Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej igen
Som nogle af jer sikkert husker, så fik jeg krejlet mig til et løftebord for nogle uger siden. Nu har jeg fået det sat ned i gulvet i en isoleret rustfri kasse, så der ikke bliver bøvl med kondens. Arbejdshøjden er nu 85 cm. fra gulv, så det er vist fint. Nu skal gulvmalingen lige fixes, men det bliver senere på året..
/Steen
Som nogle af jer sikkert husker, så fik jeg krejlet mig til et løftebord for nogle uger siden. Nu har jeg fået det sat ned i gulvet i en isoleret rustfri kasse, så der ikke bliver bøvl med kondens. Arbejdshøjden er nu 85 cm. fra gulv, så det er vist fint. Nu skal gulvmalingen lige fixes, men det bliver senere på året..
/Steen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hej steen... det er så fint det løftebord, det har du sku monteret proff.
nu er det slut med biler i garagen, men det bliver jo også snart sommer.
hilsen olieklud
nu er det slut med biler i garagen, men det bliver jo også snart sommer.
hilsen olieklud
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Har Steens garage nogensinde indeholdt en bil?
Det ser godt ud!
Det ser godt ud!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
det ser dæleme godt ud
Snedig detalje at have liften gemt af vejen ( i gulvet) når man ikke skal bruge den.
Snedig detalje at have liften gemt af vejen ( i gulvet) når man ikke skal bruge den.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Godmorgen
/Steen
Altså, fruen insisterer jo på at have sin bil i garage om vinteren, så vi deler garagen fordelt på årstiderne.claus olieklud skrev:.. nu er det slut med biler i garagen, men det bliver jo også snart sommer...
Hov hov! Om vinteren har fruens bil plads under tag. Derfor den diskrete 4mm kant jeg har lavet, så smeltevand kan løbe udenom liften, istedet for ned i graven.kreidlerhansen skrev:... Har Steens garage nogensinde indeholdt en bil? ...
Ja, hvis man skal lave det, kan man lige så godt gøre det ordentligt. Det er selvfølgelig lidt større arbejde, men så slemt er det altså heller ikke.woebbe skrev:... Snedig detalje at have liften gemt af vejen ( i gulvet) når man ikke skal bruge den. ...
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Vi er ved at bygge et nyt klubhus i Small Pistons, lækkert rum på 40 m^2. Den ene væg blev lige pyntet med vores logo i går, det tog en hel aften.
Den er 180 cm høj
Den er 180 cm høj
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
det tager jo noget tid at skylle.....penslerne.....
strynboen på test profil
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hej... det er godt lavet - jeg tænker i med en fremviser har kastet billedet op på væggen og tegnet det af, bagefter malet det færdig.
nå så i har ligefrem klubhus, det lyder sejt.
hilsen olieklud
nå så i har ligefrem klubhus, det lyder sejt.
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Præcis, projekteret på væggen og tegnet efter.
Vi har haft et andet rum i 2-3 år, men det har altid været for småt og lidt ugemytle
Vi har haft et andet rum i 2-3 år, men det har altid været for småt og lidt ugemytle
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Brugte aftenen i gode venners lag, hvor vi fik løst et gammelt ladeproblem på en R75. Nu lader den som den skal, og har fået et elektronisk laderelæ som faktisk fungerer i forhold til det gamle mekaniske.
/ Steen
/ Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jeg har lavet en ny video guide, til optimering af Vespa/Piaggio motoren.
http://12v.dk/piaggio-moped-engine-tuning/
http://12v.dk/piaggio-moped-engine-tuning/
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hej...
måtte lige se din nye video - ret prof vil jeg sige, fedt at der er nogle der viser hvad det handler om på en forståelig måde.
meget fint som du beregner indsugningstiden, havde det været mig ville jeg bare sige fra lidt efter bund og til top eller lidt efter, men det er fordi jeg tit tænker i øjemål sådan ca.
hvorfor tager man ikke hensyn til afbalancering når man fjerner noget fra krumtappen ? den er måske i forvejen ikke afbalanceret særligt godt ? altså at den kan træffe at være mere i balance efter du har ændret på den end inden ?
er godt med på at et cylinder motorer er svære at afbalancere da stemplet unægtelig vil påvirke afbalanceringen... hmm
hilsen olieklud
måtte lige se din nye video - ret prof vil jeg sige, fedt at der er nogle der viser hvad det handler om på en forståelig måde.
meget fint som du beregner indsugningstiden, havde det været mig ville jeg bare sige fra lidt efter bund og til top eller lidt efter, men det er fordi jeg tit tænker i øjemål sådan ca.
hvorfor tager man ikke hensyn til afbalancering når man fjerner noget fra krumtappen ? den er måske i forvejen ikke afbalanceret særligt godt ? altså at den kan træffe at være mere i balance efter du har ændret på den end inden ?
er godt med på at et cylinder motorer er svære at afbalancere da stemplet unægtelig vil påvirke afbalanceringen... hmm
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Den store fordel ved sådan en drejeventilsstyring er at man kan vælge asymmetriske åbne og lukketider, så man kan åbne indsugningen langt før ØD og lukke den relativt kort efter ØD. Så selv med en ret mild tuningscylinder kan man køre 190 graders indsugning, uden at den har dårlig bundtræk eller blowback ud af karburatoren. 190 graders åbning på en stempelstyret er ikke et hit til næsten alle scenarier
Men når man så styrer dette på krumtappen, har man som du er inde på et problem. Man fjerner endnu mere materiale på kontravægten af krumtappen, mens man sikkert monterer et stempel med en anden vægt end original. Piaggio har kompenseret ved at tage vægt ud af svinghjulet, det er derfor de har en del huller på indersiden langs kanten. Dette burde man rette til efter en motor ombygning, jeg har bare ingen opstilling til det endnu. Jeg har købt en krumtaps afbalancerings buk med nogle letløbs lejer, desværre passer piaggio krumtappen ikke på med svinghjulet monteret. Jeg skal have bygget noget andet. Teorien har jeg på plads, det er ikke bare med at få krumtappen til at blive stående i alle positioner, der skal vejes og regnes og vælges en balancefaktor. Balancefaktoren afhænger af hvordan cylinderen vender, på en liggende motor burde den ligge på ca. 40%. Skal nok lave en video hvis jeg kommer dertil en dag.
Indtil da lever jeg/vi med de vibrationer der evt. vil komme. Men det plejer at ende godt for mig. Min lovlige Ciao motor vibrerede som en pladevibrator og den har ingen nogensinde pillet ved, så hvor godt Piaggio har gjort deres arbejde tør jeg ikke sige.
Men når man så styrer dette på krumtappen, har man som du er inde på et problem. Man fjerner endnu mere materiale på kontravægten af krumtappen, mens man sikkert monterer et stempel med en anden vægt end original. Piaggio har kompenseret ved at tage vægt ud af svinghjulet, det er derfor de har en del huller på indersiden langs kanten. Dette burde man rette til efter en motor ombygning, jeg har bare ingen opstilling til det endnu. Jeg har købt en krumtaps afbalancerings buk med nogle letløbs lejer, desværre passer piaggio krumtappen ikke på med svinghjulet monteret. Jeg skal have bygget noget andet. Teorien har jeg på plads, det er ikke bare med at få krumtappen til at blive stående i alle positioner, der skal vejes og regnes og vælges en balancefaktor. Balancefaktoren afhænger af hvordan cylinderen vender, på en liggende motor burde den ligge på ca. 40%. Skal nok lave en video hvis jeg kommer dertil en dag.
Indtil da lever jeg/vi med de vibrationer der evt. vil komme. Men det plejer at ende godt for mig. Min lovlige Ciao motor vibrerede som en pladevibrator og den har ingen nogensinde pillet ved, så hvor godt Piaggio har gjort deres arbejde tør jeg ikke sige.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har rodet lidt med generatoren..den fik nye lejer..men lader kun når man dropper ladelampen.og sætter direkte strøm til terminal 61..selv en stor 5w pære var ikke nok til at trække den i gang...felt/faser og magenet viklinger er ok..så det er nok selve regulatoren som er død..det er en børsteløs generator..hvor en stor elektro magenet generere en nord og syd pol..som overføres til rotor klørene via induktion..nøjaktig som Honda 500/750 four...
har en lucas som reserve..men vil lige prøve at finde en SEV marchall regulator...cargo har en i kataloget..men de handler kun med firma..jeg er jo ikke M registeret mere..så det gør det hele bøvlet
har en lucas som reserve..men vil lige prøve at finde en SEV marchall regulator...cargo har en i kataloget..men de handler kun med firma..jeg er jo ikke M registeret mere..så det gør det hele bøvlet
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2541.JPG (544.5 KiB) Vist 10367 gange
-
- DSCF2542.JPG (553.61 KiB) Vist 10367 gange
-
- DSCF2543.JPG (513.79 KiB) Vist 10367 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
sådan burde den virke..jeg målte ikke amp..da batteriet er lille..skal have brødristeren på..hvis der skal trækkes rigtige AMPS...
strynboen på test profil
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
For første gang i alt for lang tid har jeg været på værkstedet i dag.
Der var dog tale om Den Gamle Bys kommende Ford forhandler/værksted årgang 1927 som skulle promoveres til Classic Race denne Weekend.
Det var det store udstyrsstykke med 3 biler, en MC, motordele og værktøj, men frem for alt os selv i det stiveste puds: Hvid skjorte, slips spidse sko og forhandlerkittel med Ford logo og læderbælte omkring
I får lige et par billeder - dels hvor jeg lige har parkeret kranvognen, og så et hvor min makker Per var "godt i gang med at sælge en funklende ny årg 27 Ford T Coupe".
Erik
Der var dog tale om Den Gamle Bys kommende Ford forhandler/værksted årgang 1927 som skulle promoveres til Classic Race denne Weekend.
Det var det store udstyrsstykke med 3 biler, en MC, motordele og værktøj, men frem for alt os selv i det stiveste puds: Hvid skjorte, slips spidse sko og forhandlerkittel med Ford logo og læderbælte omkring
I får lige et par billeder - dels hvor jeg lige har parkeret kranvognen, og så et hvor min makker Per var "godt i gang med at sælge en funklende ny årg 27 Ford T Coupe".
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Fine billeder, men næste gang skal du måske lidt tættere på kitlen med strygejernet
/Steen
/Steen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Var strygejernet opfundet i 1927 Steen
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Fik lavet min næste motor video færdig, denne gang en Puch to gears.