Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

puha euro penge er en faktor på ca 7,5..lige noget til at hidse konen op...
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej
knallert skrev:...puha euro penge er en faktor på ca 7,5..lige noget til at hidse konen op...
Det er faktisk ikke slemt. Hun er faktisk virkelig cool, så det er meget sjældent at hun for alvor er blevet overrasket. Normalt slipper jeg godt fra det, selvom hun engang blev mopset, da jeg brugte et par hundrede tusinde kroner uden at fortælle hende om det på forhånd. :D

Efter en dags tid var hun god igen..

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

jeg skal heller ikke klage....plejer at kunne spendere lidt på køretøjer..er der ikke overskud må jeg vente lidt..og så finder jeg nogle gange noget endnu bedre..men er der et tilbud som der ikke kommer igen..plejer jeg at kunne slå til.(.ps min indkomst er 1/3 af konen)..men hvad forskeel gør det i ligestillingens land..men hun er begyndt at spørge om hvorfor jeg har 8 mc..når jeg ikke har plads i værkstedet til mere end 5..større værksted er svaret....men kvindelogik forstår ikke løsningen...hun mener sælg den jeg ikke bruger ..men det duer slet ikke...
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej igen

Jeg fik lige fire Yamaha Jog plejstangskit med posten. Efter at jeg fik sikkerhed for at det er samme plejlstangskit som i Sting'en, er jeg begyndt at gøre klar til en serie-renovering:

Billede

Ellers brugte jeg lige lørdag formiddag på hugst hos en lokal cykelhandler:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Faktisk en helt ok høst, hvis jeg skal sige det selv. Jeg har ikke selv brug for Passola-bøgerne, samt Suzuki-bøgerne, så sig til, hvis der er noget i mangler :)

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Okay-okay!

Det er måske gået lidt amok med indkøbet af Sting-dele, men hva' faen - nu var der jo lige et godt tilbud!

Fik en kasse dele med posten i dag:

Billede

Billede

Jeg er lidt i tvivl om jeg nogensinde får brugt de 37 kabler..

Ellers er der:

Speedometer
Fornav med ankerplade
Egersæt
Støddæmper
Tændingsanlæg
Baglygter og glas
Blinklygter
Sidespejle
Kronhjul
Akkumulator
Luftfilterafdækninger
Forgaffelmuffer.
Osv. osv.

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... du gør det sku ordenligt hva`? der er stumper for mange penge der, men helt sikkert et godt køb.

gad vide hvor du søger for at finde så meget originalt, måske du lige kan finde lidt originalt til Yamaha fs1 til mig ? jeg skal bare bruge et par originale dx skærmsæt, en bagsvinger eller 2, måske et nyt sæde, ja i det hele taget alt der er originalt - - - OG GERNE BILLIGT !

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej igen

Nå, som i har set, så fik jeg jo et reservedelskatalog til Nimbus. Hvis man har sagt A - så må man også sige B.

Altså måtte jeg lige hente denne skønhed hjem i dag :D :

Billede

Billede

Billede

Billede

En 1955 Nimbus i militærudgave. Sidetaskerne og værktøjsholderen fik jeg med, så den er snart 100% komplet.

Den har ikke kørt i mange år, men motoren kan tørnes, så mon ikke den snart snurrer igen?

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

de er sjove og den smule teknik er en sjov blanding af genialitet..og idioti.
.og 50 år manglende vidreudvikling..den var vel rigtig god, som ny..tilbage i 1920 erne..tænker på 1 cyll BMW og zundap dkw..som alternative..selv om nimbus er mere amerikansk med række motor og ohc..der var en del usa maskiner med samme opbygning i samme tidsrum..men nimbus motoren var mere advanseret end us motorene
plus siden er 750 cc ohc motor.og kardan træk..og rug brød skære kickstarter..de ting er fine
.minus er 3 gear så lave de kunne ha brugt 2 gear i stedet. men hastighederne var jo lave på vejene,,,,som var tilsvarende dårlige
..olie pumpe uden tryk smøring knast vinkel drev med en tung dynamo vikling..som hamre klo koblingen i stykker
dårlig køling af næstsidste cylender...stiv stel som gør disc col.. operederede ikke kan køre på den..(mit største brok punkt.).udover priserne som er 20,000 over sund fornuft..de burde koste 30,000 kr..især efter der snart er flere kørende end oprindelig fremstillet..og skrottede maskiner fratrukket...altså en del kopi/dele/ maskiner/stel-numre i omløb

).(..jeg har haft lånt en en sommer..den er fin på de små veje..men hastigheden er lav..selv for en landevej..køre den langsomt..og man nænner ikke at presse en gammel dame til højere rpm..)

nogle mods man kunne gøre for at få en daglig bruger ud af den..
..tryk på krumtap smøringen..strålerør smøring/køling på stempel indersiden/krydspind. kombineret med en olie køler
.et overgear eller ændre slutgearingen. mere end solo gearingen som ikke er høj
.plunge affjedre baghjulet og en dynamo drevet fra krumtappen...men igen..den er autentisk og tids korrekt så synd at ændre..
vi renovere mange dynamo ankre på elektro..tændspoler har vi dog opgivet..og sendt i byen..der er ikke erfaring nok tilbage i firmaet til at fremstille dem..og stykantal er for lavt pr år..til at lære en op..
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Ja, den har sine særheder - men vel ikke flere end andre maskiner fra 30'erne? Dengang var der jo mange konstruktioner som så dagens lys, men som viste sig at være kilde til mange fejl og som senere blev forkastet. Udover dem du nævner, så er der også de fritliggende ventiler som sviner og slides voldsomt pga. snavs.
Jeg glæder mig nu alligevel til at kigge nærmere på den gamle dame, men nu skal jeg lige bruge en tilladelse til at syne og indregistrere den først. Der har nemlig aldrig kørt med civile plader før.
/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... et eller andet siger mig du har en svaghed over for nazi maskiner - nej den er da fed nok, kan godt lide dens enkelhed.
det er en samlermaskine og ikke en brugsmaskine.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

