6 volt generator
6 volt generator
Hej
Er der nogen der ved hvor, jeg kan købe en 6 volt generator ?
Jeg skal bruge den til min Ford A 1931 , da 6 volt dynamo ikke laver strøm nok
Kan man lave en 12 volt om til 6 volt?
Er der nogen der ved hvor, jeg kan købe en 6 volt generator ?
Jeg skal bruge den til min Ford A 1931 , da 6 volt dynamo ikke laver strøm nok
Kan man lave en 12 volt om til 6 volt?
jan
Re: 6 volt generator
tror ikke jeg har set en generator i 6 volt...evt kan du få din dynamo ændret til 2 kul(går ud fra den er 3 kul med extern regulator)
hvis den vikles om til en 2 kul type/og der monteres et elektronisk relæ kan den 6 volt dynamo give ca 1/3 mere effekt i 6 volt..det er det man gør i harley og andre gamle før ww2..mc og biler
men er 1931 med tændspole tænding..eller induktion "summer"....det er altid spørgsmålet hvor meget du har ombygget....og går op i orginalativitet...(mit eget ord)
hvis den vikles om til en 2 kul type/og der monteres et elektronisk relæ kan den 6 volt dynamo give ca 1/3 mere effekt i 6 volt..det er det man gør i harley og andre gamle før ww2..mc og biler
men er 1931 med tændspole tænding..eller induktion "summer"....det er altid spørgsmålet hvor meget du har ombygget....og går op i orginalativitet...(mit eget ord)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
Det er en 3 kul med extern regulator
og alm tænding med tændspole,
Man kan godt købe en 6 volt generator ,Der er tilpasset Ford A, MEN de er dyre ( 2000 kr) ?
Eller skal jeg bare, bide i det sure æble og købe den?
og alm tænding med tændspole,
Man kan godt købe en 6 volt generator ,Der er tilpasset Ford A, MEN de er dyre ( 2000 kr) ?
Eller skal jeg bare, bide i det sure æble og købe den?
jan
Re: 6 volt generator
Hej Jan
/Steen
Hvilket forbrug har du tilføjet, siden du ikke har effekt nok? Og er hele bilen forbrugsoptimeret? Du ved - LED lys osv.jan skrev:... da 6 volt dynamo ikke laver strøm nok ...
/Steen
Re: 6 volt generator
Enig med Steen. Jeg skiftede blot min 55W forlygte pære på CBXén til en LED.
I stedet for at lade med 12V lader den nu med ca. 13,5V.
Ulempen er "kun" at jeg ikke kan skifte til langt lys, men det kan jeg fint leve med.
I stedet for at lade med 12V lader den nu med ca. 13,5V.
Ulempen er "kun" at jeg ikke kan skifte til langt lys, men det kan jeg fint leve med.
Re: 6 volt generator
jeg har ikke tilføjet noget ,det er for at forbedre ladning på batteri ,
da man skal køre med lys hele tiden, og den lader jo ikke vildt meget ( dynamo )
da man skal køre med lys hele tiden, og den lader jo ikke vildt meget ( dynamo )
jan
Re: 6 volt generator
lars...ladeningen i volrt stiger ikke fordi du skifter din pære til mindre watt generatoren er rigelig stor til at opveje selv ret stort forbrug.
.cbx genertoren er stor nok..og kan trække alt bortset fra varmejakker..så din generator /slirrekobling/slæbekul/ stik irreedeforbindelser er grundenn til at volt dropper....min står klippefast på 14 volt...når den er over 1500 rpm med alt lys på..
.cbx genertoren er stor nok..og kan trække alt bortset fra varmejakker..så din generator /slirrekobling/slæbekul/ stik irreedeforbindelser er grundenn til at volt dropper....min står klippefast på 14 volt...når den er over 1500 rpm med alt lys på..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
Hov! Er der kobling på generatoren? Hvorfor det?strynboen skrev:.../slirrekobling...
/Steen
Re: 6 volt generator
hej jan det vil koste næsten det samme at ombygge din dynamo..mindst 1500 og + elektronisk relæ..er det med fragt OG TOLD....??
er du sikker på den yder det den skal/kunne som ny...er remskiven slidt/rigtig størrelse..er remmen den tykke som passer i remskiverne...der kan ryge 30% effekt hvis remmen glider...er batteriet 130% ok...virker de gamle relæer..smæk et app meter på og belast systemet med nogle halogen pære 100w..og se om den begynder at pumpe..eller dykke i spænding
er du sikker på den yder det den skal/kunne som ny...er remskiven slidt/rigtig størrelse..er remmen den tykke som passer i remskiverne...der kan ryge 30% effekt hvis remmen glider...er batteriet 130% ok...virker de gamle relæer..smæk et app meter på og belast systemet med nogle halogen pære 100w..og se om den begynder at pumpe..eller dykke i spænding
Senest rettet af strynboen ons 12. nov 2014 13:59, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
hej steen..det er de hurtige rpm skift..det belaster alslen i generatoren..med de tunge viklinger på..den kan nok knække(vil jeg tro)..eller rykke i timing kæderne..stødbelastning baglænds i systemet
jeg ville aldrig i liver køre med en led forpære...er nightrider( sommetider)..og nyder en nattur med månen som følgesvend...og der er opblænding sgu vigtig..ligesom nedblænding
jan prøv at skifte pærene..de vil da spare rigtig meget..og er billigt og nemt...et sæt diskrete kørelys..kan jo spare nærlyset..og så er der 100w hjemme i batteriet
jeg ville aldrig i liver køre med en led forpære...er nightrider( sommetider)..og nyder en nattur med månen som følgesvend...og der er opblænding sgu vigtig..ligesom nedblænding
jan prøv at skifte pærene..de vil da spare rigtig meget..og er billigt og nemt...et sæt diskrete kørelys..kan jo spare nærlyset..og så er der 100w hjemme i batteriet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
Det er en 20A dynamo, ikke? Du har vel som standard 35W i hver forlygte, 5W positionslys, samt 5W i hver baglygte. I alt 90W. Hertil et par ampere til tænding og et par ampere til den samlede (periodevise) belastning med blinklys og stoplys. I alt ca. 14-15A afhængig af spændingen du lader med. Så er der 5A tilbage, som selvfølgelig ikke er ret meget.jan skrev:... og den lader jo ikke vildt meget ( dynamo )...
Jeg ville skifte til 25W halogen i hver forlygte, samt LED i baglys, stoplys og blink. Jeg vil tro at det kan reducere dit forbrug til 70W til lys kombineret med lavere effektbehov til stop og blink. Tændingen er ikke let at ændre. Så lander du på et forbrug i omegnen af 11-12A, svarende til 90W.
Det kunne måske være et forsøg værd?
/Steen
Re: 6 volt generator
Hej
Ja det er med fragt og evt told
Der er amp meter standart på en Ford A, når jeg tænder lyset så dykker amp
til ca 10-15 amp minus , giver jeg den gas, så kan jeg få den på nul amp
måske jeg skulle prøve at renovere dynamo, og så ta' den der fra ?
Ja det er med fragt og evt told
Der er amp meter standart på en Ford A, når jeg tænder lyset så dykker amp
til ca 10-15 amp minus , giver jeg den gas, så kan jeg få den på nul amp
måske jeg skulle prøve at renovere dynamo, og så ta' den der fra ?
jan
Re: 6 volt generator
ja prøv at megge den .og se om der er overgang til stel..en gang glasblæsning af ende dækslet med kulholdere(hvis de sidder der)...vil tit fjerne overgang..
evt glasblæs komutator forsiktigt..så kulstøv er ude af sporene..de kan opgså udstikkes/afdrejes...det er billigt..så send evt ankeret til elektro..det koster måske 150 kr..og så tester de også for overgang/indre kortslutninger...som du aldrig selv ville finde...
glasblæs huset og omisoler spolerne..og skift lejer..så er den som ny..men dit lade styrke relæ/ og retur strøm relæ måske sammenbygget..ellers sidder styrke relæet på huser..omme på siden..(.et lille sort et)....de er lidt svære at teste..men mon ikke de virker
hvis du vasker den for olie forurening..er bremserens fint..det tørre hurtigt væk...ellers med normal rensevadske vædske er et gammelt komfur ovn tørrring ,godt..et par timer på knapt 100 grader..så er den god igen
evt glasblæs komutator forsiktigt..så kulstøv er ude af sporene..de kan opgså udstikkes/afdrejes...det er billigt..så send evt ankeret til elektro..det koster måske 150 kr..og så tester de også for overgang/indre kortslutninger...som du aldrig selv ville finde...
