ak ja

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

ak ja

Indlæg af juhl-drengen »

Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af FOLVA »

Ja den har jeg godt studeret denne artikel. Man kan blive rig ved at sælge billigt kopi skrammel. Men jeg sætter ikke mine ben i den butik. Jeg er kvalitets bevidst og går efter original dele.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja det er sørgeligt. Manden er rig på penge men ikke på kundernes respekt for hans forretning.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af Jensmc »

Tjah, men han er dygtig. Han har fundet det rigtige forretningsområde på det rigtige tidspunkt. Og forstået at tilpasse sig.
Det er ikke ham, der er dum, men kunderne.
Incl. mig selv - lidt. :whew

Med hensyn til fyrværkerisagen, skulle han ikke have lov at sælge så meget som en tændstik.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af juhl-drengen »

Manden er en del af den liberalistiske drøm.. Problemet med dårlige dele osv har ikke været der fra starten men er kommet efterhånden.. :(n)

Økonomisk er thansen en succes historie, moralsk er det noget helt andet!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af kreidlerhansen »

I sidste ende er det kun kunderne, der kan ændre ved sagen.

Alternativt skal nogen forsøge at stable en tilsvarende stor-kæde på benene, som forhandler dele af bedre kvalitet til de matchende priser, men de, som kun tænker på indkøbsprisen, vil stadig forsøge at spare hver en krone... uanset hvor mange gange, de skal brokke sig i butikken/T.Hansen.

Af en eller anden grund er et stort kundesegment overbevist om, at "billigst er bedst". Og dér tjener T.Hansen sine penge + hvem de formår at lokke ind via deres markedsføring som jo går på, at "så kører det for dig"... for ikke at nævne den fjollede brug af ordet "kvalitet".
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af trs »

Thansen - Så tar de røven på dig- :(y)
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af juhl-drengen »

Jesper du glemmer "racing" "super" "tuner" osv..

Problemet ved tHansen er netop deres dele er "dyre" ift. Kvaliteten, ofte ser man Mange steder med tilsvarende eller bedre dele til mindre penge..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af Poul-Erik A. »

Foriøvrigt et godt emne du bringer på bane Kevin og jeg har - føromtalt i anden tråd i.f.m. kopi-NGK - tilbage i 2003 forsøgt at overbevise dem om de dårlige tændrør ved at medbringe en megger og så vise dem målingen af overgang på et nyt NGK - men fik svaret: "Hvis ikke du er tilfreds kan du få et andet nyt eller pengene tilbage og foriøvrigt er NGK er kendt for noget af det bedste der findes..." og dermed kom jeg ikke længere.... :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af kreidlerhansen »

Poul-Erik A. skrev:Foriøvrigt et godt emne du bringer på bane Kevin og jeg har - føromtalt i anden tråd i.f.m. kopi-NGK - tilbage i 2003 forsøgt at overbevise dem om de dårlige tændrør ved at medbringe en megger og så vise dem målingen af overgang på et nyt NGK - men fik svaret: "Hvis ikke du er tilfreds kan du få et andet nyt eller pengene tilbage og foriøvrigt er NGK er kendt for noget af det bedste der findes..." og dermed kom jeg ikke længere.... :(n)
Ret beset er det vel ikke den "rigtige" vej at gå? Eller også er sagen i det konkrete tilfælde reelt uafsluttet?

Man køber en vare i form af et NGK-tændrør.
Den viser sig at være defekt.
Butikken tilbyder en ombytning.
Slut.

Det er i mine øjne indenfor lovens rammer, og mennesket bag skranken kan ikke gøre andet.

Hvis sagen skal forbi dette punkt, hvor der er mistanke om en kopivare, skal producenten vel drages indover?
Dvs. man retter henvendelse til NGK og fremsender den defekte vare inkl. købsbevis. Evt. kan man indhente tilsvarende udsagn fra andre forbrugere, således man kan afvise det som et enkeltstående tilfælde.
Er det besværet værd? Ja, rent principielt set, men monetært er det næppe for ret mange.

Forbrugeren har altid ret til at få den vare, vedkommende har betalt for. Men hvis samtlige forbrugere ender med at smide en defekt kopivare ud, slipper butikskæden afsted med det.

Hvem gider kæmpe for en 50'er? Meget få af det kæmpe segment, som T.Hansen lever af.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:Jesper du glemmer "racing" "super" "tuner" (...)
Njarh... både og.

Det, der pisser mig af, er at ordet "kvalitet" benyttes enestående som et tillægsord, trods det er et navneord. "Super kvalitet" er mere korrekt brug, rent sprogligt. At det så er forkert i mange tilfælde, er en anden snak.
Mig bekendt kan T.Hansen vel knaldes for falsk markedsføring vedr. en særlig udstødning, som sælges under to varenumre, hvor det ene er behæftet med "ekstra stærk", trods de er ens.


Jeg kan gå lige så meget i baglås over en label som "designet"; Ja, Gu' er lortet designet! Men det gør ikke varen til en "designervare" eller "mærkevare". Og selv de to sidstnævnte betegnelser er mig noget diffuse.


Det er bare mig, som er på tværs. :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af juhl-drengen »

Ved nærmere eftertanke er at lave et kopi tændrør og skrive NGK på vel på højde med kopiering af mærkevarer som med en Gucci taske
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af juhl-drengen »

Ved nærmere eftertanke er at lave et kopi tændrør og skrive NGK på vel på højde med kopiering af mærkevarer som med en Gucci taske
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er præcis det samme.

Forskellen er bare, at folk er mindre tilbøjelige til at klage ved de rette instanser pga. et tændrør til 40kr, end når det drejer sig om en håndtaske til 50x højere pris.

Ret beset kan NGK være ligeglade. Jeg tror, kopi-rørene fylder meget lidt, globalt set, trods div. fora giver indtryk af det modsatte. Der oprettes nok ikke ret mange emner med overskriften "Mit NGK-tændrør virker".
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af Twinsport »

Hej
Poul-Erik A. skrev:... og dermed kom jeg ikke længere...
Dét problem opstår hver gang en butik vælger at ansætte ungarbejdere, i stedet for faglært personale - og samtidig fratager dem ansvar og prokura til at gøre noget ved problemerne. Det er T. Hansen langt fra alene om!

Når det er sagt, så er der naturligvis plads til en butik som T. Hansen. Danmark er jo drevet af lave priser, uanset hvordan kvaliteten så bliver. Det gælder både privatforbrugere og i industrien. Det er jo heller ikke i alle situationer at det er nødvendigt med ultimativ bedste kvalitet. i mange tilfælde vil en lavere kvalitet være tilstrækkelig, og netop dér har butikker som T. Hansen sin berettigelse.

Et eksempel: Jeg har én kvalitet værktøj i mit værksted, men en helt anden, lavere, kvalitet værktøj liggende i værktøjssættet på hver enkelt af mine motorcykler. Rationale: Jeg får sikkert aldrig brug for værktøjet i værktøjssættet, så hvorfor ofre penge på bedste kvalitet? Det gode værktøj køber jeg i værktøjsforretningen, mens det billige handles ind i Biltema.

Jeg kunne ikke komme i tanke om et eksempel med T. Hansen, men mekanismen er den samme.

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg begriber ikke hvordan man kan slippe afsted med at sælge et tændrør i en gul aske hvor der står ngk på hvis ikke det er ngk der har lavet tændrøret ??? nu er det vel ikke sådan at ngk har en 2. klasses produktion til firmaer som eksempelvis t-hansen ?

jeg handler faktisk også med ngk tændrør - jeg køber dem hos en dansk grossist der hedder palby marine - udsalgsprisen starter ved 39 kr og topper med 239 kr for det dyreste

og ja - mine er originale og virker fint

hilsen olieklud
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ak ja

Indlæg af Poul-Erik A. »

Du har ganske ret Steen med at hos Thansen møder man typisk et ungt menneske (når ja, de skal jo også lære det), hvorimod for en generation siden var det en erfaren faguddannet med mange års erfaring i værkfører-kittel, der fik dybe panderynker i tilfælde af reklamationer, der herefter tog kontakt til leverandøren...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"