Hej.
Nogen der har en idé om hvor varme køleribbene bliver nede ved blokken.
Vi snakker ved almindelig motor og ved almindelig kørsel.
Temperatur
Temperatur
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: Temperatur
mit gæt er ca 150-200 grader..varmefast maling holder jo fint...forrøret bliver varmere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Temperatur
Det lyder fornuftigt. Mit topstykke er malet med varmefast maling og det holder fint, så jeg vidste det var under der.
Jeg havde først en tanke om at lave en temperaturmåler, men den næste tanke jeg fik, var at den ikke ville være brugbar alligevel da det afhænger af vind og vejr.
Jeg havde først en tanke om at lave en temperaturmåler, men den næste tanke jeg fik, var at den ikke ville være brugbar alligevel da det afhænger af vind og vejr.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: Temperatur
en diode lys temp tester kan hurtigt give en temp ide..jeg har bare aldrig prøvet...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Temperatur
Jeg har en elektronisk temperaturtester med sonde, men den går kun til 120 grader.
Den er dog meget effektiv. Spørgsmålet er jo så om man kan sætte den på blokken. Der er varmen bare længere tid om at ændre sig, så hvis der sker et temperatursving i cylinderen, så går der jo en rum tid inden det bliver målt. Og så er det for sent mht varmsætning. Tvivler på min varmsætter sig, men man skal aldrig sige aldrig.
Den er dog meget effektiv. Spørgsmålet er jo så om man kan sætte den på blokken. Der er varmen bare længere tid om at ændre sig, så hvis der sker et temperatursving i cylinderen, så går der jo en rum tid inden det bliver målt. Og så er det for sent mht varmsætning. Tvivler på min varmsætter sig, men man skal aldrig sige aldrig.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: Temperatur
det er under indkøring at de sætter sig..kommer du over de 500 km..er der næsten ingen risiko...min har kørt 25 km..og har tendenser til at klemme
så starter den jævnligt..køre lige et par 100 meter..og lader den køle ned..har ikke turdet tage en længre tur..men til foråret skal den slides til..
det er alså bedst at glasblæse topstykket..det giver en super varme ud/af ledening..mit er stadig pænt..et år efter montage..men olie pletter suger det til sig..det er bare ikke et problem
så starter den jævnligt..køre lige et par 100 meter..og lader den køle ned..har ikke turdet tage en længre tur..men til foråret skal den slides til..
det er alså bedst at glasblæse topstykket..det giver en super varme ud/af ledening..mit er stadig pænt..et år efter montage..men olie pletter suger det til sig..det er bare ikke et problem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Temperatur
Hej Lars, hvis man glasblæser og efterfølgende lader delen sobbe i lidt WD40 så er den efterfølgende ikke nær så modtagelig overfor olie og skidtstrynboen skrev:det er under indkøring at de sætter sig..kommer du over de 500 km..er der næsten ingen risiko...min har kørt 25 km..og har tendenser til at klemme
så starter den jævnligt..køre lige et par 100 meter..og lader den køle ned..har ikke turdet tage en længre tur..men til foråret skal den slides til..
det er alså bedst at glasblæse topstykket..det giver en super varme ud/af ledening..mit er stadig pænt..et år efter montage..men olie pletter suger det til sig..det er bare ikke et problem
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Temperatur
hej ja det har jeg også gjordt på motor blokke..så suger de ikke beskidt olie,,når de er mættet af ren olie..topstykker..har jeg dog ladet stå rå..de holder rimeligt.
.og er nemme at blæse en ekstra gang..
.og er nemme at blæse en ekstra gang..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen