Hej.
Som overskriften siger. Kan det lade sig gøre når der er 16 mm indsugning?
43mm cylinder + 10mm karb.
43mm cylinder + 10mm karb.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Ja det kan man sagtens, man får bare ikke "fuld valuta"
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Super. Er vi ude i en dyse 140 når den skal have lidt mere at leve af. Den har kørt 40 mm på en 120 dyse.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Ja mindst afhænger også af hvilken udstødning der er anvendt. Men hvorfor vil du ikke have en 16mm karburator med dyse 170-190 på? (den arbejder altså bare meget bedre)
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Det er fordi det altsammen er dele jeg har liggende. Og det kom sig af, at jeg andre steder, havde læst at en større cylinder kunne give en mere behagelig motorgang.
Jeg går ikke efter høj fart, men bare stabil kørsel. Så derfor ville jeg prøve med 10mm karburator. Hvis det ikke funker sætter jeg såmænd bare min gamle pålidelige 40mm på igen.
Jeg går ikke efter høj fart, men bare stabil kørsel. Så derfor ville jeg prøve med 10mm karburator. Hvis det ikke funker sætter jeg såmænd bare min gamle pålidelige 40mm på igen.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
blot til orientering: Protuna Handels har ophørs udsalg: -50%
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Uhh. Det lyder nu godt med 16mm hæhæ.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Jeg tester det med 10 mm'eren til at starte med og så giver jeg en tilbagemelding.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Re: 43mm cylinder + 10mm karb.
Hej Igen.
Har fået liv i 43mm cylinderen med 10 mm karburatoren. Den går naturligvis lidt magert med 120 dyse, så der skal en 140 i, imorgen, men ellers gik den pænt i tomgang og tog sådan set også gassen godt (indtil 1/2 gas, hvor man kan høre motoren går magert)
Så med lidt finindstilling skulle det nok blive godt.
Tak for hjælpen.
Har fået liv i 43mm cylinderen med 10 mm karburatoren. Den går naturligvis lidt magert med 120 dyse, så der skal en 140 i, imorgen, men ellers gik den pænt i tomgang og tog sådan set også gassen godt (indtil 1/2 gas, hvor man kan høre motoren går magert)
Så med lidt finindstilling skulle det nok blive godt.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________