Hjælp til puch Maxi K

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Emil Sørensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 30. dec 2016 16:04
Kontakt:

Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af Emil Sørensen »

Hej, håber virkelig der er nogle kloge hoveder her inde der kan hjælpe mig. Jeg har købt en puch maxi k og den har virkelig svært ved at starte og når den endelig gør det kan den kun lige køre 4-5 sekunder, og den mangler omdregninger selv om jeg giver fuld gas er det som om den ikke tager fat ordenligt . Jeg har renset hele kabu og den kan heller ikke rigtigt starte med start hjælp. Når den endelig kører, lyder det som om den laver elektroniske klik lyde. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig...
ALLE svar er brug bare og prøves med det samme
- PÅ forhånd tak for hjælpen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af 12V »

Hvordan er standen på cylinder kittet og tændingen?
Har du justeret tænding/platiner og tjekket om den har kraftig gnist?
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af kalbaek »

Hej Emil.

Det lyder som om din Puch maxi får en masse falsk luft. Altså luft der kommer ind hvor det ikke må. Det kunne sagtens være ved de pakninger der sidder på krumtappen inde i motoren.

Men det er i første omgang værd at prøve en ny original kondensator. Der kan sagtens være god blå gnist når man tjekker, men den får bare ikke kraft nok, når kondensatoren er død. Det kan også forklare hvorfor den kan køre kort tid inden den dør.

Hvis det ikke fungerer har jeg et par ideer mere. [WINKING FACE]


Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Emil Sørensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 30. dec 2016 16:04
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af Emil Sørensen »

12V skrev:Hvordan er standen på cylinder kittet og tændingen?
Har du justeret tænding/platiner og tjekket om den har kraftig gnist?
Hej, den har fået nye platiner og tændrør, og er indstillet(google mig frem til det)
Emil Sørensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 30. dec 2016 16:04
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af Emil Sørensen »

kalbaek skrev:Hej Emil.

Det lyder som om din Puch maxi får en masse falsk luft. Altså luft der kommer ind hvor det ikke må. Det kunne sagtens være ved de pakninger der sidder på krumtappen inde i motoren.

Men det er i første omgang værd at prøve en ny original kondensator. Der kan sagtens være god blå gnist når man tjekker, men den får bare ikke kraft nok, når kondensatoren er død. Det kan også forklare hvorfor den kan køre kort tid inden den dør.

Hvis det ikke fungerer har jeg et par ideer mere. [WINKING FACE]


Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk
Hej den har lige fået nye platiner og kondensator- og har også indstillet den. Nu vil den bare slet ikke starte? Hvad kan det skyldes? og tak for hjælpen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af knallert »

har du husket at svinghjulet rotere baglænds på en maxi..jeg har før justeret tændingen ..den forkerte vej..så blev det helt tosset
strynboen på test profil
Emil Sørensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 30. dec 2016 16:04
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af Emil Sørensen »

Tak for alle de gode råd-
Angående svinghjul så er pilen i urets retning og svinghjulet drejer derfor i urets retnings. Er det det du mener?

Kondensatoren er helt ny. Tændnings tidspunktet er indstillet til 14 grader før TDC

m.h.t falsk luft, mener du så manglende kompression?

Tak og med venlig hilsen Emil
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af kalbaek »

Nej med falsk luft mener jeg luft der kommer ind andre steder end igennem karburatoren. Fx ved indsugningen til cylinderen. Eller ved en simmering (pakning) ved krumtappen på indvendig side.

Men meget mystisk at den ikke starter nu. Kan den lave gnist i det hele taget.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hjælp til puch Maxi K

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Emil.

Kunne det tænkes, at Maxi'en har stået stille rigtig længe, for så kan benzinen være ubrugelig p.g.a. kondensvand. Det kunne være årsagen til at den kan starte med starthjælp i få sekunder. Jeg har faktisk prøvet det et par gange med benzin/kondensvand - sidst her i foråret med en benzin-drevet kompressor, selvom den havde stået et et opvarmet lagerlokale.
Jeg har også prøvet det med falsk luft på en KTM Foxi i efteråret og det viste sig at være cylinder-bundpakningen, der var defekt. Det kunne ligefrem høres ved startforsøg med en "snøften" fra det utætte sted. Efter udskift af pakningen startede Foxi'en øjeblikkelig :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"