel str. 39,97?

Har set, at Benny har et såkaldt racerstempel i nærliggende størrelser. Er det lovligt at bruge disse? Og vil de overhovedet fungere på en std. F5B cylinder?

PS. Har smidt et taiwansen cylindersæt på magen til det, vi monterede på min søns knallert. Det har hverken jeg eller han været skuffet over. Det ærgrer mig bare lidt, at have en ellers fin cylinder liggende, som måske kan bringes til live med lidt smådele (stempel) og en arbejdstime eller to.

Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Et andet enkelt cowboy trix til at afgøre sliddet:
Aftag stempel ringe, rens stempel for snavs/koks og cylinderboring for olie.
Lig cylinder med topstykke pakfladen på din håndflade så håndflade lukker for boringen, sæt stempel i cylinderen og hold det kortvarig, lad det falde ned i cylinderen.
Hvis stempel falder ned uden modstand er cylinderen slidt og skal bores og hones. Gentag ved at dreje stemplet en kvart omdrejning for at undersøge ovalitet.
ved en ok cylinder, falder stempel meget langsomt helt i bund i alle positioner.
En nyboret cylinder skal have en frigang til stemplet på maximal 3/100mm. Det kan kun måles med kalibreret mikrometer skrue og et spærremål. Husk altid at oplyse dette til cylinder service og hav altid det nye stempel med der skal bruges efterfølgende.
Et racer stempel, dvs et et-rings stempel giver alene ingen forøgelse af ydelsen.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af claus olieklud »

hejsa.

er det ikke lige meget om benny`s special stempler er lovlige eller ej ? du kører jo med stor indsugning i forvejen.

jeg har selv købt et par forskellige 40 mm stempler fra benny, mest fordi jeg samler på stempler, og syntes det er sjovt med specialstempler.
jeg tror de virker udmærket, de er vist lidt større end 39,96 - det ene er med hak i skørtet for 3. skyllekanal.

rigtig man ikke kan rette en oval cylinder, men du kan da bare prøve at give den en ordentlig tur med flexhoneren, og proppe et nyt stempel i - hvis du er heldig bliver det godt, ellers har det da højst kostet dig et stempel.

kan se du kører med fornuftig lav gearing - her vil et racerstempel med en ring måske komme til sin ret, jeg syntes i hvert fald ikke det lyder helt dumt - hvis der ikke er kompression med en ring, ja så bliver der det heller ikke med 2 stempelringe.

hilsen olieklud
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... det jeg nævnte med udskæringen i skørtet til 3. skyllekanal fik jeg vist aldrig købt, men har haft det i hånden oppe ved benny.
her er lidt til inspiration - ikke til salg, men fine løsningsmodeller for dig.

først fra venstre originalt Yamaha hi-speed L-ring 40,25 - hvis du ville vælge at lade cylinderen opbore.

i midten originalt Yamaha 39,98 - passer til en std cylinder der bliver honet lidt extra.

til højre benny uoriginalt Yamaha hi-speed L-ring 39,99 - passer til en std cylinder der bliver honet lidt extra.

du får lige så god kompression med kun en stempelring som med 2 stempelringe, men langt mindre friktion - hellere en der er tæt end 2 utætte.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0533.jpg
IMAG0533.jpg (367.44 KiB) Vist 15085 gange
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

I er for vilde... Olieklud og FS1Haslev

Sikke en fremvisning af stempler. Sjovt, at stempelringene ligger helt i toppen af stemplet.

Når jeg - på trods af min store indsugning - går lidt op i det lovlige, er det fordi sønnen og jeg jævnligt møder Ole Betjent-biler i området, og det er planen, at vi "kun" skal køre med 11T. Det er ikke sjovt at køre fra Stenløse til Roskilde Havn på rute A6 på en alt for ulovlig knallert - selv om vi holder farten nede på 35. Det hænger måske ikke helt sammen, men hellere indrømme en gearing og vide, at alt andet er 100% lovligt. Og jeg er sikker på, at vi bliver stoppet på et eller andet tidspunkt... (det bliver jo lidt dyrt, hvis farmand skal betale bøden for ikke kun en, men to ulovlige knallerter :hihi

Derfor min interesse for det "lovlige"... Men må man køre med racerstempel i en std. cylinder?

