Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af juhl-drengen »

http://www.bt.dk/krimi/koerte-knallert- ... ist-fundet

Hun minder mig lidt om den 50-55 årige kvindelige bilist der påkørte mig mens jeg havde Seat'en.. fandt ud af hun gav ligeså meget i kasko som jeg skulle give som 18 årig (20.000+) på trods af hun havde haft bil siden hun var 20......
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... helt enig - faktisk vil en stor del miste deres kørekort dagligt hvis der sad en flue i forruden og holdt øje med dem

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg er måske ikke hellig selv, da speedometer nålen da har været over 160 er par gange og da jeg havde en baghjuls trukken bil så gjorde jeg hvad så mange andre unge fyre gør med dem.. (+ besøgene i industrikvartererne i weekenderne)

MEN når det så er sagt så har jeg i by zoner og i trafik kørt ordentligt og ikke taget unødvendige risici som f.eks kvinden i artiklen gør.... det kan simpelthen ikke forsvares især ikke at være flugt bilist!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af knallert »

jeg bliver jævnligt angrebet af...mest koner i alle aldre(som har travlt) og meget gamle mænd som ikke har travlt)..når jeg køre mc.
.de har særligt svært ved at holde udsyn..og beregne afstande og andres hastighed.
.unge mænd/yngre mænd..hvis de er ædru..og ikke ophidset..har gode reflekser..og kan kompensere for mange fejltagelser..
.men 2 bajer ødelægger konsentrasionen...
heidi har netop været til sikker trafik kursus...de seneste undersøgelser viser at det ikke er nutidens unge...men os fra 1970 og 80 erne..som stadig laver flest ulykker...selv om vi er blevet 20 år ældre...vi flytter os bare gennem statistikkerne som årene går...det gode er at nye generationer,heldivis er blevet klogere..dette er ikke mine gætterier ..men videnskabelige tal...
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af juhl-drengen »

Den med konerne kender jeg alt for godt, typisk sidder de med mobilen oppe ved øret og skal enten trække ind i højre vejbane med forglemmelse af at bruge spejlle hvilket resulterer i hård opbremsning fra ham der kommer bagfra eller også kommer de fra sideveje hvor de ikke orienterer sig...

Seriøst? Har altid fået afvide det var de 18-25 årige?
Hmm kunne være man skulle overveje et sikkert bilist kursus bare fordi den ville være en lærerig oplevelse.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af knallert »

heidi er vej ingeniør..og disse kurser er kun for politi/ kommune ansatte som planlægger vejforløb og cykelstier og ..og ulykke analyse og statistikker...det er super kedeligt for alle os andre
..undtagen når det griber ind i vores friheder..som fartkontrol kassetænkning..det hele drejer sig om penge..og politiet er langt bagude med intjæningen..det skal så drives ind resten af året..fra nu til nytår....
tror ikke disse data er hemmelige..men tror ikke det proieteres højt at vidrebringe alle data til hvermand..
men tror fremtidens opmærksomhed går fra de helt unge til de midel årige..som bliver målgruppen..nu de unge har lært lektien
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af juhl-drengen »

Seriøst? Havde de ikke tjent 500 millioner i fartbøder i EN politikreds? Og så vidt jeg husker var det så ikke kun 400 millioner de alt i alt skulle tjene hjem?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg vil nu ikke sætte alle kvinder på en hylde :D ,,, hvad angår det med at føre et motorkøretøj,,, nogen af dem er ganske udmærkede til at kørebil osv. :mrgreen: ,,, men noget der kan pisse mig af er når enkelte af madammerne kommer fræsende med 4 unger som ikke spændt fast,,, med en mobiltelefon oppe ved øret,,, overhaler opad og ned ad en bakke og rundt i sving,,, hvor der er dårligt udsyn ,,,hvor der er max 50 kmt. ,,, uden at sætte farten fra de 80 kmt. ++ som de kørte uden for byskiltet ned :? ,,, fordi at de skal i brugsen og handle ind til aftensmaden som lukker et par timer senere,,, og de gør det nærmest dagligt :twisted: ,,, men er panserbasserne der til at nuppe dem ,,, noppe,,, men kommer vi andre som prøver vores bedste for at køre ordentligt og efter forholdende ,,, til at lave en lille fejl en sjælden gang så kan vi da være helt sikker på at panserne ser det og vi bliver stoppet for det :roll: ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af kreidlerhansen »

Lidt paranoidt anlagt, Johnny? :hihi

Midaldrende kvinder fanget mellem børneafhentning og dagligdagsshopping opdagede jeg i trafikken i min tid bag rattet i taxaen.
De senere par år, hvor telefonerne er vokset og blevet mere uhandy, er håndholdte mobiltelefoner blevet et omfangsrigt fænomen. Det samme gælder folk, som holder stille for grønt pga. SMS!
Det er også mit indtryk, at farten er steget i takt med nyere biler er blevet mere støjsvage i kabinen, ligesom de moderne automatgear sikkert har en indflydelse.

De "unge idioter", som skal vise sig for vennerne på passagér- og bagsæde er umiddelbart uændret.

Varevognsejere har også en slem tendens til at ignorere sikkerhedsafstand. Det samme gælder i et vist omfang ejere af biler med høj fabriksydelse.

I indledningen af emnet er fænomenet "jeg klemmer mig liiige forbi" vist.
Det har tvunget mig halvvejs i rabatten på Kreidleren to gange og en enkelt bilist har mistet et sidespejl på den konto, fordi jeg blev så forskrækket, at temperamentet løb af med mig. :(
Det, at mase sig forbi, er blevet helt galt de senere år. Umiddelbart virker det stressrelateret. Jeg begriber ikke, nogle mennesker kan have så travlt med at komme først til det røde lys.


Jeg har intet problem med fotovogne, som sådan. Til gengæld forstår jeg ikke, at man ikke opsætter permanente stærekasser på problemstrækninger og i samme ombæring skilter tydeligt med det.
Ja, det giver penge i kassen, men hovedformålet er vel at få hastigheden ned på de forskellige strækninger, og så kan man true med fotovogne andre steder.
Ergo er det vel signalværdien, som er helt i skoven?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af juhl-drengen »

Den der "jeg klemmer mig lige forbi" mentalitet er grunden til jeg har droppet knallert 45 efter apollo'en jeg har godt nok været tæt på at blive kvast et par gange grundet bilister der havde lidt for travlt og lille mig der ikke flyttede mig med mere end 54km/....



Problemet med fotovogne(i mine øjne) er at det ikke er for at sænke farten som hovedemne det blev voldsomt... problemet er at det var for at skrabe penge i kassen... folk vil altid køre for stærkt den mentalitet er ikke til at gøre op med..(men ift. lande som indien er vi jo pragteksemplarer) er mere til Englands løsningen med faste stære kasser på højrisiko strækninger med mange uheld, og f.eks områder omkring skoler, om folk kører 110 eller 160 på motor vejen gør efter mine erfaringer ikke den store forskel, det er ikke "dem" der er problemet det er "de" personer som ikke orienterer sig nok når de trækker ud, som laver hasarderede overhalinger og kører bedstefar kørsel (et par gange er det lykkedes mig at komme næsten op i røven på folk fordi de har kørt 50-60 i en 130 zone!(typisk mænd over 50 og kvinder fra 18-199)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af knallert »

på Langeland er der 40 kmt i flere byer..og foto vognen ligger på lur..når folk køre på/fra, arbejde..der er netop lavet nye cykkelstier..som fjerner cyklister og fodgængere fra vejbanen...men hastigheden på vejen er stadig 40..ingen logik..foto vognen snupper dem som køre over 43 kmt..men det er langsommere end cyklisterne ude på stien...så faktisk burde de måle på cykelstien og knalde dem i stedet...
strynboen på test profil
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nogen mennesker skulle ikke have kørekort...

Indlæg af kreidlerhansen »

Cyklister skal overholde gældende færdselstavler, så det er en helt korrekt betragtning.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"