glasblæs huset og omisoler spolerne..og skift lejer..så er den som ny..men dit lade styrke relæ/ og retur strøm relæ måske sammenbygget..ellers sidder styrke relæet på huser..omme på siden..(.et lille sort et)....de er lidt svære at teste..men mon ikke de virker
hvis du vasker den for olie forurening..er bremserens fint..det tørre hurtigt væk...ellers med normal rensevadske vædske er et gammelt komfur ovn tørrring ,godt..et par timer på knapt 100 grader..så er den god igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
Ved blot, at den originale CBX generator ikke lader nok og at flere monterer en Kawasaki generator for at få ladestrøm nok. Jeg monterede LED pæren som forsøg og oplevede en mærkbar forbedring m.h.t. ladestrøm. Det som en pære forbruger under kørsel, napper den vel fra generatorens ladestrømmen. Og er der mindre forbrug i watt under kørsel, er der mere power i ladestrøm. Men strøm er noget underligt noget en gang imellem Måske jeg skulle se stik og generator efter her i vinter.strynboen skrev:lars...ladeningen i volrt stiger ikke fordi du skifter din pære til mindre watt generatoren er rigelig stor til at opveje selv ret stort forbrug.
.cbx genertoren er stor nok..og kan trække alt bortset fra varmejakker..så din generator /slirrekobling/slæbekul/ stik irreedeforbindelser er grundenn til at volt dropper....min står klippefast på 14 volt...når den er over 1500 rpm med alt lys på..
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 6 volt generator
hejsa... som lars strynbo skriver er det måske mest korrekt at renovere den gamle dynamo, men ellers ville jeg nok pege på en moderne pmg/pma - alså en med permanent magnet i ankeret, sådan en starter altid op og yder godt også ved lave omdrejninger... en alm. generator skal havde et vis omdrejningstal for at trigge sig selv ( medmindre ladelampen er extra kraftig ), og da det er en langsomgående motor ville det være ønskeligt at generatoren også begynder at producere strøm allerede fra laveste tomgang
sådan en pma/pmg finder du nok kun som 12 volt, men det problem løser du nemt med en anden spændingsbegrænser - en alm. lille model er typisk på 50 - 60 amp. og det vil den stadig mindst kunne give selv om den bliver spændingsbegrænset til 6 volt ( 7,2 volt )
desuden kan sådan en permanent magnet generator næsten ikke gå i stykker - de bliver tit brugt på amerikanske køretøjer og er billige i indkøb... de bruger ikke en ladelampe, men begynder at give strøm så snart de drejer rundt
jeg har selv et par stykker der snurrer lystigt når det blæser, begge er 3 faset pmg
prøv evt. at læse lidt om fordelen ved pmg/pma`s
min kawasaki bambusraket er også med pmg, den lader super fra 800 omdrejninger af, ja faktisk vil jeg tro den kan lave 300 - 400 watt ved 1500 omdrejninger
jeg har også en lille " klokke" at ligge - den har oprindeligt siddet på en bobcat, du ved sådan et 4 hjulet monster med en grab foran... den var oprindeligt stemplet 12 volt 11 amp, men jeg har viklet den om til en vindgenerator jeg engang lavede... sådan en fylder ikke ret meget og magneterne løber udvendigt på statorviklingerne - magneter og remhjul er en af samme del
når jeg skriver alt dette er det for at fortælle min tilfredshed med pmg/pma`s fordele kontra traditionel generator - prøv at læse lidt om det, det er skide smart mand
hilsen olieklud
sådan en pma/pmg finder du nok kun som 12 volt, men det problem løser du nemt med en anden spændingsbegrænser - en alm. lille model er typisk på 50 - 60 amp. og det vil den stadig mindst kunne give selv om den bliver spændingsbegrænset til 6 volt ( 7,2 volt )
desuden kan sådan en permanent magnet generator næsten ikke gå i stykker - de bliver tit brugt på amerikanske køretøjer og er billige i indkøb... de bruger ikke en ladelampe, men begynder at give strøm så snart de drejer rundt
jeg har selv et par stykker der snurrer lystigt når det blæser, begge er 3 faset pmg
prøv evt. at læse lidt om fordelen ved pmg/pma`s
min kawasaki bambusraket er også med pmg, den lader super fra 800 omdrejninger af, ja faktisk vil jeg tro den kan lave 300 - 400 watt ved 1500 omdrejninger
jeg har også en lille " klokke" at ligge - den har oprindeligt siddet på en bobcat, du ved sådan et 4 hjulet monster med en grab foran... den var oprindeligt stemplet 12 volt 11 amp, men jeg har viklet den om til en vindgenerator jeg engang lavede... sådan en fylder ikke ret meget og magneterne løber udvendigt på statorviklingerne - magneter og remhjul er en af samme del
når jeg skriver alt dette er det for at fortælle min tilfredshed med pmg/pma`s fordele kontra traditionel generator - prøv at læse lidt om det, det er skide smart mand
hilsen olieklud
Re: 6 volt generator
permanent magenet er ikke kun glæde dage.
.den er tung selv uden belastning.
.og så er den "dum"..
.......en inteligent løsning er at ikke slukke ladeningen men regulere den helt variabelt efter last..ikke aflede den til stel..derfor brugte honda meget elektromagenet typen..men de har også brugt pernament magnetypen på de gamle cb 77/cb 500 t og cb 450 og den type tidelige mc..
man kan ikke lade halvt med permanent typen..den er enten on eller off...da man ikke kan tænde noget halvt..
men derimod kan elektromageneten i den variable elektromagenet stilles lige til den ydelse hvor den køre perfekt..du skruer simpelt hen op og ned for ydelsen..som så giver magenetiske strømninger i den styrke man behøver...hverken flere eller færre...men lige nøjaltig..og derved udvikles dert ikke spild varme/strøm..som bruger bensin energi for at fremstilles....som i sidste ende får din mc til at køre langsommere
det koster altid varme= energi at køre spænding over i stel..alså at kortslutte generatoren...som man gaktisk gør i kawasaki/suzuki--og andre pernamente magenet ladesystemer....de kan levere en kraftigere ladespænding..da de er mere robuste..men alså dyrere i drift pgs spild i varme udvikling
næsten alle biler bruger elektromagenet styring
.den er tung selv uden belastning.
.og så er den "dum"..
.......en inteligent løsning er at ikke slukke ladeningen men regulere den helt variabelt efter last..ikke aflede den til stel..derfor brugte honda meget elektromagenet typen..men de har også brugt pernament magnetypen på de gamle cb 77/cb 500 t og cb 450 og den type tidelige mc..
man kan ikke lade halvt med permanent typen..den er enten on eller off...da man ikke kan tænde noget halvt..
men derimod kan elektromageneten i den variable elektromagenet stilles lige til den ydelse hvor den køre perfekt..du skruer simpelt hen op og ned for ydelsen..som så giver magenetiske strømninger i den styrke man behøver...hverken flere eller færre...men lige nøjaltig..og derved udvikles dert ikke spild varme/strøm..som bruger bensin energi for at fremstilles....som i sidste ende får din mc til at køre langsommere
det koster altid varme= energi at køre spænding over i stel..alså at kortslutte generatoren...som man gaktisk gør i kawasaki/suzuki--og andre pernamente magenet ladesystemer....de kan levere en kraftigere ladespænding..da de er mere robuste..men alså dyrere i drift pgs spild i varme udvikling
næsten alle biler bruger elektromagenet styring
Senest rettet af strynboen ons 12. nov 2014 21:13, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 6 volt generator
den orginale cbx generator lader nok..
.hvor læser du alle de skrøner..og hvorfor tror du på alt du læser..det er ikke alle på nettet som ved hvad de skriver.især nogen sælger ombygnings sæt er glæde for dem..
..vær lidt kritisk..og undersøg..inden du spilder dine penge på forkerte konklusioner..
problemerne med cbx generator...er mekaniske problemer..alså opbygningen af komponenterne...så levetiden kan nedsættes..men ved regelmæssig service kan problemerne holdes væk
1 der er ingen køling
2 tryk fjederen i slirrekoblingen belaster lejerne ..da fjederen presser på rotoren og lejerne..og slider på dem..skiftes hvert 4 år/seson
3 den bruger flad komutator/slæbering..dvs diameteren på slæberingen er stor og kullet slides så u forholdmæssigt meget(det yderste)..man bør polere slæberingen så den står total blank...så kan den også holde kul i 4 sesoner
4 ydelsen på generatoren er højere end forbruget..så ingen ladeproblemer,,,så længe den er i topform..
5 slirrekoblingen kan overbelsates ved forkert justering..den bliver varm(og skæv)..og overføre ikke hele effekten
6 isolering lakering tjekkes også hvert 4 år
7 det er ikke sikkert at dele er slidt på 4 års drift..men bør tjekkes..især hvis du bruger din mc..men gør du det
.hvor læser du alle de skrøner..og hvorfor tror du på alt du læser..det er ikke alle på nettet som ved hvad de skriver.især nogen sælger ombygnings sæt er glæde for dem..
..vær lidt kritisk..og undersøg..inden du spilder dine penge på forkerte konklusioner..
problemerne med cbx generator...er mekaniske problemer..alså opbygningen af komponenterne...så levetiden kan nedsættes..men ved regelmæssig service kan problemerne holdes væk
1 der er ingen køling
2 tryk fjederen i slirrekoblingen belaster lejerne ..da fjederen presser på rotoren og lejerne..og slider på dem..skiftes hvert 4 år/seson
3 den bruger flad komutator/slæbering..dvs diameteren på slæberingen er stor og kullet slides så u forholdmæssigt meget(det yderste)..man bør polere slæberingen så den står total blank...så kan den også holde kul i 4 sesoner
4 ydelsen på generatoren er højere end forbruget..så ingen ladeproblemer,,,så længe den er i topform..
5 slirrekoblingen kan overbelsates ved forkert justering..den bliver varm(og skæv)..og overføre ikke hele effekten
6 isolering lakering tjekkes også hvert 4 år
7 det er ikke sikkert at dele er slidt på 4 års drift..men bør tjekkes..især hvis du bruger din mc..men gør du det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 6 volt generator
hej igen... jammen jeg er da helt enig med det du skriver lars, men med moderne regulering er effekt tab problemet løst... enig i at i gamle dage lod man bare en transistor lægge overspænding og dermed strøm til stel for at spændingsbegrænse, men sådan vil man slet ikke gøre i vore dage - der ville man istedet regulere med pulsbreddemodulator ( pvm ), dette gør at generatoren statorspænding blot vil begynde at stige hvis forbruget er mindre end produktionen... er generatoren tilpas kraftig vil den faktisk regulere hele tiden, ja selv i laveste tomgang...
alså høj spænding fra generator til regulator og lade regulatoren gøre arbejdet uden nævnligt effekttab
faktisk tror jeg ikke kawasakien regulerer ved at brænde overproduktion af - i så fald ville der være en enorm varmeudvikling i regulatorens køleplade - min kawasaki har remtrukket pmg som tilsyneladende kun er 2 faset
det skal dog ikke ændre ved at jeg er enig i at langt de fleste motorcykler med permanent magnet, alene regulerer ved at brænde overproduktion af for at holde spændingen på godt 14 volt... jeg har selv haft cb 350, cb 400, gsx 750 og yamaha tr1 som alle brugte gammeldags regulering, imens de gsx R modeller jeg har haft, samt også denne kawasaki gpx R unægtelig benytter moderne regulering
permanent magnet generator vil vinde mere frem efter man nu laver den med nogle super heftige dyno magneter som er 10 gange kraftigere end traditionelle magneter - det gør at de faktisk bliver mere effektive end en traditionel generator med feltspole, mindre varmeudvikling og mindre der kan gå istykker
ja faktisk er man også begyndt at bygge kæmpe store vindmøller med pmg`s - netop fordi de er højeffektive, og fordi elektronik er blevet smart & billigt - således lader man elektronik trække 50 hz frekvensen og følger fasen lige så nøje... man er også uafhængig af startstrøm som ellers tit blev brugt
