SMÅPROBLEMER

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

SMÅPROBLEMER

Indlæg af Venlig »

Så er min søns 2 gear årg 1988( lavet som en 4 gear i look ) ud at køre efter motorrenovering, og den kører rigtig godt, jeg har dog 2 mindre udfordringer som jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe med

den kører optimalt hvis man slipper gashåndtaget meget lidt ,( den har en ny original Mikuni karburator med en T-hansen 110 dyse i, og den sidder i midterste tak på nålen ?

Lyset for og bag er meget svagt, hvor mange volt skal den lave i henholdsvis tomgang og fuld gas ?

Er der nogen der har et sæt uoriginale ( 4 stk ) blinklys + relæ de vil sælge ?

På forhånd tak :D
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af 12V »

Hvad sker der ved bundgas, firetakter den eller dør den bare ud? Første eksempel kræver en mindre dyse, sidste en større. Prøv med et enkelt nr op eller ned ad gangen.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af FS1originalen »

Forkert (læs for kort) nål var min første tanke. På et tidspunkt slås jeg længe med en Honda der kørte perfekt indtil den fik "de sidste 2 millimeter" på gashåndtaget. Årsagen var at nogen havde slebet nålen så den var 2 mm kortere end en ny.
Er gasspjæld, nål og strålerør originalt?
Prøv evt at sænke nålen mest muligt og se om det hjælper.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af Venlig »

Tak for hjælp

ved bundgas kører den fint, men den kan køre lidt stærkere ved at lette gassen en lille smule

MVH Venlig
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af claus olieklud »

hej... det du skriver er da normalt for en lovlig knallert - karburatoren er større end hullet i plumpen, og selv om du gasser et par mm baglæns er der stadig mere hul igennem i karburatoren end i plumpen, dvs den får alt det luft den kan tage igennem plumpen, eneste forskel er bare nålen gør at den kører en anelse tyndere end ved fuldgas... hvis du kniber den yderligere således at absolut åbent spjæld er = optimal blanding, ja så vil den sådan set køre lidt for tyndt når du slækker lidt på gassen.

det er helt normalt at en lovlig knallert bremser sine omdrejninger med 4 takt ved fuld gas i friløb - hvis den kan tage uanede høje omdrejninger kører den for tyndt - jeg vil sige at med det du skriver er alt helt normalt.

hilsen olieklud
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af Venlig »

Tak for svaret, vi skal nok være tilfreds med de 35 den løber :)

MVH Venlig
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af Poul-Erik A. »

Som jeg husker det allerede fra sommeren 1974, var 35 km/t den præcise fart med 9 tænder foran og det har jeg oplevet med flere Yamaha'er. Men ved "standard-ændringen" fra 9 til 11 tænder blev farten højnet til ca. 38 km/t.

Ja, gashåndtaget har jeg også altid slækket lidt på - uden mærkbare ændringer. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af MNH3660 »

Hej Venlig
Har et originalt (Mikuni - 3EE) tomt karburatorhus (top og bund UDEN indmad) til en 2G, som jeg ikke får brug for. Skriv hvis det har interesse.
Der skal netop en særlig dyse til denne karb. sammenlignet med en Mikuni til en 4G.
Se billeder her viewtopic.php?f=2&t=18321
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af Venlig »

Tak for tilbuddet, det ser ud til at den kører 99 % som vi kunne ønske her når den renoverede motor har kørt lidt, så jeg regner med at det sidste kommer

MVH Venlig
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: SMÅPROBLEMER

Indlæg af MNH3660 »

Det er da helt OK. Det var bare hvis du var på kig efter en "native" model karburator. Held og lykke med den. Jeg knokler med mit projekt for at få det på vejen inden længe.
MNH
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"