Eriks danske FS1 fra 1972.
Eriks danske FS1 fra 1972.
Hej alle.
Så er vi langt om længe nået til den sidste Yamaha FS1 i rækken af restaurerede danske modeller af mærket Yamaha FS1.
Der er i alt 11 stk., hvis man regner skivebremsemodellen og tromlebremsemodellen i samme årgang for 2 stk.
Den 11. er selvfølgelig den 2-gearede, som - uanset hvad man synes om den - også er en Yamaha FS1.
Når denne her er færdig, så vil Erik have dem alle i en lang perlerække - plus nogle ekstra modeller. Jeg har bl.a. også lavet en Thansen model, hvor ALT hvad man kan købe hos Thansen er købt og bygget på et originalt Yamaha FS1 stel. Jeg har også bygget en Yamahafs1.dk model, hvor ALT, hvad man kan købe hos Benny er købt der og bygget på et originalt dansk nummer match.
Nå, ikke mere small talk. Her kommer de første billeder af projektet.
Stel, og øvrige sorte dele er selvfølgelig malet i sort højglans af Erik himself.
Baghjulsnav er nyt med nygalvaniserede brugte eger, spændt op i et nyt ARY 17-1.40 bagfælg.
Blokdelene er plan slebet og samlet omkring en 4 trins gearkasse og en original renoveret krumtap.
Så er vi langt om længe nået til den sidste Yamaha FS1 i rækken af restaurerede danske modeller af mærket Yamaha FS1.
Der er i alt 11 stk., hvis man regner skivebremsemodellen og tromlebremsemodellen i samme årgang for 2 stk.
Den 11. er selvfølgelig den 2-gearede, som - uanset hvad man synes om den - også er en Yamaha FS1.
Når denne her er færdig, så vil Erik have dem alle i en lang perlerække - plus nogle ekstra modeller. Jeg har bl.a. også lavet en Thansen model, hvor ALT hvad man kan købe hos Thansen er købt og bygget på et originalt Yamaha FS1 stel. Jeg har også bygget en Yamahafs1.dk model, hvor ALT, hvad man kan købe hos Benny er købt der og bygget på et originalt dansk nummer match.
Nå, ikke mere small talk. Her kommer de første billeder af projektet.
Stel, og øvrige sorte dele er selvfølgelig malet i sort højglans af Erik himself.
Baghjulsnav er nyt med nygalvaniserede brugte eger, spændt op i et nyt ARY 17-1.40 bagfælg.
Blokdelene er plan slebet og samlet omkring en 4 trins gearkasse og en original renoveret krumtap.
- Vedhæftede filer
-
- 20150606_151605_1024x576.jpg (146.4 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150606_151618_1024x576.jpg (110.2 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150606_151625_1024x576.jpg (84.46 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150607_200520_1024x576.jpg (174.67 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150607_200948_1024x576.jpg (191.33 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150607_201000_1024x576.jpg (179.64 KiB) Vist 9554 gange
-
- 20150607_201019_1024x576.jpg (87.24 KiB) Vist 9554 gange
Mvh Per.
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
I dag blev det ikke til så meget, da arbejdet stjal det meste af dagen.
Dog fik jeg monteret drejeskive m.m., så lidt hver dag - og pludselig er den færdig
Dog fik jeg monteret drejeskive m.m., så lidt hver dag - og pludselig er den færdig
- Vedhæftede filer
-
- 20150608_191354_1024x576.jpg (161.03 KiB) Vist 9508 gange
-
- 20150608_191402_1024x576.jpg (175.61 KiB) Vist 9508 gange
-
- 20150608_191919_1024x576.jpg (194.81 KiB) Vist 9508 gange
Mvh Per.
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
hvad pokker..er det Henriks gamle opretter stativ..model Strynø...du bruger...godt det gør gavn..jeg har den anden kopi
- Vedhæftede filer
-
- hjul opretter-250.jpg (66.9 KiB) Vist 9507 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Ja, det ligger hos mig. Til gengæld får Henrik alle sin hjul spændt op af migstrynboen skrev:hvad pokker..er det Henriks gamle opretter stativ..model Strynø...du bruger...godt det gør gavn..jeg har den anden kopi
Mvh Per.
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Hej Per det ser som altid godt ud. Men hvem har slebet Tum 178 mærket af på blokken eller er det bare svært og se?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Hej Otto.otto skrev:Hej Per det ser som altid godt ud. Men hvem har slebet Tum 178 mærket af på blokken eller er det bare svært og se?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej der er ikke noget TUM-nummer på blokken. Det ser heller ikke ud til, at nogen har slebet det væk.
Dog er blokkene så fine og blanke, at jeg tror de har fået en ordentlig tur på en polermaskine en gang. Blokkene stammer fra Kenneth, og han har ikke gjort noget ved dem. Jeg ved så ikke, om der mon kan være lavet en svipser uden nummer. Meget er jo set gennem tiderne. Blokken er jo korrekt for neden ved nederste motorbolt. Der er ingen krave på dem - hvilket der jo ikke var på de helt gamle Yamaha FS1-blokke.
Mvh Per.
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Så er den nok meget sjælden for så er det nok den eneste 72'er uden Tum nummer [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE][FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Så er der spændt hjul op, og forenden er stående med skærm, forgaffel og forhjul.
Bagskærmen er også monteret med ny original baglygte og holder.
Ledningsnettet og tændspolen er også monteret.
Det næste der skal ske er, at jeg skal have fundet ud af, om den danske FS1 fra 72 kørte med Hitachi eller Mitsubishi tænding.
Så hvis en eller anden ved det med sikkerhed, så vil jeg blive meget glad for at få det at vide
Når jeg ved det med tændingen, så skal den rigtige monteres og så kommer turen til motoren, baghjulet og det løse i den sammenhæng.
Her er de nyeste billeder...
Bagskærmen er også monteret med ny original baglygte og holder.
Ledningsnettet og tændspolen er også monteret.
Det næste der skal ske er, at jeg skal have fundet ud af, om den danske FS1 fra 72 kørte med Hitachi eller Mitsubishi tænding.
Så hvis en eller anden ved det med sikkerhed, så vil jeg blive meget glad for at få det at vide
Når jeg ved det med tændingen, så skal den rigtige monteres og så kommer turen til motoren, baghjulet og det løse i den sammenhæng.
Her er de nyeste billeder...
- Vedhæftede filer
-
- 20150710_154730_432x768.jpg (95.27 KiB) Vist 9278 gange
-
- 20150710_154747_432x768.jpg (95.51 KiB) Vist 9278 gange
-
- 20150710_154809_432x768.jpg (120.83 KiB) Vist 9278 gange
Mvh Per.
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Hej PerPer skrev:Så er der spændt hjul op, og forenden er stående med skærm, forgaffel og forhjul.
Bagskærmen er også monteret med ny original baglygte og holder.
Ledningsnettet og tændspolen er også monteret.
Det næste der skal ske er, at jeg skal have fundet ud af, om den danske FS1 fra 72 kørte med Hitachi eller Mitsubishi tænding.
Så hvis en eller anden ved det med sikkerhed, så vil jeg blive meget glad for at få det at vide
Når jeg ved det med tændingen, så skal den rigtige monteres og så kommer turen til motoren, baghjulet og det løse i den sammenhæng.
Her er de nyeste billeder...
Dansk FS1 fra 72 kørte med Mitsubishi tænding, her et billede fra mit danske 72 match
Mvh
Per P
Per P
Re: Eriks danske FS1 fra 1972.
Hej Per
Dansk FS1 fra 72 kørte med Mitsubishi tænding, her et billede fra mit danske 72 match
[/quote]
Hej Per.
Tusind tak! Så vil jeg fluks montere et Mitsubishi tændingsanlæg.
Dansk FS1 fra 72 kørte med Mitsubishi tænding, her et billede fra mit danske 72 match
[/quote]
Hej Per.
Tusind tak! Så vil jeg fluks montere et Mitsubishi tændingsanlæg.
Mvh Per.