SMÅPROBLEMER
SMÅPROBLEMER
Så er min søns 2 gear årg 1988( lavet som en 4 gear i look ) ud at køre efter motorrenovering, og den kører rigtig godt, jeg har dog 2 mindre udfordringer som jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe med
den kører optimalt hvis man slipper gashåndtaget meget lidt ,( den har en ny original Mikuni karburator med en T-hansen 110 dyse i, og den sidder i midterste tak på nålen ?
Lyset for og bag er meget svagt, hvor mange volt skal den lave i henholdsvis tomgang og fuld gas ?
Er der nogen der har et sæt uoriginale ( 4 stk ) blinklys + relæ de vil sælge ?
På forhånd tak
den kører optimalt hvis man slipper gashåndtaget meget lidt ,( den har en ny original Mikuni karburator med en T-hansen 110 dyse i, og den sidder i midterste tak på nålen ?
Lyset for og bag er meget svagt, hvor mange volt skal den lave i henholdsvis tomgang og fuld gas ?
Er der nogen der har et sæt uoriginale ( 4 stk ) blinklys + relæ de vil sælge ?
På forhånd tak
Re: SMÅPROBLEMER
Hvad sker der ved bundgas, firetakter den eller dør den bare ud? Første eksempel kræver en mindre dyse, sidste en større. Prøv med et enkelt nr op eller ned ad gangen.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4252
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: SMÅPROBLEMER
Forkert (læs for kort) nål var min første tanke. På et tidspunkt slås jeg længe med en Honda der kørte perfekt indtil den fik "de sidste 2 millimeter" på gashåndtaget. Årsagen var at nogen havde slebet nålen så den var 2 mm kortere end en ny.
Er gasspjæld, nål og strålerør originalt?
Prøv evt at sænke nålen mest muligt og se om det hjælper.
Erik
Er gasspjæld, nål og strålerør originalt?
Prøv evt at sænke nålen mest muligt og se om det hjælper.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: SMÅPROBLEMER
Tak for hjælp
ved bundgas kører den fint, men den kan køre lidt stærkere ved at lette gassen en lille smule
MVH Venlig
ved bundgas kører den fint, men den kan køre lidt stærkere ved at lette gassen en lille smule
MVH Venlig
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: SMÅPROBLEMER
hej... det du skriver er da normalt for en lovlig knallert - karburatoren er større end hullet i plumpen, og selv om du gasser et par mm baglæns er der stadig mere hul igennem i karburatoren end i plumpen, dvs den får alt det luft den kan tage igennem plumpen, eneste forskel er bare nålen gør at den kører en anelse tyndere end ved fuldgas... hvis du kniber den yderligere således at absolut åbent spjæld er = optimal blanding, ja så vil den sådan set køre lidt for tyndt når du slækker lidt på gassen.
det er helt normalt at en lovlig knallert bremser sine omdrejninger med 4 takt ved fuld gas i friløb - hvis den kan tage uanede høje omdrejninger kører den for tyndt - jeg vil sige at med det du skriver er alt helt normalt.
hilsen olieklud
det er helt normalt at en lovlig knallert bremser sine omdrejninger med 4 takt ved fuld gas i friløb - hvis den kan tage uanede høje omdrejninger kører den for tyndt - jeg vil sige at med det du skriver er alt helt normalt.
hilsen olieklud
Re: SMÅPROBLEMER
Tak for svaret, vi skal nok være tilfreds med de 35 den løber
MVH Venlig
MVH Venlig
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: SMÅPROBLEMER
Som jeg husker det allerede fra sommeren 1974, var 35 km/t den præcise fart med 9 tænder foran og det har jeg oplevet med flere Yamaha'er. Men ved "standard-ændringen" fra 9 til 11 tænder blev farten højnet til ca. 38 km/t.
Ja, gashåndtaget har jeg også altid slækket lidt på - uden mærkbare ændringer.
Ja, gashåndtaget har jeg også altid slækket lidt på - uden mærkbare ændringer.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: SMÅPROBLEMER
Hej Venlig
Har et originalt (Mikuni - 3EE) tomt karburatorhus (top og bund UDEN indmad) til en 2G, som jeg ikke får brug for. Skriv hvis det har interesse.
Der skal netop en særlig dyse til denne karb. sammenlignet med en Mikuni til en 4G.
Se billeder her viewtopic.php?f=2&t=18321
Har et originalt (Mikuni - 3EE) tomt karburatorhus (top og bund UDEN indmad) til en 2G, som jeg ikke får brug for. Skriv hvis det har interesse.
Der skal netop en særlig dyse til denne karb. sammenlignet med en Mikuni til en 4G.
Se billeder her viewtopic.php?f=2&t=18321
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Re: SMÅPROBLEMER
Tak for tilbuddet, det ser ud til at den kører 99 % som vi kunne ønske her når den renoverede motor har kørt lidt, så jeg regner med at det sidste kommer
MVH Venlig
MVH Venlig
Re: SMÅPROBLEMER
Det er da helt OK. Det var bare hvis du var på kig efter en "native" model karburator. Held og lykke med den. Jeg knokler med mit projekt for at få det på vejen inden længe.
MNH
MNH
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...