Fs1 mc motor
Re: Fs1 mc motor
Kunne der ikke drejes lidt mere af så der var plads til 4 plader?
Re: Fs1 mc motor
det kan nemt være4 i koblings kloen fra dt/rd..men er ikke sikker på at den kan være i selve motor huset..støder på koblings dækslet/kick skojldet
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
Er det en RD/DT koblingsskål der er på billedet, jeg troede det var en fs1 med RD/DT plader i?
Re: Fs1 mc motor
ja den hedder vistnok 353..den passer ikke helt til Yamaha fs1 tandhjulet er for lille..og skålen sider mere yderligt på nav tandhjulet..så man skal dreje af skålen ,,og den skal skrues over på fs1 tandhjulet/navet
Senest rettet af knallert fre 23. okt 2015 21:06, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
uhgij
- Vedhæftede filer
-
- koblingsskål 4 plader fs1-250 001.jpg (62.79 KiB) Vist 11885 gange
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
Hvilken model og årgang er den skål fra?
Jeg har også kigget lidt på Suzuki rmx der er skålen også højere og monteret på tandhjulet på samme måde som en fs1 men ved ikke om navet passer på akslen, passer navet fra den model du har på fs1 akslen?
Jeg har også kigget lidt på Suzuki rmx der er skålen også højere og monteret på tandhjulet på samme måde som en fs1 men ved ikke om navet passer på akslen, passer navet fra den model du har på fs1 akslen?
Re: Fs1 mc motor
der er ikke plads til 4 plader, de millimeter jeg har fået drejet af er max, ellers bliver diameteren mindre på navet og tryk foden end koblingspladerne.
Tim C
Re: Fs1 mc motor
ja det er netop problemet..der er en skrå bagkant på den bagerste flade..så man kan højest dreje 1,5 mm af derinde...ellers ryger diameteren..
men det går med 3 plader..og tynde stålplader som mellemlæg..det er rigeligt til hård tuning..prøv at Google reservedels nummeret..mener det er en rd 50/80/100..men er ikke sikker..
men det går med 3 plader..og tynde stålplader som mellemlæg..det er rigeligt til hård tuning..prøv at Google reservedels nummeret..mener det er en rd 50/80/100..men er ikke sikker..
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
dt50 lc jeg har og de er i ihvertfald tynder end de originale. skal nok tage billede når jeg får det tilbage, håber det bliver mandag. i mellem tiden kan jeg lave lidt udstødning billeder kommer
Tim C
Re: Fs1 mc motor
et billede af koblingen samlet, vil lige hilse og sige det virker! og den er lige så blød som før den blev lavet om.
er dog løbet ind i nogle udfordringer, ham som skulle planslibe blokkene for mig, havde et defekt måle instrument af en art, påstår han så der er drejet for meget af blokkene
når man lægger tappen i og samler blokkene presser tappen så meget på lejerne den ikke kan dreje rundt lidt desperart lavede jeg en 0.8mm pakning og lagde mellem, det er lige nok til det hele passer.
knallerten starter fint og lyder godt, men kan slet ikke tage omdrejninger som før, køre max 50. Blev så sur den blev sat i skammekrogen et par dage.
så nu har jeg mod på og rode med den igen, vil lige tjekke lidt op på karburatoren med dyser osv. tændingstidspunkt, og squish, forbrændingskammer før jeg siger det projekt ikke lykkes.
er dog løbet ind i nogle udfordringer, ham som skulle planslibe blokkene for mig, havde et defekt måle instrument af en art, påstår han så der er drejet for meget af blokkene
når man lægger tappen i og samler blokkene presser tappen så meget på lejerne den ikke kan dreje rundt lidt desperart lavede jeg en 0.8mm pakning og lagde mellem, det er lige nok til det hele passer.
knallerten starter fint og lyder godt, men kan slet ikke tage omdrejninger som før, køre max 50. Blev så sur den blev sat i skammekrogen et par dage.
så nu har jeg mod på og rode med den igen, vil lige tjekke lidt op på karburatoren med dyser osv. tændingstidspunkt, og squish, forbrændingskammer før jeg siger det projekt ikke lykkes.
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0501.jpg (511.32 KiB) Vist 11812 gange
Tim C
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
hejsa... det ser fint ud med den kobling der, men ærgeligt plansliberen har været for grov.
jeg tænker at hvis det kun er krumtappen som nu er problemet ( alså ikke de andre aksler incl skiftegaffelakseler ), ja så må du da bare lave en special krumtap til den motor ! hvis du skiller krumtappen og tager lidt af begge sider på plejlstangen så kan du klemme krumtappen tilsvarende mere sammen... måske du også skal tage 1mm af sølen
jeg tror det er noget skidt med sådan en tyk pakning imellem blokkende, måske starter den med at være 0,8mm som du skriver, men den ender sikkert på 0,5mm når den er spændt sammen.
hvis du vælger at ændre lidt på krumtappen kunne det hele blive helt fint - så sliber og polerer du lige plejlstangen så dens overflade bliver som crom... lidt lettere og helt glat = 1/4 hk extra på den gode måde
hilsen olieklud
jeg tænker at hvis det kun er krumtappen som nu er problemet ( alså ikke de andre aksler incl skiftegaffelakseler ), ja så må du da bare lave en special krumtap til den motor ! hvis du skiller krumtappen og tager lidt af begge sider på plejlstangen så kan du klemme krumtappen tilsvarende mere sammen... måske du også skal tage 1mm af sølen
jeg tror det er noget skidt med sådan en tyk pakning imellem blokkende, måske starter den med at være 0,8mm som du skriver, men den ender sikkert på 0,5mm når den er spændt sammen.
hvis du vælger at ændre lidt på krumtappen kunne det hele blive helt fint - så sliber og polerer du lige plejlstangen så dens overflade bliver som crom... lidt lettere og helt glat = 1/4 hk extra på den gode måde
hilsen olieklud
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
blev ikke færdig... du skal selvfølgelig også slibe tilsvarende af begge sider af lejeburet ( big end ) således det ikke kommer til at klemme.
der bliver lidt udfordring i sådan en opgave, men jeg er helt sikker på det kan lade sig gøre
hilsen olieklud
der bliver lidt udfordring i sådan en opgave, men jeg er helt sikker på det kan lade sig gøre
hilsen olieklud
Re: Fs1 mc motor
det må da være nok bare at dreje lidt af brystet på krumtappen,,,så bliver krumtappen/lejer totalt smallere
strynboen på test profil
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
hej igen... ja det giver jeg dig ret i lars - der var jeg nok lige ved at opfinde den dybe tallerken endnu en gang
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Fs1 mc motor
Der må da ligge en fejl 40 et eller andet sted, hvorfor skulle den dog ikke køre som død og helvede
Re: Fs1 mc motor
var selv lidt inde på og få lavet en pakning i kobber eller ligende i 0.5 mm eller sådan noget. men nu alt er sat sammen passer det hele fint, og har oversprøjtet motoren med bremserens, kan ikke finde nogle steder den er utæt. så problemet er noget justering håber jeg.
skal nok give en update så snart jeg har kigget mere på den.
skal nok give en update så snart jeg har kigget mere på den.
Tim C
Re: Fs1 mc motor
prøv at thek tændingen...min ville ikke køre..kun lige starte..men kunne ikke tage noget gas...platin indstillingen skulle stå helt tosset...så kørte den som en vild..næsten ingen åbning af platinen var indstilingen..som den kunne lide..måske min platin eller svinghjul er tosset..men den køre fint
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
har cdi tænding på, men ved der er knas med karburator, så starter der tror jeg
Tim C
Re: Fs1 mc motor
Hej wolfe
Hvordan går det med projektet?
Man er vel lidt nysgerrig
Kim
Hvordan går det med projektet?
Man er vel lidt nysgerrig
Kim
Re: Fs1 mc motor
den er blevet samlet som du sikkert har læst, men køre ikke optimalt. har smidt en 90 dyse i og det hjalp lidt men ikke nok, så målte lidt på cylinderen, og squishafstanden er helt hen i vejeret, regnede med omkring 0.7-1,5mm i afstand og mit loddetin er 2mm, og når stemplet er i top kan jeg nok bevæge loddetin 2mm, så der er lige lidt justering af squishafstand.
tror både jeg må dreje af cylinder og topstykke, da topstykke har en meget dyb forbrændingskammer, og det derfor det giver så høj en squishafstand.
håber det giver mening
tror både jeg må dreje af cylinder og topstykke, da topstykke har en meget dyb forbrændingskammer, og det derfor det giver så høj en squishafstand.
håber det giver mening
Tim C