Max tuning

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 424
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43

Re: Max tuning

Indlægaf wolfe » fre 22. jul 2016 23:51

det var faktisk da den skulle planslibes det gik galt. fik slebet blokkene mellem krumtap og gearkasse hvis du forstår. der kom så for meget af, så tap og gearkasse kunne ikke være der.
lukkede nemlig hullet ved membranen og lavede skyllekanal i stedetfor, så han var nød til og slibe mellem blokkene. hvilket gik galt.
Tim C

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » søn 24. jul 2016 00:12

Hvor ærgeligt... det kan ikke klares med en tyk pakning?

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 424
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43

Re: Max tuning

Indlægaf wolfe » søn 24. jul 2016 08:52

har samlet motoren med tyk pakning mellem. men den drikker mere olie end jeg kan nå og fylde på.

har ellers lavet 3 pladet kobling, en cylinder der er drejet af, en cylinder der ikke er drejet af, almindelig krumtap fra top racing, en jt1 tap der er renoveret.
men blokken er til og smide ud!

så overvejer andre alternativer, har fået fat i en anden tom motor som ikke er for pæn. men har fået en 80cc motor på nu, så projektet er stillet lidt af :)
Tim C

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » søn 24. jul 2016 17:31

Øv hvor surt... Hvor stammer den 80cc fra?

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » søn 24. jul 2016 19:29

ølhunden skrev:Øv hvor surt... Hvor stammer den 80cc fra?


viewtopic.php?f=34&t=18064

;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » man 25. jul 2016 16:35

Hold nu op :what2 det var jeg ikke klar over fandtes! Fedt at se :bravo

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » man 25. jul 2016 18:25

YB100 passer også på FS1. :) Mig bekendt findes der også ok kopier af denne motor.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 424
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43

Re: Max tuning

Indlægaf wolfe » man 25. jul 2016 22:09

ja der findes kina kopi af yb100 motoren.

hvis du har mod på det har jeg en yb100 cylinder og top (52mm) ?
Tim C

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » man 25. jul 2016 23:26

ja jeg kender godt yb100, men har aldrig hørt om 80cc. Helt fra starten søgte jeg sådan set sådan en motor, det ville gøre det hele liiidt nemmere med 100cc som udgangspunkt. Men de var ikke til at støve op nogle steder :whew
Hvor hitter man de kina kopier og hvem laver dem?

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » søn 31. jul 2016 17:24

Så nåede jeg de fantastiske 100kmt!
Med psyko stramme koblingsfjedre og en længere og mere solid koblingsarm og en snelle i alu, filer koblingen ikke længere og den er heller ikke vildt stram på grebet.
Det hjalp vildt meget at der kom metrakit topstykke på, og at indsugningen blev tilpasset og fik større membran på.
Der kom dobbelt fjeder i platinen ( ja jeg burde jo bare tage mig sammen og tilpasse den CDI tænding).
Udstødningen blev kortet op og der skulle et 16tands fortandhjul til og wupti, så lykkedes det!
Tusind tak til alle der er kommet med indputs undervejs :bravo
Vedhæftede filer
IMAG0215.jpg
IMAG0215.jpg (524.21 KiB) Vist 1553 gange
IMAG0216.jpg
IMAG0216.jpg (485.19 KiB) Vist 1553 gange
IMAG0217.jpg
IMAG0217.jpg (488.04 KiB) Vist 1553 gange

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2414
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf 12V » søn 31. jul 2016 18:32

Feedt! Tillykke med de 100 :-)
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » søn 31. jul 2016 19:11

Fedt! :D

Jeg er overrasket; Metrakit-toppen giver indtryk af, rent visuelt, at være mildere end Airsals ditto. Squishbandets bredde er der umiddelbart stor forskel på.

Forrøret burde næsten have gjort den største forskel, især i kombination med det større tandhjul.

Noget peger i det mindste i retning af, momentet er i orden. Det er ikke ligefrem en gearing, som jeg har indtryk af er på favoritlisten, herinde! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » søn 31. jul 2016 22:53

Den køre også på moment og jeg savner bestemt vildskab og træk i høje omdrejninger (10k RMP og derover), jeg håber at CDI tænding vil udbedre det lidt.
Problemet med airsal toppen er snøftesystemet da kittet jo er til derbie variant. Jeg synes ellers at jeg havde lukket det perfekt af, men pakfladen var virkelig også smal i højre side. Squish i den ligner toppen af en kondom, mens metrakit toppen er meget bred og flad.
Den har moment som en brygger hest, og målet er jo sådan opnået, men jeg er overbevist om at det fulde potentiale endnu ikke er nået!

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » man 1. aug 2016 00:10

Æhm... du må lige udpensle kondom-parallellen, for som jeg læser det, betragter du forbrændingskammer og squishband som en og samme ting. Og dét er de ikke. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » man 1. aug 2016 06:45

Hæhæ ja det var også lidt light formuleret :tuba
Pointen er at squish afstand er mindre og breddere på metrakittet, hvilket nærmest giver en flad vinkel, og at forbrændings kammeret på airsal ligner toppen af en kondom, mens metrakits kammer er meget lav men bred.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » man 1. aug 2016 08:36

Jeg er stadig ikke helt med, men jeg forlader mig også på fotos via google.
:hihi

Airsal: Dybt forbrændingskammer og et bredt squishband. Umiddelbart ser forbrændingskammeret ud til at have en diameter på ~30mm og dermed en squishbredde på 2x8,5mm.

Metrakit: Alt andet end dybt forbrændingskammer og nær intet squishband (2x4mm)

Hvis squishafstand og kompressionsforhold er ens, bør Airsal absolut levere det største puch!

Tændingstidspunktet bør ikke være mere end 1,0mm før top, uanset hvilket topstykke, du benytter. Udstødningen taget i betragtning, måske endda snarere 0,8mm.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » man 1. aug 2016 08:39

:what2 Sig mig...

Har jeg SLET IKKE spurgt til, hvor langt fra top portene åbner?!?

Og hvor langt fra øverste pakflade stemplet står, når det er i top!

Uh! Begge dele er vigtige! :lol:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » man 1. aug 2016 22:18

Haha nu prøver jeg altså lige med et billede, det er vist det nemmeste :hihi
Skal nok lige få målt porte osv.
Mht tænding, så tror jeg ikke platintændingen kan være med på meget over 11500rmp, jeg har aldrig prøvet over det, og det er her jeg håber på at CDI tænding, foruden tændings forskydning, også klare flere rpm
Vedhæftede filer
IMAG0218.jpg
IMAG0218.jpg (501.58 KiB) Vist 1514 gange

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Max tuning

Indlægaf kreidlerhansen » man 1. aug 2016 22:31

Jeg kan kun forholde mig til Bosch-platiner, som først begynder at brokke sig omkring 13.000rpm!
:thunge

Som sagt, der er næsten intet squishband i Metrakit-toppen, mens der er masser i Airsals ditto!

Metrakit er, teoretisk set, egnet til højere omdrejninger end Airsal. At det så er et spørgsmål om 10.000 vs 14.000rpm er en detalje
:hihi

Jeg kan godt se en monetær udfordring i at teste med Airsal-toppen, hvis det skal laves helt rigtigt; Alu-svejsning og en tur i en drejebænk.
Til gengæld kan det så give den rigtige squishbredde (ca. 8mm) og kompressionsforhold (13,5:1) med den mindst tilrådelige squishafstand (0,7mm) og dermed max af det hele uden potentielt havari!

Hææ hææ!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

ølhunden
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. jun 2015 21:51

Re: Max tuning

Indlægaf ølhunden » tirs 2. aug 2016 09:24

Hæhæ jaa der skal gøres noget ved det airsal topstykke i hvert fald.
Min platin er vist nok ikke Bosch, men på ciao og maxi har andre i "klubben" før hentet meget med den rigtige CDI med en god forskydningskurve.
Jeg ser mange køre med de store kreidler topstykker til 47mm! Hvordan er squihs i sådan et?
Det kribler mere og mere i fingerne det projekt her :wink:


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster