Dæk til fs1 mc

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Dæk til fs1 mc

Indlæg af Nikolaj Y »

Spørgsmål til jer med indregistrerede fs1'ere.
Hvilken type dæk, størrelse og mærke benytter i på jeres knallerter, og hvor købes de? :D

Mvh Nikolaj
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af knallert »

det er ikke så vigtigt..de hastigheder en fs1 kan opnå..80-90 kmt i kortere strækninger..vil ethvert dæk kunne yde nok til at du kan køre sikkert..
fart kode index er mere vigtigt på mc..hvor laveste godkendelse er vistnok 120 kmt..og så er yamsen vist dækket ind..så hvis du vælger de aller billigeste kina fra, er det fint nok..jeg har både købt dyre heidenau og billige t hansen..og været tilfredse..t hansen er bløde og slides..men hellere godt bid ..end de når at rådne op..som 9 ud af 10 dæk når at gøre..4-5 år skriver sælgerne..jeg vil mene at 8 år gamle dæk begynder at blive hårde..og så kræver en opvarmning før de føles gode...så man skal køre forsiktigt i de første 10 minuttter med gamle dæk..og helst skifte dem
Senest rettet af knallert ons 11. jan 2017 17:58, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Jensmc »

Jeg købte på Dæk online. De har flere i anerkendte fabrikater.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Nikolaj Y »

Jensmc skrev:Jeg købte på Dæk online. De har flere i anerkendte fabrikater.
Hvilken større skrev du ind da du valgte dæk? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Nikolaj Y »

knallert skrev:det er ikke så vigtigt..de hastigheder en fs1 kan opnå..80-90 kmt i kortere strækninger..vil ethvert dæk kunne yde nok til at du kan køre sikkert..
fart kode index er mere vigtigt på mc..hvor laveste godkendelse er vistnok 120 kmt..og så er yamsen vist dækket ind..så hvis du vælger de aller billigeste kina fra, er det fint nok..jeg har både købt dyre heidenau og billige t hansen..og været tilfredse..t hansen er bløde og slides..men hellere godt bid ..end de når at rådne op..som 9 ud af 10 dæk når at gøre..4-5 år skriver sælgerne..jeg vil mene at 8 år gamle dæk begynder at blive hårde..og så kræver en opvarmning før de føles gode...så man skal køre forsiktigt i de første 10 minuttter med gamle dæk..og helst skifte dem
Du har muligvis ret Lars. Jeg har dog kun haft dårlig oplevelse med dæk fra T-hansen - hurtig slid og dårlig pasform. :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Jensmc »

Det var std. størrelse.
2,5 x 17.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af juhl-drengen »

Nikolaj Y skrev:
knallert skrev:det er ikke så vigtigt..de hastigheder en fs1 kan opnå..80-90 kmt i kortere strækninger..vil ethvert dæk kunne yde nok til at du kan køre sikkert..
fart kode index er mere vigtigt på mc..hvor laveste godkendelse er vistnok 120 kmt..og så er yamsen vist dækket ind..så hvis du vælger de aller billigeste kina fra, er det fint nok..jeg har både købt dyre heidenau og billige t hansen..og været tilfredse..t hansen er bløde og slides..men hellere godt bid ..end de når at rådne op..som 9 ud af 10 dæk når at gøre..4-5 år skriver sælgerne..jeg vil mene at 8 år gamle dæk begynder at blive hårde..og så kræver en opvarmning før de føles gode...så man skal køre forsiktigt i de første 10 minuttter med gamle dæk..og helst skifte dem
Du har muligvis ret Lars. Jeg har dog kun haft dårlig oplevelse med dæk fra T-hansen - hurtig slid og dårlig pasform. :)

Generelt set plejer thansen/kina dæk at være OK levetiden ift. slid er bare ikke så lang som anderkendte

Hvis du vil have semi-slicks har daekonline et ret stort udvalg og har Metzeler ME22 og Continental Contigo til udemærkede priser... (der er desuden god service og gratis fragt ved køb af mindst 2 dæk)

RD'en har ME22 på sine originale fælge (har dog ikke haft mulighed for mere end et par meget korte ture på dem indtil videre) og så har den ene af de nye fælge til den ContiGo på (overvejer et continental ContiTwist SM til forhjulet som mangler)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg er en af dem som har dårlig erfaring med dæk fra THansen. Jeg havde et dæk på baghjulet af min den gang blå FS1 en gang. Jeg kom nærmest hoppenede når jeg kørte, fordi dækket trak skæv på fælgen. Jeg rettede dækket flere gange, men hver gang jeg havde kørt 100 meter, så var det galt igen. Så dem køber jeg ikke flere af. Jeg har fin erfaring med dæk fra Benny, og til min Passola har jeg Michelin fra Dæk online. De er også rigtig gode.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg kan også anbefale dækkene fra Benny, der også har det smalle fordæk 2,25. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg har brugt lidt af hvert - på min `76er har jeg metzler me22 og de er fine, fra dæk online.

ellers bruger jeg lidt af hvert - har prøvet flere fra thansen igennem tiden, bla har jeg knopdæk på min dtèr fra thansen, og de er her en del år efter lige som nye, de er også super til at holde luft, altså med slanger også fra thansen.

det ligger helt fast at det meste thansen sælger er skrammel, men jeg syntes ikke man kan klage over deres dæk.

jeg tror altså det dæk du engang har oplevet kim er et enkelt stående tilfælde.

jeg mener ikke thansens dæk er så dårlige, jeg syntes kun det er fint de er lavet af rimeligt blødt gummi - det ville da være langt værre hvis de var ligesom kina dæk som nærmest er lavet af nylongummi... desuden hvem kan opslide et dæk ved normal kørsel på knallert eller for så vidt mc ? dvs da jeg var 16 år kunne jeg nemt, men da lavede jeg også bremsespor ca 20 gange hver dag... mindst

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af knallert »

ja dæk skal være lidt bløde..og jo mere nylon der er i gummi blandingen jo dårligere står de fast/men slidstyrken er utrolig god..så gode dæk slides hurtigere...men hvor mange km køre man på knallert...jeg har ikke slidt et dæk op de sidste 30 år..de rådner/revner/hærder/bliver hårde..
jeg sætter taivansen dæk på alle mine køretøjer som køre under 120 kmt..og hvor det ikke er så vigtigt med korrekt udseende(..bennys_og Honda erik"s smalle fordæk er et must på de smalle Honda og Yamaha..af tidelige årgange)..for de ser rigtige ud( langsrillede)
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af 12V »

Jeg har ikke gode erfaringer med Horng Fortune dæk fra TH. Min MS punkterer hele tiden, de mindste sten går lige igennem. Kan dog være et tilfælde.
Min Maxi kørte meget urolig og med vibrationer, den har fået et lækkert sæt Schwalbe dæk, det virker.
Min brors Maxi høvlede 50% profil af deres billige 2 lags dæk på en 4 dages tur.

Og så er de dyrere end f.eks Deestone, Anlas og Kenda. Det er budget dæk jeg har gode erfaringer med.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Nikolaj Y »

Det bliver i hvert fald ikke T-Hansen. Jeg har udset mig disse continental contigo i størrelsen 2.50, til en ok pris. Nogen vil måske sige for sportig, men da knallerteren kører som mc synes jeg ikke det gør noget :D

https://www.daekleader.dk/motorcykeldae ... 43p-177681
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dæk til fs1 mc

Indlæg af Kim B S »

Hej Nikolaj.
Jeg tror at det er et godt køb. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"