Godt så!!!!!
Aftenen gået i værkstedet, startet med og skifte tændrør ud med et nyt tændrør af andet mærke, lagde tændrør på stel, og jokkede i kickstarteren, ingen gnist, så af med tændhætten, sammen procedure, stadigvæk ingen gnist, så bypassede jeg lednings net og tændingslås ved og køre tændspole direkte i sort ledning fra tænding, stadivæk Ingen gnist, eller opstart for prøvede også med tændrør i topstykke, for og se om svinet ville starte men nej, så langt så godt, fejler må være i tændingssystemet, af med koblingsskjold og af med svinghjul. Kondensator var uorginal, så skiftede den til en orginal, og så startede den sgu

det vil sige at fejlen var en defekt kondensator, så jeg var helt glad,men men men nu står tændings tidspunkt virkelig dårligt den har svært ved og ta gasssen og går generalt bare dårligt, farve på tændrør er gået fra nøddebrun til kul sort, har forsøgt og stille platiner 4 gange uden held og kørt 4 prøveture hvor hver tur var forskellig, jeg er sikker på at det er tændingsindstilling, men tror ikke platiner er orginale, ville det være nummmer 1 og købe nye orginale platiner og så indstille tænding med måle ur. Så det hele er orginal, og helt fin indstillet, ? For og få den til og køre kanon ligesom før kondensatoren stod af ?
Håber i kan dele ud af jeres tændings problem
Det skal lige siges at jeg aldrig har rodet med tænding osv før, så måske jeg bare er dårlig til og stille platiner, jeg har brugt Niels fups guide her fra forum, men dog kun den nemme og hurtige version, kan det være derfor jeg ikke kan ramme det rigtig tændingstidspunkt også ?
'Mvh Anders