Omdrejningsbegrænser?

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Mtx50
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 8. sep 2016 15:57

Omdrejningsbegrænser?

Indlægaf Mtx50 » man 10. okt 2016 20:57

Hej

Kan min Honda Mtx 50 mon have en omdrejningsbegrænser? I så fald, hvor piller jeg ved den henne?

På forhånd tak!

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3621
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Omdrejningsbegrænser?

Indlægaf kreidlerhansen » tors 13. okt 2016 19:05

Så vidt google kan hjælpe mig på primært hollandsk og tysk:

CDI'en har en særlig tændingskurve, som medfører lavere ydelse ved høje omdrejninger.
Den skal derfor erstattes af en anden, eller måske man kan dreje ankerpladen...

Du kan evt. prøve at bruge en tændingspistol. Hold den mod svinghjulet, så du kan se, om den flytter tændingstidspunktet og hvor meget; det måles ud med micrometer og en flok streger på svinghjulet og er en lidt omstændig proces, hvis man vil tegne tændingskurven på et stykke papir.
Når kurven er visualiseret, kan man så vurdere, om den kan bruges til noget fornuftigt, eller om CDI'en vitterligt skal skiftes.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Asien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster