Ciao Vespa Piaggio
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
- Kontakt:
Ciao Vespa Piaggio
Jeg har start problemer med min Ciao, der er gnist på tændrøret, den har pedaler?????
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Kondensatoren plejer at være et godt bud.
Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Er vi SIKRE på det er en platin tænding inden vi kaster kondensator kortet? den findes jo både med elektronisk tænding og platin..kreidlerhansen skrev:Kondensatoren plejer at være et godt bud.
Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Den korte: Nej.juhl-drengen skrev:Er vi SIKRE på det er en platin tænding inden vi kaster kondensator kortet? den findes jo både med elektronisk tænding og platin..kreidlerhansen skrev:Kondensatoren plejer at være et godt bud.
Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Min sædvanlige: Jeg er ikke sikker på mere, end der er blevet oplyst.
Til gengæld er jeg sikker på, at 7500jensen nok skal påpege, hvilken tænding der er monteret, såfremt vedkommende ved det, og det ellers er relevant for emnets videre drøftelse.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Hej
Jeg ved egentlig ikke hvilken tænding der er, jeg har fået knallerten foræret og har haft skilt karburator ad og renset den.
Jeg ved egentlig ikke hvilken tænding der er, jeg har fået knallerten foræret og har haft skilt karburator ad og renset den.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Så er mit første bud at du lige tager karburatoren af igen og ser om nogen har fjernet plumben og boret indsugningshullet op...
Vespaen bruger krumtappen som drejeventil, og hullet må ikke være mere end omkring 8-9mm hvis den skal lukke tæt. DEt er set RIGTIG mange gange at et kvikt hoved har fjernet plumben og derefter boret hullet op til feks. 15-16mm.
Er det sket så kan motoren ikke suge brændstof ind og efterfølgende "skubbe" det op i forbrændingskammeret. Med andre ord - du får aldrig gang i motoren...
Jeg håber selvfølgelig ikke ovennævnte er tilfældet, men nok det allerførste du skal checke.
Erik
Vespaen bruger krumtappen som drejeventil, og hullet må ikke være mere end omkring 8-9mm hvis den skal lukke tæt. DEt er set RIGTIG mange gange at et kvikt hoved har fjernet plumben og derefter boret hullet op til feks. 15-16mm.
Er det sket så kan motoren ikke suge brændstof ind og efterfølgende "skubbe" det op i forbrændingskammeret. Med andre ord - du får aldrig gang i motoren...
Jeg håber selvfølgelig ikke ovennævnte er tilfældet, men nok det allerførste du skal checke.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Da jeg fik den kørte den upåklageligt men lige pludselig vil den ingeting og lyset virkede ikke ret godt til sidst inden den døde helt. (Jeg forsørger at lave det selv men er ikke den store professor i ciao.
Re: Ciao Vespa Piaggio
Min søn kører Ciao.
Den ville ikke køre trods gnisten var fin.
Motoren blev pillet ud af stellet. Med krumtappen i "åben" blæste vi med trykluft i indsugningen. Der kom ret meget luft ud gennem simmerringen ved krumtapakslen.
Ny simmerring monteret og alt var OK.
Jeg har for mange år siden set en karburator, hvor messing røret med de 2 huller var tilstoppet ved det øverste hul. Efter rensning kørte den fint igen.
Den ville ikke køre trods gnisten var fin.
Motoren blev pillet ud af stellet. Med krumtappen i "åben" blæste vi med trykluft i indsugningen. Der kom ret meget luft ud gennem simmerringen ved krumtapakslen.
Ny simmerring monteret og alt var OK.
Jeg har for mange år siden set en karburator, hvor messing røret med de 2 huller var tilstoppet ved det øverste hul. Efter rensning kørte den fint igen.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
7500jensen skrev:Da jeg fik den kørte den upåklageligt men lige pludselig vil den ingeting og lyset virkede ikke ret godt til sidst inden den døde helt. (Jeg forsørger at lave det selv men er ikke den store professor i ciao.
Hvis det er en elektronisk tænding er din stator måske stået af? (prøv at finde årgangen det giver en ide om det er platin eller elektronisk, alternativt bare kom med årgangsbogstavet)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Ciao Vespa Piaggio
Én tynd ledning ind i tændspolen = platin.
Tre tynde ledninger ind i tændspolen = elektronisk
Tre tynde ledninger ind i tændspolen = elektronisk
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Hej
Har prøvet at stille platiner, skiftet benzinen ud. Gnisten er blå/rødlig ved tændrøret, den vil ingenting, nogle gode ideer da det er ved at være lidt træls.
Har prøvet at stille platiner, skiftet benzinen ud. Gnisten er blå/rødlig ved tændrøret, den vil ingenting, nogle gode ideer da det er ved at være lidt træls.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Har du prøvet lige at køre et stykke sandpapir igennem platinerne?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
- Kontakt:
Re: Ciao Vespa Piaggio
Ja det har jeg prøvet, skal der være en lille tap på den ene flade i platinerne.
Re: Ciao Vespa Piaggio
Fra ny er platinfladerne hel glatte. De skal også være fedtfrie.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Ciao Vespa Piaggio
Blå / rødlig lyder som en svag gnist, den skal være blå / hvid.
En simpel operation, ny hætte og tændrør. Jeg skifter mange tændrørshætter fordi de mister forbindelsen indvendig, helt eller delvis. Gnisten springer stadig over men mister styrke.
Resten af tændings systemet plejer jeg at teste med afmonteret tændhætte. Afisoler lidt af tændledningen og hold den 10 mm fra stel/topstykke/motorblok. Gnisten på et sundt tændings anlæg kan trække så lang en gnist, minimum ca 6 mm. Mindre end det, så ville jeg teste med en anden tændspole.
Lille tap på platinerne kunne lyde som en skade forårsaget af en død kondensator.
En simpel operation, ny hætte og tændrør. Jeg skifter mange tændrørshætter fordi de mister forbindelsen indvendig, helt eller delvis. Gnisten springer stadig over men mister styrke.
Resten af tændings systemet plejer jeg at teste med afmonteret tændhætte. Afisoler lidt af tændledningen og hold den 10 mm fra stel/topstykke/motorblok. Gnisten på et sundt tændings anlæg kan trække så lang en gnist, minimum ca 6 mm. Mindre end det, så ville jeg teste med en anden tændspole.
Lille tap på platinerne kunne lyde som en skade forårsaget af en død kondensator.