Husmandsmetoden til at checke, om stempel og cylinder passer sammen er da genial. Det skal afprøves ved først kommende lejlighed. Vil flexhone min nu "gamle" cylinder og teste.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Den korte udgave:
Du må ikke køre med noget som helst der ikke er typegodkendt til Yamaha FS1 på en Yamaha FS1, Asta, Basta, Bum!

Når det så er sagt: du kører med 16mm indsugning og 16mm karburator:
Jens L@ang@rm skal være godt "grøn", hvis han ikke ved hvor langt gashåndtaget kan drejes på en lovlig karburator
+ det giver en del flere omdrejninger
+ kvikkere gas respons,
+ en "tungere" lyd
når den har disse dele .
(men helt ærligt: hvor hurtigt siger du den kører med denne opsætning... ca. 35km/t?? - så ER den cylinder edder-mane-mig TOT! - gestorpen! hielt gå-nat!, out!,
jeg kan få en 40mm, topplanet cylinder, 1mm hævet udstødningsport MED plumb + MED 10 mm karburator + svensker udstødning (aka "banket" udstødning), gearet +2T - til at rende +50 km/t)

Bliver du stoppet får du et "gok" og en notering (så skal du vente hele 3 lange år på at få denne notering slettet, hvis begge knallerter er dine i juridisk forstand får du så to (2) noteringer + kæmpe gog og konfiskation (kan være du også skal tage knallert kørekort, dette er jeg så ikke helt sikker på)

Bedste råd:
kør så pil-rådden-tunet, du vil ...
(det er pisse-sjovt (sagde manden på de +55år i flg. dåbsattesten versus: drengerøv på ca. 18 år, når han høvler derud´a´ på hans kamp-tunede RødeHest) ) -
men:
- lad være med at pive NÅR! Lovens Lange Arm siger "goddag- goddag - en bøde du ska´ ha´) (tænk alle de gange du har vredet øret rundt på svinet og dine øjne bliver feber-blanke.... meh-heh-heh!
- eller:
kør helt stramt lovlig...ja og det indbefatter faktisk en gearing med 9T foran! vilde 33km/t på toppen ....und keine schweinerie anderes woh!
Sorry!
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af MNH3660 »

Hej Knud

Uha - jo, den kører skam mere end 35 km/t - det er bare en fart, der ikke tiltrækker en masse opmærksomhed.
Har ikke målt topfarten, men jeg kan tydeligt mærke, at den lovlige TUM178-kopiudstødning gør sit arbejde - altså begrænser på toppen. Cylinderen virker skam helt fint - helt std. 3-skyls og masser af kompression.

Sjovt nok virker sønnens lovlige og originale TUM178 udstødning til at have mere gennemstrømning. Vi købte den (brugt naturligvis) og startede med at sætte den i blød i kaustisk soda. Skyllede efter med først vand, dernæst lampeolie og satte ild til den. Den er altså dejlig sprød i sin klang og føles næsten som en tun-udstødning. Og den har ikke været åbnet.

Hvad, når I kører "arrangerede" ture i klubben - får I lov at køre i fred for ordensmagten?
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af knallert »

på ture køre langsomste mand forrest. der er alle afskygninger af tunings grader....
mc knallerterne køre som de har lyst..de følger ingen regler/ aftaler.
...de er jo også mc..og må ikke køre der vi andre er.cykkelsti osv..så entelig ikke en knallert forum ting
strynboen på test profil
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Allan M »

knallert skrev:på ture køre langsomste mand forrest. der er alle afskygninger af tunings grader....
mc knallerterne køre som de har lyst..de følger ingen regler/ aftaler.
...de er jo også mc..og må ikke køre der vi andre er.cykkelsti osv..så entelig ikke en knallert forum ting
En utroligt dum og arrogant kommentar, som i den grad gør mig vred! Mener du, at fordi vi er nogen, som overholder loven ved at indregistrere som MC fordi vi har historisk korrekte FS1´ere, så er vi ikke velkomne hér på forum?

Det er et uomtvisteligt faktum, at lovlige FS1´ere nærmest ikke forekom. ALLE kørte minimum gearet og de allerfleste også mere ulovligt.

Er det bedre at køre ulovligt end at få det papirmæssige i orden med en nummerplade og et syn OG et kørekort?

Kører du selv 100% lovligt med 9-tands eller bryder du loven? Du kan ikke forvente, at vi, som nu er blevet voksne og fornuftigere, skal vælge mellem at bryde loven eller at køre historisk Ukorrekt.

"...må ikke køre der vi andre er..." Må en tunet knallert overhovedet køre på offentlig vej herunder cykelsti? Nej, vel!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af knallert »

jeg skriver bare mine erfaringer fra div ture og løb..hvor mc knallerterne flakker omkring ..da de ikke gider at holde gennemsnits hastigheden..som vi andre holder..
.jeg køre da selv lidt boret..nok ca 50 kmt..men holder laveste hastighed som ofte er poul erik telemekanikker...så vi køre alle de 38 som han kan presses op på..det er fint..og alle har en god tur...
på sidste Strynø tur..kørte mc knallerterne en anden rute på en del af turen..da de ikke lovligt kan følge os på cykkelstien...så spørgsmålet er om de overhoved høre hjemme på et knallert træf..men burde køre til et mc træf...vi andre køre jo ikke knallerter til mc træf..
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af knallert »

jeg skriver jo bare at der er knallerter og mc..det er 2 forskellige ting..det kan alle da forstå..??eller kan de
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Twinsport »

Jeg vil lige forsøge at gyde lidt olie på vandene, for jeg synes faktisk at i begge har fat i noget, både Strynboen og Allan.

Jeg tror at de fleste her på forum har en forholdsvis rummelig opfattelse af begrebet knallert. For mange er det vel egentlig bare noget med ca. 50 kubik. Derfor er indregistrerede "knallerter" i de fleste tilfælde også velkomne på træf.

Igennem årene har jeg deltaget i utallige træf, hvor fællesturene har foregået med både almindelige knallerter, samt dem med stor nummerplade. Det går fint, men jeg må give ret i at mc-knallerterne normalt kører noget mere "ureguleret" end dem der blot følger den langsomste. Det er helt fint, for der sker jo ikke noget ved det, så det kan vel være hip som hap?

Selvfølgelig har Allan også ret når han skriver at det er de færreste knallerter på turene som er HELT lovlige. Selv om vi påstår det, så er jeg da altid imponeret over hvor mange "lovlige" knallerter på turene som kører rigtigt, rigtigt godt. :shock:

Lad os endelig ikke komme ud i en diskussion om hvad der er lovligt eller ej. Alle os der kører på knallerter ved jo godt at der er fiflet lidt her og der og dem der kører mc-knallert er jo til enhver tid opmærksom på reglen om, at man skal til syn ved skift af cylinder på en totakter, da det svarer til et skift af motor, ikke? :mrgreen: I det lys kan man jo spørge sig selv: "Er der overhovedet én eneste lovlig (som i 100%) knallert eller knallert-mc blandt brugerne på forum?".

/Steen (som har et ben i både knallertlejren, samt hos dem som kører knallert-mc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af kreidlerhansen »

Stor nummerplade eller ej, så er det i mine øjne en tunet knallert og altså lige historisk korrekt, uanset hvilket kørekort, der kræves.

MC'erne ender ofte i samme kørselsmønster som de fleste forestiller sig 16-årige knægte på ulovlige knallerter. Hyper-autentisk adfærd men ikke altid hensigtsmæssig, og det må derfor være en detalje, som evt. træfarrangører kan overveje at tage hensyn til; udelukkelse, alternativ rute eller andet.

Hvorvidt mini-MC hører til under et knallerttræf, må altså være op til arrangørerne af de enkelte træf. En debat vedr. et generelt regelsæt bliver i bedste fald til meningsudgydelser og i min optik spild af tid.

I øvrigt er det hamrende off-topic og absolut ikke værd at få ondt i en bestemt legemsdel over.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Sort stempel...

Indlæg af Poul-Erik A. »

knallert skrev:jeg skriver bare mine erfaringer fra div ture og løb..hvor mc knallerterne flakker omkring ..da de ikke gider at holde gennemsnits hastigheden..som vi andre holder..
.jeg køre da selv lidt boret..nok ca 50 kmt..men holder laveste hastighed som ofte er poul erik telemekanikker...så vi køre alle de 38 som han kan presses op på..det er fint..og alle har en god tur...
på sidste Strynø tur..kørte mc knallerterne en anden rute på en del af turen..da de ikke lovligt kan følge os på cykkelstien...så spørgsmålet er om de overhoved høre hjemme på et knallert træf..men burde køre til et mc træf...vi andre køre jo ikke knallerter til mc træf..
Ja, det har faktisk fungeret godt med at jeg - som den langsomst-kørende- kørte forrest og derved bestemte farten. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"