Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af juhl-drengen »

Twinsport skrev:
claus olieklud skrev:...- jeg tør ikke tænke på hvad du ville finde hvis din interesse var Yamaha fs1...hilsen olieklud
He he. Du har måske ret. Men bare rolig, jeg skal nok holde mig fra FS1. Jeg forsøger at holde mig til nogenlunde sunde mekaniske konstruktioner og Yamaha FS1 kommer, i mine øjne, aldrig i nærheden af denne kategori :hihi

/Steen
Touche!

Men hvad så Steen skal du ikke snart have fingrene i noget luftkølet RD i stedet? :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

juhl-drengen skrev:... Men hvad så Steen skal du ikke snart have fingrene i noget luftkølet RD i stedet? :thunge
Nej, der springer jeg nok over. De er fede nok, men det bliver måske noget i retning af en Suzuki T500 eller en Moto Guzzi V7.

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af juhl-drengen »

Hvis du endelig vil have en Zuki så få da en af deres RG modeller!(i pepsi temaet!) :D
eller en GSXR750 1988-1989 ;-)

Ville personligt begå mord for en gsxr 400 88-89 ;-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
juhl-drengen skrev:... Hvis du endelig vil have en Zuki så få da en af deres RG modeller!(i pepsi temaet!) :D
eller en GSXR750 1988-1989 ;-) ...
De er helt udelukket. De er lige så umulige at få dele til som til min RD500. Det behøver jeg ikke mere af!
juhl-drengen skrev:... Ville personligt begå mord for en gsxr 400 88-89 ;-)...
Sådan én har jeg prøvet. For satan hvor var den sløv! Det er en fin maskine, men der er altså ikke meget træk i den.

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af juhl-drengen »

Ang. Gsx-r så er det en fin "begynder" racer ift. at gå direkte op til de store maskiner, og jeg elsker dem design mæssigt (udover den store grimme fuldkåbe) og så finder jeg personligt sidestillingen meget behageligt ift. mig selv :-)

Men smag og behag ;-) Syntes dog Suzuki ideen du selv kom med lød god, så vi kan få dig lidt på rette spor :-P
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg kom sgu' til at købe en nødstrømsgenerator mere. Jeg synes jeg trængte til lidt modvægt i forhold til min Zündapp KS 600 generator, så nu blev det en Tiny Tiger i stedet for :roll:

Hvad siger i så!

Billede

Billede

Billede

Og lidt til størrelsesforholdet:

Billede

Den er lavet i 60'erne af et firma i Californien som hed Ohlsonn & Rice. De lavede også modelmotorer og det kan man tydeligt se :mrgreen:

Den har en revne i tanken som skal svejses, og så skal den shines op og have friske tætninger overalt, samt en ny membran i karburatoren. De er dog ikke lette at få reservedele til, men mon ikke det lykkes?

/Steen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Jensmc »

Nå, så er det vel 110V?
Fin lille tingest.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

der er en masse you tube film klip med den...et rigtigt samler objekt...den er også fin...lige til at sætte på symaskinen
er den magen til Honda "s mini skole motor..
gad vide om den kan kobles om til 220 volt.
.vi har tit ombygget boremaskiner til usa/militær brug..eller boreplatforme..de bruger også 110 volt..ofte kan man koble feldtet om til parallel..så kan man måske også omlave det i serie så der kommer dobbelt ud..50 eller 60 hertz er jo ligemeget..den skal jo bare have 10%mindre gas...så rammer den 50 Hz

skal den have et stød..eller generere den bare selv start mageneteseringen..bah et møg stave ord
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Jensmc skrev:Nå, så er det vel 110V?
Fin lille tingest.
Jeps, den er 110V. De blev også solgt i England til 220V, men de er sindssygt sjældne. Den har desuden et 12V DC udtag.
knallert skrev:der er en masse you tube film klip med den...et rigtigt samler objekt...den er også fin...lige til at sætte på symaskinen
er den magen til Honda "s mini skole motor..
gad vide om den kan kobles om til 220 volt.

skal den have et stød..eller generere den bare selv start mageneteseringen..bah et møg stave ord
Den er med permanent magnet, så den starter op af sig selv. Jeg ved ikke om den kan kobles om, men det er lige meget, da jeg ikke skal bruge den til noget. Den arbejder ved 6.000 omdrejninger og leverer 100 Hz. Jeg forestiller mig at de andre gæster på campingpladsen forholdsvis hurtigt bliver træt af den, når jeg skal have lys i teltet :mrgreen: .

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... det er nu ellers en sød lille generator, men den giver nok ikke meget strøm - jeg vil tro hvis du tilslutter den din vaskemaskine tager det 8 dage at vaske et par sokker... det er meget sjovere med 12 volt til ladning, men det er sikkert begrænset til højst 100 watt.

så lige en video med en der splittede sådan en, cylinderen er skruet på uden pindbolte, og alle lejer er med løse nåle.

går ud fra der er gummidutter under generatoren, ellers kommer der ridser i lakken... he he

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej Claus

Den er faktisk specificeret til 300W på begge udgange, så små 25A ved 12V er vel respektabelt?

Jeg havde faktisk cylinderen af i går for at kaste et blik på den. Ganske som forventet har den ikke kørt. Der er ikke sod i hverken forbrændingskammer, udstødningsport eller på stempeltoppen, så det er fjong! Stempelringene er ellers godt nok smalle. De har en højde på 1/40 tomme, dvs. godt 0,6mm. Men fine og forkromede :-)

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

Den er eddermagemig fin! :D Du ender da med at skulle bygge til/ovenpå/grave ud til kælder, haha!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Ok - den kom ikke med posten, men jeg synes i skal se den alligevel!

Hentede lige en sort Sting hjem for et par tusinde kroner. Den har en fortid i en knallertkøreskole, så der er absolut ikke blevet skruet på den.

Efter en hurtig gennemgang var junior lige ude og trille små 20 kilometer på den, og jeg tror den er godkendt :-)

Billede

Billede

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... nej hvor er den fin den sting, det er en god handel du der har lavet.

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Den er sørme fin, lækkert fund!
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af CrazyCatman »

Hvad har jeg fået med posten (igår eller forgårs): En anmeldelse!
Der ligger en pakke til mig i Kvickly - fra CZ, og det kan jo kun betyde én ting! Der er kommet legetøj til Babetta! Opdatering af indholdet - og af projektet kommer, måske i weekenden. Staten har givet mig vagt søndag, men jeg når jo nok at få lidt tid lørdag kanske.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

jeg har fået en pakke fra kina..2 bensin haner til cbx...80 kr..en ny noz orginal koster 1200,,,den ser så måske 35 år,,og mør i pakningerne..

kinaen holder måske ikke længe..men har nu brugt dem på flere maskiner med godt resultat..
strynboen på test profil
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Jensmc »

Min hane på CX500/650 Turbo havde samme problem. Jeg borede nitterne ud og vendte pakningen.
Den har nu virket i 12-15 år.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg kan også være med, fik i dag 4 pakker og tideligere på ugen 2 - alt sammen bestilt over ebay for 3-4 uger siden.
det var fordi den ene af mine baklygter tilsyneladende har taget noget saltvand ind sidste vinter og hele året har opført sig mystisk - det er sådan lille hi-power 10 watt led i aluhus, og så så jeg den så på ebay og bestilte sådan en.

så gik der sport i det så jeg bestilte over et par dage nogle extra + div 12v led lys + et par analog amperemeter - man skal bare huske højst at købe for 80 kr, men det kan man jo gøre mange gange hver dag.

syntes det er vildt at der som regel er gratis fragt selv på ting til 20 kr, nogle gange koster det så enten en halv eller en hel dollar, men hva`faen det er jo kun 3-6 kr... her kunne det danske postvæsen lære noget, det er faktisk dem som afleverer det, men hvis man sender et brev på posthuset koster det 30 kr selv om det bare skal ind til naboen.

jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre at sende en pakke gratis fra fx kina, Hongkong eller thaiwan til danmark med luftfragt og skiftende destinationer, for til sidst at det er det danske postvæsen som afleverer pakken til din dør ??? og så ganske gratis eller for 3 kr.

man kan sku købe mange sjove ting på ebay til næsten ingen penge, man skal bare som regel vente 2-4 uger på leveringen.

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af juhl-drengen »

Altså... jeg kan vel også godt være moderne og med på noderne... :rocks

Er godt nok ikke hjemme før næste uge, MEN når jeg er hjemme igen bør der gerne vente en lille bunke kulfibervæv, et Xt660 luftfilter indmad, noget blåt silicone tændrørskabel, nogle NGK LB05EMH tændrørshætter og diverse andre små ting :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"