service uden aftale?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Ja havde sendt Apolloen til forhandleren for at få skiftet topstykket på garantien
I fredags snakkede jeg med forhandleren (næsten 14 dage efter den gik istykker)
Hvor jeg fik afvide han ville være færdig med den dagen efter og ville ringe inden han kom med den

Idag ringede han så fortalte han havde skiftet topstykket på garantien, samt foretaget stort service og udskiftet nogle andre dele på min regning uden at forhøre sig hos mig først.

Må han godt lave stort service, udskifte alt muligt osv på min regning uden jeg ved noget før efter han har lavet det??
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af strynboen »

det kaldes" udgift udligening"..du har lige betalt topstykket..via service udgiften..han er sgu smart...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Forstår ideen ved det, men det er da ikke tilladt at lave reparationer og service uden aftale med kunden

Tror sgu jeg begynder at sætte sandblæsning, metallisering, speciallak osv på regningen når jeg maler for folk, også selvom de bare bestiller en omgang salgslak..

Nok første og sidste gang jeg laver en reklamation.. det er åbenbart billigere at købe brugt for betale skal man åbenbart alligevel..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af 12V »

Nej det er ikke tilladt!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Michael »

Enig med 12v
Hvorfor er det så svært at opføre sig ordentligt i denne verden???
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Godt spørgsmål :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael skrev:Enig med 12v
Hvorfor er det så svært at opføre sig ordentligt i denne verden???
Ærlige mennesker tjener ikke lige så let deres penge, som møgsvin gør. Fordomsfuld udmelding, bevares. :P

Han skal ikke lave andet, end hvad der er bestilt. Omvendt kan man måske argumentere for, det er en idé at skifte olie, alligevel, men altså... hvor meget omfatter det service lige? Bliver du bon'et for en justering af ventilerne? For dét ville da være lidt morsomt/tragi-komisk!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Kevin. Det hører man desværre tit og jeg mener også, at sådanne eksempler har været bragt i DR's "Kontant" . I min verden gælder det "Pris før rep." og hvis reperatøren glemmer det, må han selv klare udgiften...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af strynboen »

thek den skrevne garenti aftale...nogle gange er timeløn ikke en del af garentien...men kun de defekte dele...det er snyd og fup..men nogle gange står det med småt usynlig skrift
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Skal prøve at kigge.

Han sagde han havde foretaget et STORT service, skiftet nogle ting på min regning og så var topstykket på deres regning.. (stolt som var han frelseren selv)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... måske vil sælgeren påstå at du skal overholde service hos ham for garantien dækker ? det er såvidt jeg ved ikke korrekt idet du lige så gerne selv må fortage service, blot du udfører det efter forskrifterne...

jeg ved fra marinebrancen at forhandlerne kræver service udført autoiseret og helst gerne hos sælgeren af motoren, men det er ikke korrekt - du eller andre må selv lave service, men det skal udføres korrekt !!! problemet er bare at bevise at det er udført korrekt... det er her en fordel at bruge originale stumper, ihvertfald i garantiperioden

hvilke andre stumper var det han var nød til at udskifte på din regning ? han lyder som en være svindler !

jeg tror du skal prøve med et forlig - du betaler servicet, men de andre stumper må da være noget garantien skal dække hvis det allerede er nødvendigt at udskifte reservedele

du kan jo også vælge at nægte at betale en krone, men så får du nok ikke "kværnen" med hjem

jeg er spændt på at høre resten af historien

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Det er værd at checke markedsføringslovens paragraf 12:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sag ... is/garanti

Garantireparationer skal ubetinget være uden omkostninger for kunden, med mindre kunden selv har været skyld i fejlen.

Vedr. stort service: Hvor langt havde du kørt indtil fejlen? Og hvornår skal den have stort service?

Husk i øvrigt at garantiperioden fornys på de udskiftede dele. Så gem kvitteringen!

/Steen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Jensmc »

Er det ikke sådan, at garantien kun er gældende, hvis service er udført? Det ville da kun være rimeligt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Twinsport »

Jensmc skrev:Er det ikke sådan, at garantien kun er gældende, hvis service er udført? Det ville da kun være rimeligt.
Jo, sådan er det selvfølgelig. Og du har helt ret - det er kun rimeligt.

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Det endte med at mig og forhandleren kom til en overenskomst, efter en uge gik koblings fjederen nemlig og koblingskablets gummi var ligeså begyndt at flække så armeringen/kablet rustede..

Har derfor brugt ca. 2 uger uden en kørbar knallert Men da han i dag skiftede i de to ting så sagde han jeg bare kunne stikke ham en tudse fremfor de 1200 nu hvor jeg også havde haft den del ventetid :)

Så jeg er blevet godt tilfreds/formildet igen :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af strynboen »

hvis i handler sort får du vel ikke stempel i service bogen..og så er garentien på skiftede dele ikke fra de blev skifter..men kun fra knallerten er ny leveret..så du mister noget garenti...men hvis hele handlen er"orange"..og sort fusk..så er det vel ligemeget...men du forringer din fordel ved at handle sort...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa.. ja ja det er da godt nok at den kører igen, men sig mig lige hvad man skal forstå ved koblingsfjederen ? ummidbart tænker jeg de fjedre der presser koblingspladerne sammen ? nææ det må da være en fjeder der trækker kablet helt i yderstilling således at den sidste frigang bliver fjederpåvirket

jeg syntes dælme det er hurtigt tingene går i stykker på sådan en apollo - kinesisk når det er værst

gummi & plastik skal ikke forgå på 6 måneder, så er det nemlig ikke gummi - en fjeder skal ikke knække på 6 måneder, så er den nemlig ikke lavet af fjederstål - og helt galt med at den skyder tændrøret ud af topstykket

jeg vil da håbe du for det bedste ud af den, men som tingene tegner tror jeg der hurtigt opstår et nyt problem

nu har du så prøvet hvordan sådan noget kineserbras er... velvidende du ikke kan gøre tingene om, så burde du havde brugt de 10000 kr. på en brugt supercykel fx. en nyere dt 50 eller en tzr 50 eller måske noget aprillia - så havde du fået noget der er skruet ordenligt sammen !

du må se og få lavet den yamaha fs1 special færdig - så har du da i det mindste en god maskine

alt er ment godt, men jeg HADER kineser ting på nær ris & forårsruller

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af juhl-drengen »

Fik faktisk tilbudt en Aprilia RS50 fra 2010 til 9.000 kr med 6.000 km på klokken dengang jeg tænkte på at købe knallert.. men ak nej ville have noget nyt :whew

Må få købt en reservescooter :roll:


Men jo det er bare en god grund til at få skruet yamsen sammen! ville dog ønske jeg lige havde 3-4.000 liggende at købe stumper for nu og her for så kunne jeg godt nok komme et langt stykke :)


Tjo kinesisk mad og kulltur er nu meget godt men deres forståelse af kvalitet er nu diskutabelt :(n) f.eks når man ser der må en europæisk kontrollant ned på en kinesisk fabrik for at sig at håndtagene og benene ikke falder af en stol fordi en kinesisk kontrollant har en helt anden forståelse af kvalitet...


Nå man må se positivt på tingene! For den lyder/kører fandme dejligt når den så endelig gør det :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af strynboen »

kineserne kan jo godt lave det ordenligt...alt bliver jo fremstillet derover..men vi opdager det jo sjældent...det er kun når kvalitets kravene er bestilt dårlige og billige de bliver det.....deutz diesel motore og asea elmotore er jo i europæisk kvalitet selv om der er kina fremstillet...så de kan godt..når de skal..

men halv pris giver vel halv kvalitet..hvis fabrikanten kan slippe godt fra det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: service uden aftale?

Indlæg af Lars J »

Jeg har igennem 10 år haft kendskab til kinesisk handel og har set og besøgt mange fabrikker i forskellige kinesiske provinser.
Der er to ting og afgørende faktorer i dette her:

1. Er fabrikken europæisk eller amerikansk ejet, kan man regne med at kvaliteten er i top som vi er vant til, med nogle undtagelser, her hjemme. Der produceres altid i.h.t. ISO9001 kontrollerede standarder og fabrikken auditeres efter forskrifterne, ellers ville varen ikke kunne sælges i EU og US.

2. Er fabrikken udelukkende kinesisk ejet og firmaet selv har designet og udviklet genstanden, kan man ikke regne med at kvaliteten svarer til den vi kender her hjemme. Der produceres som regel kun efter kinesiske standarder og hovsa løsninger. De har måske et ISO9001 certifikat og er CE mærket leverandør. Nu er det jo bare sådan at alt kan kopieres, og i grove tilfælde købes for penge.

Laver man en aftale med en kinesisk ejet fabrik og stiller krav til tolerancer, kvalitet og finish, kan man roligt regne med, at lige så snart man er ude af døren, fremstiller de genstanden som for dem er mest praktisk og billigst muligt. Når man så modtager den serieproducerede vare, er den oftest ubrugelig. Beder du dem om at lave den om, sender de dig måske en ny og perfekt prototype som endelig bliver godkendt. Når serie produktionen går i gang igen, er det oftest det samme der sker igen - ubrugelige varer.

Skal man have brugbare varer fra Kina skal fabrikken kontrolleres af europæer, amerikanere eller andre der arbejder i.h.t. ISO standarderne.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"