kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er med største stolthed jeg viser jer mit nyeste køretøj - det drejer sig om en lækker sjældenhed fra dengang hvor man lavede rigtige biler...
vognen har en lang historie, men kort fortalt er den for ikke så lang tid siden blevet total adskilt og istandsat proffesionelt således alt er som nyt... hele undervognen er totalt rengjort og sortlakeret, resten af vognen er total lakeret i original farve - den er simpelthen så fin og iorden at jeg ikke vidste hvilke argumenter jeg skulle bruge for at presse prisen en krone...
jeg har kikket på den i en uges tid og købte den så idag... bilen stod for at skulle synes snart så jeg kørte den direkte i synshallen for at få den synet og ejerskiftet - jeg tænkte ligegyldigt hvilken synsmand der skulle syne denne vogn ville den blive synet uden anmærkninger overhoved, fordi den er så fin og iorden... ganske rigtig, jeg fik endda af vide at den er et pragt eksemplar - dog lurede jeg lidt da han ville starte med at co2 teste den, jeg sagde at det kunne man da ikke gøre med en 2 takter, og slet ikke i tomgang, men her mindede synsmanden mig om at alle de uantændte takter godt nok lukker lidt benzindampe med ud, men også en del ren luft/ilt, hvilket gør at den samlede blanding slet ikke indeholder så meget co2 som man skulle tro - resultatet var nøjagtig 1 %, hvilket er bedre end så mange nyere biler ! det lurede jeg lidt over...

jeg valgte at få vognen forsikret med fuld kaskoforsikring og det blev slet ikke ret dyrt

vognen er oprindeligt dansk indregistreret i `87, den har kun kørt 71300 km, 3 cylinder 992 ccm 50 hk v. 4250 omdrejninger, 100 nm v. 3000 omdrejninger, egenvægt 850 kg, bygget på chassisramme ligesom en lastbil - den er bare så lækker !

jeg skal straks inden det bliver vinter havde rustbeskyttet hele vognen, jeg regner med at gøre det selv, men det kommer der nok et indlæg om senere

bilen har de sidste 2 år stillet op til forskellige træf, således er den iforvejen kendt i 2 taktkredse... ved køb af sådan en specialbil som denne følger der 1 års gratis medlemskab af dansk DKW klub - som medlem får man så klub bladet " skylleporten ", som udelukkende omhandler 2 takt teknik

jeg lyder måske lidt for glad for sådan en vogn, men den giver alså mere køreglæde end fx. BMW eller mercedes - og så kan jeg godt li sådan en flercylinderet 2 takter, det er lige som om at det er en racerbil, alså i sin egen klasse

ps. nummerpladen har jeg selv lavet hvis nogen skulle være i tvivl - jeg vil selvfølgelig ikke betale 7000 kr. for at få mit navn på !!! he he

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0293 [640x480].jpg
IMAG0293 [640x480].jpg (78.67 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0294 [640x480].jpg
IMAG0294 [640x480].jpg (65.73 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0295 [640x480].jpg
IMAG0295 [640x480].jpg (77.12 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0296 [640x480].jpg
IMAG0296 [640x480].jpg (80.99 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0297 [640x480].jpg
IMAG0297 [640x480].jpg (87.22 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0298 [640x480].jpg
IMAG0298 [640x480].jpg (79.07 KiB) Vist 17969 gange
IMAG0299 [640x480].jpg
IMAG0299 [640x480].jpg (71.83 KiB) Vist 17969 gange
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af juhl-drengen »

De røde kommer :what2

Fin er den :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af 12V »

Tillykke med den fine Wartburg, den står jo som ny!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Nabo Jan »

Uha, den er fin Claus :dust
Stort tillykke med den nye bil :D
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af 12V »

Er det den der har "friløbskrans" som man kan deaktivere fra kabinen? For at undgå for lidt smøring/køling når der motorbremses for meget?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... ja det er rigtig at den har friløb som kan kobles til & fra inde fra kabinen - det gør også at man kun behøver at bruge koblingen under igangsætning, men ellers har du ret i at det er skabt for at undgå at slide motoren op ved kørsel ned af bjerge med lukket gasspjæld

hilsen olieklud
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Kim B S »

Hej Claus.
Tillykke med din nyanskaffede Wartburg, det er da godt nok et meget flot eksemplar du der har købt. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af SigSauer »

:(y)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Knud »

Super flot klenodie
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af kreidlerhansen »

Nøjjjjjjj, hvor er den fed!

Rinnnn-din-din-b'din-ding-blååååårp heeeeele veeeejeeeen hjeeeem! :teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
JesperRK
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 28. nov 2013 21:16
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af JesperRK »

" onclick="window.open(this.href);return false;


tillykke med bilen
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match :-)

leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Nikolaj Y »

Mega lækker bil - thumbs up :(y) :BALLOONS
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Morten - Webmaster »

Sej vogn ! über kuuuhl... så skal du bare have lavet nogle lækre spacere og sat fede Ali-fælge og en orn'lig syg soobwuufer i bagarummet :hihi

Lækker vogn Claus :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Twinsport »

Hej

Det er altså et i orden køretøj! :(y) Jeg tilbragte 6 år og 200.000 kilometer med sådan én i 90'erne, så det er fedt at se et så fint eksemplar.

Som jeg advarede dig om i telefonen Claus, så vil jeg lige dryppe lidt malurt i bægeret :mrgreen:

For det første er det jo ikke originalt med støjdæmpning af bagklappen. Desuden mener jeg at kofangere og frontspoiler var matsorte originalt. Så den er jo HELT gal! :wink:

Kommentaren med chassisrammen og lastbilen er ikke helt ved siden af. Wartburg 353W deler faktisk chassisramme med Barkas, så den er rigelig kraftig til en personbil.

Billede

Jeg byggede faktisk mine fælge om fra 4½ til 6 tommer i bredden. Selvfølgelig kun udad, så dækkanterne kom længere ud mod skærmkanterne. Der var jo konkurrence fra Skoda 120LS, som man kunne få alufælge til.

Jeg kommer forbi for en prøvetur, inden længe! :tuba

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af claus olieklud »

hej steen... man må sige at hvis du har kørt 200000 km med sådan et vidunder, ja så må du da kende den godt... jeg er overbevist om du har fuldstændig ret mht. støjdæmpningen & de sorte deles farve som nok er lidt for blanke

ang. den omtalte barkas som du viser et billede af, så er der faktisk en artikel i trabi-nyt netop om barkas historie - den deler visse dele med wartburg bla. motor og sikkert også som du nævner chassisramme... den sidste danske barkas som blev brugt offenligt blev taget ud af driften i `74 - den kørte noget af sin tid som dyreambulance og siden da som dykkerbil på lolland, det var så i kassevognsvariation

det menes at der idag er 8 eksemplarer af barkas i danmark hvoraf 2 stk er indregistreret

tænk sig at man dengang kunne lave en lad eller kassevogn som måtte laste 1 ton, men som blev drevet af en wartburgmotor, endda i lettere droslet udgave således den kun havde 42 hk - dengang behøvede man ikke at kunne køre 120 kmt. rundt i svinget - man havde ikke så travlt, aligevel var en langsom bil hurtigere end en hestevogn

jammen kom du bare forbi og få genopfrisket mindet om sådan en knaldpotte

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af strynboen »

er den med flimmer lysdiode instrumentering??
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af claus olieklud »

hej lars... ja den er med flimmerdioder hvilket er et meget godt udtryk - det er fordi disse diodeinstrumenter er så spændingsfølsomme at blinklys og i det hele taget generatorens regulering påvirker instrumenterne... et lille simpelt hjælpeprint på forsyningssiden kunne uden tvivl afhjælpe dette, men jeg ser lidt sådan på det at sådan skal det være i en wartburg - det er jo ikke mange biler der leveres med lysshow... he he

jeg har idag købt rustbeskyttelse i harald nyborg, det er af mærket dinitrol ml som er det tynde brune som trænger ind alle vegne... jeg ville egenligt helst havde det på spraydåser, men de koster 80 kr for 1/2 liter, jeg valgte istedet at købe 5 liter i en metaldunk da man derved fik det dobbelte til ift. pris

jeg havde lige den ene dørbeklædning delvis afmonteret fordi jeg skulle efterspænde et dørhåndtag - da konstaterede jeg at døren var godt klistret til indvendigt i forvejen... der er tidligere boret korrekte huller til rustbeskyttelse og dem ønsker jeg at bruge, jeg skal bare finde en løsning på en pumpe som kan give et væsenligt tryk til at forsyne en dertil specialslange, således jeg kan fordele rustbeskyttelsen i alle hulrummene

jeg har idag snakket med ham der har renoveret bilen, han fortalte at han oprindeligt var wartburg forhandler og havde solgt bilen fra ny i 1987 - i 1996 købte han den tilbage og renoveringen af den fandt sted i 2002... han fortalte at der ingen pladedele er udskiftet, bilen har aldrig set et svejseapperat, men kun afrenset og malet + selvfølgeligt udskiftet en del sliddele som kugler, bælge, kobberrør, osv. - han siger at grunden til at den stadig kører med det originale blik skyldes hysterisk brug af rustbeskyttelse lige fra helt ny - således kunne han da vognen var 15 år gammel nøjes med afrensning ifm. renovering

dvs. at det faktisk er 12 år siden den er sat istand - det skulle man alså ikke tro idet den er så perfekt, dog siger manden at han næsten ikke har kørt i den og den er opbevaret godt

jeg købte den ikke direkte af autoforhandleren, men af et ægtepar her lokalt i kommunen, dvs jeg købte den af konen fordi manden dødede en uge efter han købte vognen for 4 måneder siden - således nåede han kun at køre den hjem fra forhandleren i jylland, og har så stået stille sommeren over

det er historien kort fortalt

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af strynboen »

jeg er helt vild med de 3 tændspoler...den må have 3 separate tændings anlæg..uden vaste kick..da den tænder ved hver top rotation...
jeg prøvere en ny,engang i de tidelige 80"ere...men foretræk lada 1200..eller 4wd modellen fra lada..de kostede ca 48,000 ...wartsburgen kostede 38,000 og skoda en ca det samme..
mon ikke at skodaen/ wartsburgen var de bedste af øst bilerne..kan huske at de købte wv motore til de sidste årgange..men prisen kom for tæt på polo..so det lukkede efter få år..

jeg har rep mange belarus traktore...de var gode i forhold til prisen..100,000 kr for 100 hk 4wd...det var under halv pris..men zetor var lidt bedre kvalitet..de var fra thez land..der blev vist ikke solgt østtyske traktore i danmark..selv om de fremstillede mange..men fortschridt mejetærskere var et stort salgshit...de var så gode folk ikke troede de var øst maskiner..de var ikke kopier af en vest mejetærsker...men en blalnding af det bedste fra de vesttyske /hollandske clason..
et bevis på at kvalitet/pris ikke er et spørgsmål om idelogi..men markedskræfternes frie kræfter...noget som de røde ikke var gode til...men de halvrøde lande tæt på vesten var tæt på at opfylde komunismens entelige reelle mål..om nogelunde frit og hæderligt styre...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jeg har den anden dag begyndt rustbeskyttelse af vognen, jeg har startet med døre & hulrum... jeg havde så travlt med at komme igang at jeg først opdagede at sideruden i førersiden ikke var rullet op inden jeg sprøjtede med tyndt dinitrol ind gennem de forborede huller til det !!! jeg måtte derfor rulle ruden op og give døren en extra tur med sprøjten - ruden var selvfølgelig blevet noget fedtet af den behandling, men efter at havde pudset ruden flere gange og kørt ruden op & ned nogle gange er det næsten ikke længere til at se olien mere... det produkt jeg bruger er lavet af ren tung råolie som er hehandlet således at det over tid skifter konsistens fra super tyndt til noget der minder om sirup

nu skal jeg så havde oversprøjtet hele bunden med det samme produkt - alt jern er iforvejen sortmalet & den flade del af bunden er iforvejen behandlet med en tyk masse... det er mange år siden der sidst er blevet påført noget, men det hele er så fint - velvidende at det tynde produkt over tid vil blive afvasket, tror jeg aligevel det er rigtig godt idet det trænger ind alle vegne... nu bliver øvelsen at undgå at sprøjte det ind i bremserne

jeg har besøgt formanden for wartburg klubben & købt en ny toppakning + en ny flowmåler... flowmåleren som bare er et lille møllehjul med en magnet, giver impulser itakt med benzinforbruget, disse impulser får så en række lysdioder til at give udslag - jeg ved ikke rigtig om den gamle flowmåler var slidt, men jeg syntes den er blevet mere stabil nu, ihvertfald på de første 10 dioders udslag, dog fejler den på den 11 & 12 diode forstået således at den efter fuldt udslag i 1 sek dykker igen selv om gassen holdes på - sådan skal det ikke være, måske der er en fejl i printet således at den har svært ved at læse de hurtigste impulser...

toppakningen skal jeg bruge når jeg en dag skal pille topstykket af og udrense forbrændingskammer og udstødningskanaler

hilsen olieklud
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: kapitalisme er en illusion - bilen er rød

Indlæg af Jensmc »

Det er en fin bil. Den skal bare køres rigtigt, så er der bil i mange år.
Rustbeskyttelse er det rigtige valg. Jeg tror bare, at jeg ville køre den til syn først. Jeg har oplevet at få besked på at rense af visse steder, så inspektion kunne foretages. Skide ærgerligt.
Og så lige et godt råd: Lad være med at lytte til Kreidlerhansen om ændrede porttider og anden tuning. :wink:
Den holder muligvis, men ganske givet ikke længe.
Hvis du fremover køber 2T olie i 200 l tromler, så kan vi andre købe billigt af dig. Hmmm. :shock:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"