Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

fik en pakke fra kina..med min julegave...et simpelt delehoved..med grader deling...360 graders inddeling..eller 36 felters direkte deling..der er 36 delinger og en tiende( del) deling til at lave de enkelte grader..på den udvendige Scala..den er til klem bøsning..men jeg har en lille 3 klo til drejebænken...så drejer en ny hoved spindel som kan tage den direkte..og så nogle skiver med 24 deling for flere direkte dele muligheder..
men det bliver sjovt at få den i gang..så jeg kan bore og fræse 6 kantede hoveder..tandhjul tromle revolver magasin..og en masse andet

prisen 100 euro..de kunne fås til halv pris direkte i kina..men fragten gjorde at den var billigere at købe via, en mellemhandler i tyskland
Vedhæftede filer
DSCF2256.JPG
DSCF2256.JPG (532.73 KiB) Vist 9811 gange
DSCF2257.JPG
DSCF2257.JPG (547.99 KiB) Vist 9811 gange
DSCF2258.JPG
DSCF2258.JPG (539.67 KiB) Vist 9811 gange
DSCF2259.JPG
DSCF2259.JPG (525.44 KiB) Vist 9811 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej igen

Nå, men jeg sørgede da også for en julegave til mig selv! Denne gang er det lykkedes at finde et intakt, originalt reservedelskit, som blev sendt med hver eneste Zündapp værnemagtsgenerator, når den skulle i felten. Et ret godt fund, som jeg er ganske tilfreds med :D

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

/Steen
Senest rettet af Twinsport tors 29. dec 2016 17:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af juhl-drengen »

Er vild med måden det er pakket på! typisk tysk effektivitet!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

ja brænde havde de nok af...selv fly byggede de af træ til sidst i krigen...heldivis var træ limen ikke helt perfekt. og flyene blev ikke stærke nok....da de løb tør for syntetiske tilsætnings stoffer til at styrke limen...siger myten..men det var nok bare overmagten af fjender som fgjorde udslaget
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg var lige på rov i aftes og kom hjem med en Sting. Den var for fin til at stå der i den blå avis, så den måtte hjem i samlingen. Lidt støvet, men hæderlig basis, vil jeg sige :D.

Jeg beklager de lidt dårlige billeder, men det var pissekoldt, så jeg skyndte mig at køre den i hus.

Billede

Billede

Fruen taler om afhængighed, manglende selvkontrol og meget andet, men der findes da ikke sådan en ludomanilinje for knallertnørder, gør der?

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... du er skrap til at opsnuse fine Yamaha sting, den ser fin og hel ud.
man skal altid slå til på en god handel, du vil købe en mere om nødvendigt, det er meget normalt at havde 10 af samme slags, det har intet at gøre med afhængighed, det er ren fornuft.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Efter at have gjort gode erfaringer med de kinesiske 15-dollar kopier af Sting-karburatorer fik jeg lige en mere hjem. De fungerer fremragende, stik mod det forventede!

Billede

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

ha..jeg fik en kasse cbx bensin haner hjem til 45 kr stk..den ene var lidt dårlig i det blik som giver posisionen til håndtaget..men resten er fine..så har jeg ekstra pakninger fra den halvdårlige...købte også 6 endefræsere til 80 kr incl fragtfra 4 til 12 mm..de ser gode ud..gad vide om de er underleverandøre som sælger ud af vest/japan kvalitet tingene..som ellers skulle ud via de annerkendte mærkenavne
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hov! Så kom posten lige igen. Denne gang med et Sting tændingsanlæg som skal bruges til en af vennernes FS-1 mc.

Billede

Billede

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

hvilken cdi bruger i..kan sting cdi bare bruges...eller den kina som benny bruger...den jeg har monteret fremstiller tændingen med ca 1 mm ved høje rpm..er lidt bange for at det vil brænde stemplet..(den er fra en 4 takt 110 kina)
strynboen på test profil
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Yamahafs1haslev »

En tænding med avancering til en 2T motor skal rykke tændings tidspunktet så den tænder tættere på TDC (når stemplet er i top position) ved højere omdrejninger, dvs. senere end basis tændingstidspunktet - ikke tidligere som jeg tror du skriver - hvis tændingen rykker bagud aka tidligere gør den det på en 2T at det vil arbejde imod omdrejningen og vil ved tunede motorer give store problemer og i værste fald skader.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:..gad vide om de er underleverandøre som sælger ud af vest/japan kvalitet tingene..som ellers skulle ud via de annerkendte mærkenavne
Jeg ved det sgu ikke. Jeg betragter det nærmere som et spil i lotteriet. De fleste gange er man heldig, men en gang imellem må man kassere skidtet. Det er i hvert fald bedre end den gang jeg skruede på russiske motorcykler. Da købte man den samme reservedel 3-4 gange, sorterede den bedste fra og smed resten ud..

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:hvilken cdi bruger i..kan sting cdi bare bruges...eller den kina som benny bruger...den jeg har monteret fremstiller tændingen med ca 1 mm ved høje rpm..er lidt bange for at det vil brænde stemplet..(den er fra en 4 takt 110 kina)
Den fra Sting kan sagtens bruges. Vi har haft den startet op med en Sting ledningsnet liggende løst ved siden af, så det er ikke noget problem. Problemet er nærmere at jeg ikke har nogle til overs og at de har en vanvittig pris i indkøb. Man skulle nærmest tro at det var til en FS-1. Vi ender nok med at bruge en PW80 cdi. Den har, så vidt jeg ved, ikke tændingsavancering, men det er vist fuldt tilstrækkeligt til en FS-1 med 5-6 heste. Knud har helt ret når han skriver at man skal holde sig fra 4-T cdi'er, da de netop regulerer den gale vej. Til gengæld skal man, når man bruger en 2-T cdi sørge for at den ikke avancerer tændingen til efter OT. Så smelter stemplet nemlig stort set øjeblikkeligt. Bin there, done that! :D

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

jeg skal have bygget en test opstilling.med occiloscopet koblet på. der er en extern trix indgang,,så mon man ikke kan kobke pick up spolen på den..og så direkte måle tid forskydelsen...mellem tænd impulsen og cdi kortslutningen af tændspole viklingen
.vil bruge en dummy krumtap..med bare en aksel ret gennem..så jeg kan teste mine cdi bokse..der er stor forskel på dem jeg har samlet sammen..de koster jo ikke alverden..men det kræver at finde en som passer..har nogle dt 125..som nok passer..den som benny bruger i sine set kan også købes billigt på e bay..så de er derude..
min køre nu med 2-3 mm før top i tomgang..men går til 1 mm før top ved høje rpm..det fungere..den bliver ikke varm..men vi er først startet test kørslen..og går forsiktigt frem..men vil foretrække en helt uden fórtænding
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa...

jeg fik et par baglygter med posten i dag.

min plan er at den ene skal sættes bagpå min grønne 78er - den anden kommer nok bagpå min 76er som i forvejen kører med ny model baglygte.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0383.jpg
IMAG0383.jpg (339.67 KiB) Vist 9534 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Nå, men denne gang modtog jeg for 12 USD QT50 cylinder. En Yamaha QT50 har samme motor som Sting, men en noget anderledes portning. Som i ser er cylinderen lidt medtaget, men det er de allesammen, så de skal alle alligevel bores.

Billede

Billede

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej Claus
claus olieklud skrev:... jeg fik et par baglygter med posten i dag ...
Fine lygter! Det er altid rart at få friske sager til samlingen. Nu har sælgeren jo været så flink at fjerne varenummeret, men kan du opklare for os hvad det er?

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nææ steen - det er dig der er skrap til opklaringsarbejde, du får lige et par spørgsmål over den private.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

så fik jeg lidt med posten..et par gode værksteds bøger..den tyske har jeg i forvejen..men denne er i bedre stand..clymeren er helt som ny..
Vedhæftede filer
DSCF2346.JPG
DSCF2346.JPG (516.86 KiB) Vist 9469 gange
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... lidt uden for emne og ikke med posten.
netto sælger citron & appelsin træer i denne uge, citronerne bliver flået væk og appelsinerne står tilbage.
jeg har været i fire butikker for at købe 3 citrontræer, jeg syntes de er så flotte.
sagen er jeg vældig godt kan lide hjemmelavet citronfromage, men har ikke fået det siden min mormor dødede for 100 år siden.
nu kan jeg lave det selv af hjemmehøstede citroner, se selv.
jeg har sådan et vægmonteret drivhus pegende imod syd, der håber jeg træerne kan overleve om vinteren, om sommeren skal de stå ude på terrassen, jeg skal havde plantet dem om lige så snart jeg får købt nogle store krukker.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0391.jpg
IMAG0391.jpg (411.86 KiB) Vist 9428 gange
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"