øhh - måske jeg glider lidt uden for emnet ang, en ford A fra 1931, men aligevel ikke - det er jo moderne tider
hilsen olieklud
alså høj spænding fra generator til regulator og lade regulatoren gøre arbejdet uden nævnligt effekttab
faktisk tror jeg ikke kawasakien regulerer ved at brænde overproduktion af - i så fald ville der være en enorm varmeudvikling i regulatorens køleplade - min kawasaki har remtrukket pmg som tilsyneladende kun er 2 faset
det skal dog ikke ændre ved at jeg er enig i at langt de fleste motorcykler med permanent magnet, alene regulerer ved at brænde overproduktion af for at holde spændingen på godt 14 volt... jeg har selv haft cb 350, cb 400, gsx 750 og yamaha tr1 som alle brugte gammeldags regulering, imens de gsx R modeller jeg har haft, samt også denne kawasaki gpx R unægtelig benytter moderne regulering
permanent magnet generator vil vinde mere frem efter man nu laver den med nogle super heftige dyno magneter som er 10 gange kraftigere end traditionelle magneter - det gør at de faktisk bliver mere effektive end en traditionel generator med feltspole, mindre varmeudvikling og mindre der kan gå istykker
ja faktisk er man også begyndt at bygge kæmpe store vindmøller med pmg`s - netop fordi de er højeffektive, og fordi elektronik er blevet smart & billigt - således lader man elektronik trække 50 hz frekvensen og følger fasen lige så nøje... man er også uafhængig af startstrøm som ellers tit blev brugt
øhh - måske jeg glider lidt uden for emnet ang, en ford A fra 1931, men aligevel ikke - det er jo moderne tider
hilsen olieklud
Re: 6 volt generator
strynboen skrev:den orginale cbx generator lader nok..
.hvor læser du alle de skrøner..og hvorfor tror du på alt du læser..det er ikke alle på nettet som ved hvad de skriver.især nogen sælger ombygnings sæt er glæde for dem..
..vær lidt kritisk..og undersøg..inden du spilder dine penge på forkerte konklusioner..
Nu skal denne tråd jo ikke handle om CBX generatorer, for ikke at spolere Jan´s tråd. Dit postulat om at jeg tror på alt jeg læser på nettet og tror på skrøner, må du hellere beholde for dig selv. Ellers må vi lade det stå som din egen skrøne. Udsagnet har jeg fra andre CBX forums og de medlemmer der har kendskab til området.
Jeg er sikker på, at det du foreslår Lars er en god ide at gå efter på generatoren og vil optimere den. Jeg har blot konstateret, at jeg fik mere ladestrøm ved skift til LED med mindre forbrug. Det som en pære forbruger under kørsel, napper den vel fra generatorens ladestrøm. Og er der mindre forbrug i watt under kørsel, er der mere power i ladestrøm.
Senest rettet af Lars J tors 13. nov 2014 19:32, rettet i alt 5 gange.
Re: 6 volt generator
hej claus..du har helt ret..mine tanker er omkring 1970/1980 ladeteknik...men der er stadig en grand af sandhed i mine argumenter...selv om de er forælede..men der er stadig et varmetab i reguleringen...selv om den styres a effekt elektronik...men folk elsker at styre deres systemer på pc skærme..og der er masser af stryring og gejl i disse systemer.som entelig er overkill
...med de nye mageneter og frekvens elektronik/regulering og 3 fase systemer..er der en helt ny verden åben..det er både elmotore og vindmølle generatore...
sjovt nok var heidis første job optimering af permanent magenet statore/rotore...det var professor krabbe i københavn som stod for den grundlæggende udvikling...vindworld i skagen startede/overtog de rå tegninger det..men simens overtog vistnok..det var i 1990 erne det foregik...nu er vi vist
så danmark var helt fremme..indtil vi solgte det hele
...med de nye mageneter og frekvens elektronik/regulering og 3 fase systemer..er der en helt ny verden åben..det er både elmotore og vindmølle generatore...
sjovt nok var heidis første job optimering af permanent magenet statore/rotore...det var professor krabbe i københavn som stod for den grundlæggende udvikling...vindworld i skagen startede/overtog de rå tegninger det..men simens overtog vistnok..det var i 1990 erne det foregik...nu er vi vist
så danmark var helt fremme..indtil vi solgte det hele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen