stoplyskontakt til forbremse

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Besvar
Frankzinnpedersen
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 20. jun 2011 21:48
Kontakt:

stoplyskontakt til forbremse

Indlæg af Frankzinnpedersen »

Hej forum
Er der er klog velvidende person herinde som kan fortælle mig hvor man skal montere ledningerne i lygtehuset fra stopkontakten fra forbremsen , eller skal man have et specielt ledningsnet eller lode extra på den til fodbremsen og så trække dem op i lygtehuset ?
Vh frank
Med venlig yamaha hilsen

Frank/Korsør

Køreklare maskiner :
Yamaha Fs1 78 DX Grøn 95% original , står som ny ( Min perle i samlingen :D )
Yamaha Fs1 78 DX hvid special , delvis original ( kan godt tåle at køre på gaden hele året :D )
Vespa Ciao Brøndby IF tema står som ny med fuld tunopsætning ( sjov lille fanden :D )

Kommende projekter :
Yamaha Fs1 DX Brøndby IF Caferacer :-)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: stoplyskontakt til forbremse

Indlæg af juhl-drengen »

Er det på en DX?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: stoplyskontakt til forbremse

Indlæg af wolfe »

hey frank

mener på 72'er ledningsnettet er der ledninger oppe i lygte huset til bremselyskontakt på forbremsen.

men da jeg lavede min fs1 mc loddet jeg ekstra ledninger på nede ved det oprindelige bremselys tilslutning ved batteriet, og trak op. det virker rigtigt fint.

Tim C
Tim C
Frankzinnpedersen
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 20. jun 2011 21:48
Kontakt:

Re: stoplyskontakt til forbremse

Indlæg af Frankzinnpedersen »

Hej gutter
Det er til en k1 men ja Tim , det var også mit eget bedste skud det var at "svejse" / lodde extra ledninger på den gule og brune nede fra batterienden og trække dem op i lygte huset , det tror jeg bliver løsningen , mange tak for svar gutter :-)
Med venlig yamaha hilsen

Frank/Korsør

Køreklare maskiner :
Yamaha Fs1 78 DX Grøn 95% original , står som ny ( Min perle i samlingen :D )
Yamaha Fs1 78 DX hvid special , delvis original ( kan godt tåle at køre på gaden hele året :D )
Vespa Ciao Brøndby IF tema står som ny med fuld tunopsætning ( sjov lille fanden :D )

Kommende projekter :
Yamaha Fs1 DX Brøndby IF Caferacer :-)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: stoplyskontakt til forbremse

Indlæg af Kai »

Du skal kun ha fat i den gule, brun (6V) har du jo i forvejen oppe i lygtehuset i dobbeltstikket fra tændingslåsen. I de gamle ledningsnet er den ikke gul, den er gul/grøn som en jordledning.

Træk en sort med igennem som stelforbindelse og skru den på stellet sammen med stelkablet fra batteriet og i lygtehuset sammen med en af boltene der holder lygtehuset. Det bliver både du og kronrørslejerne glade for.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"