Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Som mange nok ved, har jeg 12 volts tænding på min gule FS1DX, og jeg kunne godt tænke mig at lave så jeg kan bruge min GPS på knallerten, på længere ture, derfor montere en cigarettænder som kan give strøm til min GPS. Eller har nogen en bedre ide? :?:
Tændingen er den som Benny solgte i en periode for godt 1 år siden. Ind til nu kan jeg se at den har produseret rigelig med strøm til alt standardudstyret + omdrejningstæller, og generalt har det fungeret rigtig godt ind til nu.
Er der nogen af jer som har styr på det elektriske, som kan forklare hvordan man laver det, og om det i det hele taget er realistisk? :?: Der skal jo helst ikke blive underskud af strøm, på grund af det.

På forhånd tak for hjælpen. :(y)

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af kreidlerhansen »

Forbind stikket til batteriet, så virker det.

Jeg forestiller mig, at typer med en LED trækker en smule strøm, konstant. Jeg ville nok sætte en manuel kontakt imellem, samt trække en helt separat ledning med egen sikring fra batteriet, uanset hvor vandtæt stikket oplyses til at være.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af 12V »

Jeg har gjort det som Jesper skriver, på min Kreidler, meget simpelt.

Jeg vil anbefale at montere et tomt "cigarettænder stik" og så bruge de adaptere man har brug for bagefter, til GPS eller en omformer til USB ladning. På min kreidler startede jeg med at montere en dobbelt USB indbygningsstik, den kunne ikke tåle vibrationerne af knallerten og gik hurtigt i stykker. Så skulle jeg adskille hele cockpittet igen. Med alm. cigaretstik hiver man bare den døde oplader ud og skubber en ny ned i hullet, færdig :)

Her er den første udgave med fast indbygget oplader, den døde efter ca. 20 km:
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af knallert »

ja en simpel cigaret tænder stik..med en sikring,,og så direkte på batteriet..så er der ingen trafo og elektronik som spiser af batteriet..det er løsningen
til bil og båd ville jeg vælge denne
http://www.ebay.com/itm/2-1A-Dual-USB-M ... xV&vxp=mtr
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af 12V »

Mener det er sådan en jeg brugte:
http://www.ebay.de/itm/12V-Motorrad-Zig ... 1899468812

og her uden ledning:
http://www.ebay.de/itm/12V-Car-Motorrad ... 2569578354
11 kr med fragt fra Kina :-o

Og så kan man bruge en hvilken som helst adapter bagefter.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af kreidlerhansen »

Kast i øvrigt et blik på laderstikket til GPS'en. Derpå står ret sikkert, hvad den trækker af strøm, oplyst i enten A eller mA.

Ofte er 500mA/0,5A nok til som minimum at vedligeholde batteriet på en GPS eller telefon.

Hvis du aldrig har haft behov for at lade batteriet op mellem køreturerne, vil jeg påstå, der er overskud nok til en GPS.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af knallert »

den jeg skal bruge i båden til gps kortplotter kan tage 1/2,5 ah ..det er overkill til en bil gps/telefon lader på en knallert/mc..den vil også spise strøm til voltmeter ved ikke om det frakobles når den ikke tappes for strøm?..men jeg sætter en afbryder foran..

men er det ikke næsten den samme som du har brugt..som døde 80 kr er nok for billigt..der er nogen til 140 kr de er måske bedre..
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja strømmangel skal du nok ikke være bange for kim, de 12 volt anlæg laver masser af strøm.

hvor vil du montere sådan et strømudtag således det sidder pænt ? du kan jo ikke ligefrem nedfælde det ved styret, måske noget med et lille beslag ? det skal næsten være oppe ved styret et sted, ellers er der også muligheden for at montere i sideskjold.
det kunne også bare sidde lidt løst trukket uden på det hele med et par strips, så har man ikke ødelagt noget ved at bore huller, ledningen kunne så gå ind i stellet fortil sammen med knallertens ledningsnet og direkte til batteriet.

jeg syntes bedst om den Carsten viser med ledning og sikring til 4 euro - så skal du ikke samle noget som helst hvis ellers ledningen er lang nok, bare direkte på batteriet.

man kan også hente konstant strøm inde i forlygten, det kræver bare at du kobler dig på den ledning med fast + som kommer fra batteri og går til tændingslås - det ville være smart... den øvelse laver vi da bare på forårstræffet, med loddeklat og alting.

er det ikke ved at være tid til du kan tune lidt på knallerten igen ? det er vel ved at være 2 år siden ole haps stoppede dig ?

hilsen olieklud
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Det er helt overvældene med så mange hjælpene indlæg. :bravo I skal have rigtig mange tak alle sammen. :(y)
Den cigarettænder som Carsten linker til med alt tilbehør, ser ud til at være meget velegnet til formålet. :wink:

Hej Claus.
Jeg har ikke bestemt hvor den skal sidde, men ideen med at montere den fast med et par strips synes jeg er fin, eventuelt på styret. :wink:
Når jeg får en fremskaffet, vil jeg lige eksperimentere og finde den bedste mulige plasering. :wink:
Tak for tilbudet med hjælp til forårstræffet. Jeg prøver lige selv først, så må vi se

Det med tuning af knallerten skal vente lidt endnu. Det var i Oktober 2015 jeg blev stoppet, og der fra skal gå 3 år.
Men min plan er at det kun bliver min 78er som skal tunes, og den skal så have MC-nummerplade og jeg skal tage MC-Kørekort.
Jeg har alle tundele liggene til den.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, et forsøg med strips evt. på styret kunne da vise om det er en holdbar løsning fremover og så tilkobling EFTER sikringen ved batteriet. :-) Det var en løsning, jeg kunne have brugt, da jeg punkterede på trailer på vej til Mariager Fjord og måtte køre resten af vejen på FS1 via håndholdt GPS med dårlig batteri ;-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af kreidlerhansen »

Poul-Erik A. skrev:Ja, et forsøg med strips evt. på styret kunne da vise om det er en holdbar løsning fremover og så tilkobling EFTER sikringen ved batteriet. :-) Det var en løsning, jeg kunne have brugt, da jeg punkterede på trailer på vej til Mariager Fjord og måtte køre resten af vejen på FS1 via håndholdt GPS med dårlig batteri ;-)
Jeg anbefaler istedet en helt separat ledning m/egen sikring og evt. kontakt.

Hvis der skulle komme fugt i stikket, slipper man dermed for at miste alt, som går via batteriet på den måde. Dvs. man i værste fald mister muligheden for at lade gps og telefon, men man kan komme videre på en fuldt funktionel knallert.

Bagtanken er, at sådan et stik formentlig er mere udsat for vind og vejr end alle andre forbindelser, bortset fra tændingslåsen.

Men bortset fra min hang til livrem og seler, er jeg enig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Poul-Erik A. »

kreidlerhansen skrev:
Poul-Erik A. skrev:Ja, et forsøg med strips evt. på styret kunne da vise om det er en holdbar løsning fremover og så tilkobling EFTER sikringen ved batteriet. :-) Det var en løsning, jeg kunne have brugt, da jeg punkterede på trailer på vej til Mariager Fjord og måtte køre resten af vejen på FS1 via håndholdt GPS med dårlig batteri ;-)
Jeg anbefaler istedet en helt separat ledning m/egen sikring og evt. kontakt.

Hvis der skulle komme fugt i stikket, slipper man dermed for at miste alt, som går via batteriet på den måde. Dvs. man i værste fald mister muligheden for at lade gps og telefon, men man kan komme videre på en fuldt funktionel knallert.

Bagtanken er, at sådan et stik formentlig er mere udsat for vind og vejr end alle andre forbindelser, bortset fra tændingslåsen.

Men bortset fra min hang til livrem og seler, er jeg enig.
Ja, det lyder gennemtænkt og så kunne den brune ledning (efter tændingen) evt. bruges til det, så der ikke opstår afledning/afladning ved stilstand. :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg mener ikke man skal frygte en smule vand i stikket, og så endda kun diffust, kortvarigt.
vand er i sin rene form total isolator, først når vand bliver forurenet bliver det ledende mere eller mindre - ved en spændingsforskel på kun 12-14 volt, og med den afstand der er imellem polerne i strømstikket kan det regne alt det det vil, det sker der intet ved.

regnvand er næsten rent, men fylder man fx strømudtaget op med salt er det en helt anden ting - vandet bliver ved kontakt med salt til en elektrolyse som er strømledende... nu ved jeg godt kim arbejder på saltfabrikken, men jeg er overbevist om saltet ikke kommer i nærkontakt med knallerten.

hvis man fx tager et bilbatteri der er rent og sætter ud i regnvejr sker der absolut ingen afladning, først når der er et væsenligt lag af snavs på batteriet opstår der krybestrøm ifm fugtighed.

jeg har og har haft masser af batterier som står udendørs - regnvand aflader ikke.

så vil der nok være nogen der spørger hvorfor vand i tændhætten gør at tændrøret ikke kan gniste - det er fordi der er urenheder tilstede, sammenholdt med en spændingsforskel på fx 20000 volt over en kort afstand - denne situation kan slet ikke sammenlignes med et 12 volt batteri eller strømstik.

nu nævnes der sikring - netop det strømstik som Carsten viste til 30 kr er med ledning og sikring, ummidbart er ledningen sammenstøbt med strømudtaget, således der ikke er uisoleret terminaler som ellers uheldigvis kunne ramme styret.

jeg ville vælge konstant strøm på stikket, med det er jo en smagssag - så kan du også trække strøm fra knallerten ind i teltet om natten.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af knallert »

husk det er billigt kina grej som vi køber.
.det er ikke så isoleret som bosch eller hella..og kontaktorene i grejet vil irre ved fugt.og så danne forbindelse..det er pga dårlige matrialer som blandes og giver galvanisk tæring ved forekomst af vand eller fugt...(det har kineseren ikke rigtig opdaget endnu)...hvis de havde brugt rene metaller i stik/kontakter ville de være vejr bestandige..det koster så 10 gange mere ..

hvis vi vil bruge skrøbeligt grej..skal det beskyttes mere ..altså monteres så tørt som muligt...og nok også udskiftes med få års mellemrum.. at bygge en afbryder i kredsløber er fint..men den vil også kortslutte i fugt...jeg havde engang en 220volt bryde kontakt på min puch..den holdt ca 1 år
strynboen på test profil
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg har fået bestilt en cigarettænder beregnet til MC, samt et cover som kan monteres på styret, til at have en GPS eller en mobiltelefon i. :wink:
Det er bestilt på Wish, så der går nok en måned eller to inden jeg har varene. Til gændgæld var prisen meget overkomelig. :D
Jeg skal nok lægge billeder ind når udstyret er monteret. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Nu har jeg fået tilsændt de ting som skal monteres på min FS1, så jeg kan bruge min GPS der på. :wink:
Cigarrettænderen har også et USB-stik så det er muligt at lade mobiltelefonen op, og der er en lille sluk-knap. Jeg ved dog ikke om knappen slukker både for USB og cigarrettænderen, eller om det kun er en af delene.
Der er ledning til at føre direkte til batteriet, og der er en sikring på + Ledningen. Mon ikke det er fint nok? :?:
Eller skal der laves andet? :?: (Ekstra sikkerhed) eller lignende. :wink:
Min søn har i øvrigt købt nøjagtig det samme til brug på hans Suzuki GS500F motorcykel, så jeg går ud fra at vi kan montere alt på samme måde på hans køretøj. :wink:
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
DSC01127.JPG
DSC01127.JPG (162.66 KiB) Vist 14731 gange
DSC01128.JPG
DSC01128.JPG (160.11 KiB) Vist 14731 gange
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af 12V »

Det ser fint ud, det kan du montere som du selv er kommet frem til.

Hvis kontakten kun slukker for usb stikket, skal i selv huske at hive udstyr ud af cigaret stikket, så det ikke aflader.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Hej Carsten.
Tak for hjælpen. :(y) Så prøver jeg at monterer, det er jo til at finde ud af. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hvis kontakten kun slukker for USB, kunne løsningen være at tilslutte over tændingen (brun ledning), med mindre der også skal bruges strøm, når maskinen står stille. Ellers fine sager Kim, der åbenbart også er regntæt med gummihætten. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Montering af cigarettænder eller lignende på 12 volts FS1.

Indlæg af Kim B S »

Poul-Erik A. skrev:Hvis kontakten kun slukker for USB, kunne løsningen være at tilslutte over tændingen (brun ledning), med mindre der også skal bruges strøm, når maskinen står stille. Ellers fine sager Kim, der åbenbart også er regntæt med gummihætten. :-)
Hej Poul-Erik.
I min bil har jeg for vane at hive stikket ud, når jeg slukker for motoren, og det kan jeg også lige så godt gøre på knallerten. :wink: Så burde der i hvert fald ikke være noget strømforbrug. :wink:
Ja, jeg tror ikke det er så værst. :(y) Det er noget min øngste søn fandt på en side som hedder WISH. :wink: Der er mange ting meget billigt. :wink:
Men man skal regne med at der er ret lang leveringstid. I dette tilfælde næsten 2 måneder. :roll: Men det var heldigvis ventetiden værd. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"