den er faktisk en rigtig nazi..eller frikorps danmark maskine..ikke lige denne...men dem som den danske stat udstyrede de frivilige danske soldater som kæmpede på østfronten..sammenarbejds regeringen (godkendt af kongen)...udrustede og fragtede en del danske soldater øst på..med dansk matriel.
så der ligger nok en del nimbus rester i Stalingrad..

mener entelig ikke den har særlig stor ventil slitage..degang de blev brugt dagligt..var justering oftest nok..hvis du har værksteds bøgerne med opdateringer/ændringer..de de fleste omkring koblings pladen..og de stål spiral fjedre som er chok absoberende..der er mange sider med mods..små bøs i enderne af fjedrene så de ikke æder blikpladen.....som senere blev droppet igen pga de faldt ud.....et andet svaghed er snekke drevet i baghjulet..noget med nitter som bliver løse..men entelig bare bagateller..


jeg ville også købe en hvis de kunne fås til halv pris. den er jo dansk historie.
.har købt en mz i stedet..de er stadig billige...men de vil nok stige især dem med front svingarm
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Hovsa..
2016-03-10 11.04.31 (Small).jpg
2016-03-10 11.04.31 (Small).jpg (410.04 KiB) Vist 11210 gange
1983'er MZ ETZ 250 - 21 HK 2T power.

Den er i super stand, har fået den nysynet og nyserviceret. 29.300 km har den gået, så den virker ikke spor slidt.

Kørte den hjem i morges, ingen sol og 1°C. Det var en kold halv time :P
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

kvalitet fra øst..den har vekselstrøm 12 volt brembo kopi bremser og forgaffel..gummi ophængt motor..så det bedste fra øst..og det sidste...med verdens længste udstødning..men rart at få røgen lidt bagud...bliver en Classic..om nogle år...de mangler lige lidt alder..men et godt udgangspunkt at pleje og passe og køre på ,,til de bliver rigtig sjældne...er sidetaskerne ægte duplomant./auroplomant/ .eller hvad de nu hedder

min venter på en sidevogn...så jeg kan syne den sammen..de er lidt svære at finde ..til ca 6000 kr..som er min max pris..men engang dukker den vel op
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja så fik du endelig fundet sådan gammen mzèr - den ser fin ud med alu fælge og stor cylinder.

det er som med min wartburg - dengang man kunne købe dem fra nye ville ingen havde dem fordi det var noget billigt skrammel, i vore dage bliver gamle 2 taktere så nærmest forgudet som det eneste rigtige.

hva`så, skal kreideren så skrottes ? i så fald er jeg intresseret i en krom RMC tank... he he

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af 12V »

Strynboen, Pneumat Koffer er mærket du leder efter. Dette er dog nogle engelske i glasfiber, de buldrer og rasler en del.
Udstødningen er pervers lang, men som du nævner er det rart at få røgen længere væk.

Claus, manglede en MC at køre på nu, så der blev handlet.
Kreidler projektet fortsætter som hidtil, bare uden stress. Vi skal lige blive bedre venner igen ;-)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af knallert »

vi må have et mc træf..når min 69 bliver synet...måske jeg bare skal køre til syn..uden sidevogn..men skal jeg så have en ny nummerplade..den dag jeg skal have sidevogn på..det er min frygt at det bliver mere besværligt/dyrt..at gøre det over 2 gange
strynboen på test profil
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Reedvalve »

12V skrev:Hovsa..
2016-03-10 11.04.31 (Small).jpg
1983'er MZ ETZ 250 - 21 HK 2T power.

Den er i super stand, har fået den nysynet og nyserviceret. 29.300 km har den gået, så den virker ikke spor slidt.

Kørte den hjem i morges, ingen sol og 1°C. Det var en kold halv time :P

Hvad kostede den i fragt? :hihi

Edit/hvad har jeg fået med posten i dag?
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Så dryssede der sørme stumper ind fra Japan:

Først reservestik til ledningsnettet på RD500. Efter mange års søgen, er det lykkedes at finde et firma som nyproducerer de runde stik, som ikke bruges andre steder:

Billede

Firmaet er japansk og de har IKKE en hjemmeside. De taler IKKE engelsk og de vil IKKE sælge løsdele. Det var en smule op af bakke, men med hjælp fra en japansk ven og to års overtalelse, lykkedes det at få vristet et sæt stik fra dem :tuba

Da der var hul på bylden, fik jeg lige nogle stik med til renovering af ledningsnettene på ungernes 7 (!) Yamaha Sting:

Billede

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... du kan altså opsnuse varene - jeg tør ikke tænke på hvad du ville finde hvis din interesse var Yamaha fs1.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

claus olieklud skrev:...- jeg tør ikke tænke på hvad du ville finde hvis din interesse var Yamaha fs1...hilsen olieklud
He he. Du har måske ret. Men bare rolig, jeg skal nok holde mig fra FS1. Jeg forsøger at holde mig til nogenlunde sunde mekaniske konstruktioner og Yamaha FS1 kommer, i mine øjne, aldrig i nærheden af denne kategori :hihi

/Steen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"