Erfaring med slyngrensning

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Erfaring med slyngrensning

Indlægaf Nikolaj Y » tors 26. jan 2017 21:28

Hej hvad er jeres erfaring med slyngrensning i forhold til sand-/granitblæsning, ved fjernelse af rustfri og maling? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2414
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Erfaring med slyngrensning

Indlægaf 12V » tors 26. jan 2017 22:22

Det er meget hårdt ved emnerne, jeg har mistet et par FS1 metalsideskjolde på den konto :-(

Tank, stel og bagsvinger klarede det ok.

Men det går hurtigt i forhold til en håndbetjent sandblæser.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3897
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Erfaring med slyngrensning

Indlægaf FS1originalen » fre 27. jan 2017 19:04

Jeg har brugt det en del med fint resultat i et lille anlæg i min brors autoelektrofirma - mest til gamle malede motorblokke, men dette anlæg var også "kalibreret" til at rense starter og generatorhuse.
Så har jeg også i sin tid været omkring Fasterholt maskinfabrik med en "hel" vespa. Deres kæmpeanlæg var beregnet til at afrense gamle Ferguson bagtøjer så de kunne bruges til nye markvandingsanlæg. Resultat: Stellet overlevede, baggaffelstykket kunne reddes men skærmene lignede krøllede sommerhatte og måtte kasseres!

Med andre ord: Man kan ikke sige at slyngrensning er godt eller skidt - det kommer helt an på både opgaven og anlægget, men husk at et "bombardament" med stålkugler laver overfladen større, så ingen tyndplade - der skal "være gods bagved" for at emnet holder mål og facon.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Erfaring med slyngrensning

Indlægaf Nikolaj Y » fre 27. jan 2017 19:43

Jeg siger mange tak for svarene! Det er ikke altid nemt at blive klog på når man får noget nyt at vide for hver person man snakker med :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2100
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Erfaring med slyngrensning

Indlægaf claus olieklud » fre 27. jan 2017 19:46

hejsa... den tank jeg har på min eviggrønne 78èr købte jeg af peterma for lang tid siden, den fik jeg ham til at slyngrense på lav styrke i en kæmperenser... den var altså fin og ikke blevet deform - ellers er jeg enig i at man siger at tyndplade ikke må sandblæses eller lignende, det skulle nemlig efter sigende virke som en million små hammerslag, således pladen vokser.

hilsen olieklud


Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster