Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Men der er jo allerede citroner på dem! Så går der vel ikke længe inden du inviterer på citronfromage og dækspark? :rocks

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej... så kom der endeligt et tændingsanlæg med posten, jeg har også ventet på det i snart 6 uger.
det er til Yamaha sting, det er populært at bruge på Yamaha 4 gear når man vil havde elektronisk tænding, man er så også nød til at lave om til 12 volt... twinsport har en mellemplade klar til mig så det passer på fs1.

det skal blive spændende hvor godt det virker, det er en kopi model, det samme som mopedspeed/speedline sælger, forskellen er bare prisen, jeg bestilte dette i Hongkong... 71 kr + 8 kr i fragt - det syntes jeg er i orden.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0402.jpg
IMAG0402.jpg (326.83 KiB) Vist 11628 gange
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

det bliver super..med spændings regulator/ensretter vil du få tons af fin jævnstrøm. helt fra tomgang.og gnist så det vil noget
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
claus olieklud skrev:... så kom der endeligt et tændingsanlæg med posten, jeg har også ventet på det i snart 6 uger.
det er til Yamaha sting, det er populært at bruge på Yamaha 4 gear når man vil havde elektronisk tænding, man er så også nød til at lave om til 12 volt... twinsport har en mellemplade klar til mig så det passer på fs1...
Skal vi krydschecke den mod en originaltænding? Det kunne være sjovt at se hvor identiske de egentlig er!

Jeg har forøvrigt lige koblet Sting-tændingen op med en CDI til PW80 og en tændspole til samme model. Det spiller! :mrgreen:

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja vi tester den så vi kan se om den har samme værdier som en original.
ok med PW 80 CDI og spole - jeg vil gerne den samme vej - det er sådan det skal se ud.

har aftalt med steen af udmåle og prøvekøre min ankerplade i en komplet opstilling i næste uge - så kan vi fortælle om det i værkstedstråden.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
Gaflede lige en Sting-støttefod på Ebay. De er allesammen ødelagte, så det var rart at finde en ny. Prisen sad stadig på: 61 D-Mark :-).

Billede

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Ok, den kom ikke med posten, men alligevel! En ven af huset kiggede lige forbi med et løftebord, og et godt tilbud skal man jo ikke sige nej til! Han medbragte tilmed en forsvarlig betonhammer, så jeg kan hakke det nymalede gulv op og sænke løftebordet ned..

Billede

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

du er da heldig at der er hydralik station med..så du ikke skal slagte en brænde kløver..og montere ventil set..på den..den ligner svensk kvalitet

er det en FEIN hammer..de er solide..men dyre i reservedele..så håber den fungere
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har fået en af de mere spændende pakker i dag.
det er en special lavet Yamaha fs1 cylinder med 6 skylleporte og special stempel.
cylinderen er på 62 ccm og stempelringene er ultra tynde.
jeg sendte cylinderen afsted til forarbejdning for 100 år siden, så glæden var stor ved at se den igen.
jeg har lige rodet med at finde ud af hvordan den skal spaces for det kommer til at passe, men nu er der styr på det, det passer med 1mm alu spacer og en tynd pakning på hver side.
jeg skal prøve den på min gamle racer, ikke fordi der mangler omdrejninger i den, men fordi jeg gerne ville havde den tog lidt hårdere, den kan iforvejen køre 80 kmt med 11 tands gearing - den behøver ikke kunne køre stærkere, bare den også kan gøre det i modvind op ad bakke.

der kommer sikkert noget mere i værkstedstråden, eller under tuning engang i nærmeste fremtid.

og ja - inden i spørger - det er ham skrothandleren fra fyn med speciale i at file i cylinder der har ordnet den.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0410.jpg
IMAG0410.jpg (252.16 KiB) Vist 11474 gange
IMAG0411.jpg
IMAG0411.jpg (375.22 KiB) Vist 11474 gange
IMAG0412.jpg
IMAG0412.jpg (364.06 KiB) Vist 11474 gange
IMAG0413.jpg
IMAG0413.jpg (415.05 KiB) Vist 11474 gange
IMAG0414.jpg
IMAG0414.jpg (351.03 KiB) Vist 11474 gange
løs prøveblok
løs prøveblok
IMAG0416.jpg (302.57 KiB) Vist 11474 gange
løseligt monteret på prøveblok
løseligt monteret på prøveblok
IMAG0419.jpg (302.16 KiB) Vist 11474 gange
meget omdrejningsvillig Yamaha som skal være test maskine for den nye cylinder
meget omdrejningsvillig Yamaha som skal være test maskine for den nye cylinder
IMAG0415.jpg (301.85 KiB) Vist 11474 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Han kan det kram, smukt lavet!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

"Sally, det skeløjede stempel" skulle selvfølgelig hænges ud! :hihi

Det trak ud, ja. Af samme årsag tager jeg sjældent opgaver ind, medmindre ejeren accepterer, jeg kan være ufatteligt lang tid om at blive færdig.

Jeg er spændt på resultatet, uanset hvad. Det har virkelig holdt hårdt at skulle undgå, f.eks. udstødningsporten blev lige så bred, som jeg plejer at sigte efter.
Næste skridt bliver et tilpasset topstykke, så den kan få et acceptabelt kompressionsforhold, og præcis hér er FS1 følsom; over en vis grænse, går den trægt i motoren, endda langt tidligere end Kreidleren. Det er lidt spøjst.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

Et nyt stempel til Kreidleren er ankommet i dag. Det skulle gerne eliminere nødvendigheden af en bund-spacer på min nye 100% kvadratiske motor (44x44mm). Desuden er stempeltoppen fladere end på det andet stempel, så det passer endnu bedre til mit 44mm KT-topstykke... lidt af en budget-motor uden det store kanalfræseri og et topstykke til nær 1/3 af prisen af et speciallavet... deeeet tillader et godt stempel.
Vedhæftede filer
IMG_4029.JPG
IMG_4029.JPG (614.19 KiB) Vist 11316 gange
IMG_4030.JPG
IMG_4030.JPG (537.25 KiB) Vist 11316 gange
IMG_4031.JPG
IMG_4031.JPG (595.25 KiB) Vist 11316 gange
IMG_4032.JPG
IMG_4032.JPG (543.82 KiB) Vist 11316 gange
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Leo P
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: tors 27. okt 2016 02:39
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Leo P »

Fint kram du makker i,Det bliver spændende med den Yamaha du skal sætte det næsten oversavede cylinder på,Det har jeg aldrig set før er det noget der virker?
:what2
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamaha? Oversavet cylinder?!

For det første kører jeg Kreidler, og for det andet er jeg klar over, og nok grovporter jeg mine cylindre, men ligefrem at save i dem? Dét dyrker jeg altså ikke. ;)

Yamaha BW's (scooter med den såkaldte "lodret Minarelli-motor") har stort set samme pindboltafstand som Kreidler (og helt identisk med FS1). Det var derfor tiltalende at mokke sådan en cylinder på en Kreidler-motor, der trods alt findes i en blæsekølet udgave, alligevel. Det projekt gik jeg død i, da jeg senere fandt ud af, der findes en cylinder til samme scooter, blot designet til brug med længere slaglængde. Førend den passer, skal jeg midlertid finde en krumtap med 44mm slaglængde og 91mm lang plejlstang (6mm længere end den originale)... den har jeg også fundet, men jeg mangler finanserne til at føre projektet til ende.
Til syvende og sidst skulle den gerne stå med 78,3ccm og gemt nok af vejen til, men ikke kan se, der er fusket til den store guldmedalje; moderne portlayout, sky-højt kompressionsforhold og sikkert flere kræfter, end det er sjovt at køre med. :P


Og ja, VHM-stemplerne er lækre... og dælme ikke gratis (ca. 800kr), omend stadig billigere end RSP som gik for €130-150 for nogle år siden.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej... man kan se der er tale om et dyrt knallertstempel, måden det er forarbejdet på, det er også meget sandsynligt at tolerance angivelsen er korrekt - lidt spøjst med de store smørehuller over krydspinden, det er muligt fordi der er så meget gods imellem krydspindshul og stempeltop.

jeg tror det bliver en bred slider du får lavet der - kvadratisk praktisk god.

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

claus olieklud skrev:hej... man kan se der er tale om et dyrt knallertstempel, måden det er forarbejdet på, det er også meget sandsynligt at tolerance angivelsen er korrekt - lidt spøjst med de store smørehuller over krydspinden, det er muligt fordi der er så meget gods imellem krydspindshul og stempeltop.

jeg tror det bliver en bred slider du får lavet der - kvadratisk praktisk god.

hilsen olieklud
Kan man ikke fræse fra den ene side, må man gøre det fra den anden. Til gengæld er der så også smørehuller til krydspinden ovenfra; en sjov detalje.

Det vejer ikke engang mere end et org. 40mm stempel.

Hvis ikke det havde passet så meget bedre til et org. topstykke, havde jeg næppe købt det. Det er luksus. Omvendt får jeg måske en motor, som jeg ikke splitter ad på én sæson... HAH! :lol: Meteor-stemplerne slides meget hurtigt, så det er ikke engang sikkert, at dette stempel er dyrere, set over 5.000km.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
Så fik jeg den længe ventede 45,5mm Malossi-cylinder samt Maxi topstykke hjem. Så bliver det alligevel en god dag!
/SteenBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Nikolaj Y »

Og hvad skal det så bruges til Steen? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Ja, det burde jeg nok have skrevet. Cylinderen skal bruges til mit 2-gears Sting projekt ;-)

Nu skal den foreløbig lige finpudses i kanalerne. Ikke noget radikalt, men lidt afgratning og afretning, samt tilpasning af squishband.

/Steen
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Hvor har du købt den? (for den passer vel også på en FS1er)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"