Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Carsten V »

Jep Knud, du tager bare.. !!!! :lol:
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Brugeravatar
x381x-yamaha
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 21. apr 2012 09:53
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af x381x-yamaha »

Hejsa Alle sammen

For 3 år siden købte jeg min fs1 Yamaha og fik købt en masse stumper og gik igang ude i gården med at pusle, men hver gang at jeg havde tid gik der ikke ret lang tid før det begyndte at regne, det satte en stopper, der måtte ske noget og så,var det at jeg gik igang med at bygge en garage med port og hele molevitten det er så 2 år siden og der mangler næsten ikke mere, og jeg glæder mig til at kunne komme igang med min Fs1.
Og så siger de at gamle kærlighed ikke ruster :-)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nabo Jan »

x381x-yamaha skrev:Hejsa Alle sammen

For 3 år siden købte jeg min fs1 Yamaha og fik købt en masse stumper og gik igang ude i gården med at pusle, men hver gang at jeg havde tid gik der ikke ret lang tid før det begyndte at regne, det satte en stopper, der måtte ske noget og så,var det at jeg gik igang med at bygge en garage med port og hele molevitten det er så 2 år siden og der mangler næsten ikke mere, og jeg glæder mig til at kunne komme igang med min Fs1.
Kan vi se nogle billeder af dit værksted?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af kreidlerhansen »

Nabo Jan skrev:
x381x-yamaha skrev:Hejsa Alle sammen

For 3 år siden købte jeg min fs1 Yamaha og fik købt en masse stumper og gik igang ude i gården med at pusle, men hver gang at jeg havde tid gik der ikke ret lang tid før det begyndte at regne, det satte en stopper, der måtte ske noget og så,var det at jeg gik igang med at bygge en garage med port og hele molevitten det er så 2 år siden og der mangler næsten ikke mere, og jeg glæder mig til at kunne komme igang med min Fs1.
Kan vi se nogle billeder af dit værksted?
Og en adresse, samt information om, hvornår du ikke er hjemme, og hvor ekstranøglen ligger? :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
x381x-yamaha
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 21. apr 2012 09:53
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af x381x-yamaha »

Yes der kommer lide billeder, når jeg lige har genopfrisket hvordan man sætter billeder ind :teeth2
Og så siger de at gamle kærlighed ikke ruster :-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

har haft knægtens kina på værkstedet..han har godtnok en nyere suzuki 85..men det er den gamle rusten 500 kroners kina som haven mishandles med....græsset har næsten ikke været slået denne sommer...det er kørt væk...
nå men nu kan den ikke skifte gear...en oplukning viste at skiftetromlen er flækket ved tapperne..som skiftekloen griber i..så ingen rotation på tromlen..kinamanden har glemt at kopiere den rigtige honda..som har en forstærket ring som støtter tapperne i begge ender,,,så måtte dreje en..og forlænge tapperne med yamaha 125 dele..de har også 4 mm tromle tapper....det var pokkers svært at mærke hullerne op..så måtte bruge en passer ,og ridse en cirkel op..og dele den med 14 mm intevaller...som tapperne var forskudt..og det lykkeds så godt at det hele kan monteres uden vold..eller vrede...måtte ligge en spænde skive bag låseskifte tromlen...da den er 3 mm længre ude nu..men ellers kunne alt genbruges


man kan købe en ny motor for 2500 kr...men hvorfor ikke have en sjov lørdag med knægten..og redde en motor ..
Vedhæftede filer
gear tromle kina cross 001-250.jpg
gear tromle kina cross 001-250.jpg (60.77 KiB) Vist 13276 gange
gear tromle kina cross 002-250.jpg
gear tromle kina cross 002-250.jpg (77.27 KiB) Vist 13276 gange
gear tromle kina cross 003-250.jpg
gear tromle kina cross 003-250.jpg (72.09 KiB) Vist 13276 gange
gear tromle kina cross 004-250.jpg
gear tromle kina cross 004-250.jpg (74.16 KiB) Vist 13276 gange
gear tromle kina cross 006-250.jpg
gear tromle kina cross 006-250.jpg (77.33 KiB) Vist 13276 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Ja jeg kan næsten snakke med på kina crosser skidtet..

Apollo'en var begyndt at dø ud i tomgang, så ville lige justere tomgangs skruen, på hjemturen efter justeringen begyndte den at sætte ud i højere omdrejninger og lave små "Puste" lyde, efter at have lyttet og prikket til lidt forskelligt fandt jeg ud af tændrøret havde vibreret sig løst (første gang jeg har oplevet det..) så måtte til at fremtrylle en midlertidig tændrørs top af en 18mm top og en papegøjetang..
Så fik den ellers en justering igen og kører fint igen

Den har alle dage været ret død i bundtrækket og har alle dage også haft problemer med den æder af det bagerste kædegummi, lidt som om holderen med kædegummi er designet til et mindre tandhjul bagved (må lige have en snak med forhandleren.) men fjernede det med det resultat den vandt en lille smule optræk :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

har du en u begrænset cdi på..ellers vil det hjælpe...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Cdi'en på en apollo er justerbar ved hjælp af en justeringsskrue , det der æder meget af trækket er at udstødningen har en katalysator med en udåndingsslange der går op til luftfilter boksen (ligesom mange Scootere med GY6 motor)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Knud »

Så blev der gjort efterårs rent og opryddet i garagen
det er svært at se hvordan der skal blive plads til et 2-hjulet køretøj yderligere
Det ender med at der er eet køretøj der må sælges konen tillader nok ikke at det ene af de to ledige værelser bliver anvendt til museeum/lager
:mrgreen:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Det er da så hyggeligt med et lager/museum indendørs, det sted jeg samler yams'en er næsten lige inden for døren og er næsten altid et positivt samtale emne :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

har næsten færdigsamlet honda 500t.
.den blev ikke helt orginal..måtte spare på lakeringen..og fælg og eger er de gamle rustne..men nu kan den køre..så skal lige teste den gennem inden der ofres flere penge...
Vedhæftede filer
cb500t -250 færdig.jpg
cb500t -250 færdig.jpg (73.96 KiB) Vist 13159 gange
cb 500 -250 færdig.jpg
cb 500 -250 færdig.jpg (75.11 KiB) Vist 13159 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af F5B »

F5B skrev:Havde på taget mig at redde en cylinder til en DKW NZ 350 fra 1939, da den var lidt i underskud for køleripper.
Har gået lidt rundt om den da det var ret omfattende mangler!!

Billede


Billede


Billede


Billede


Billede

Billede


Billede


Billede


Billede


så er der kommet liv i den.
DKW foreskrev 0,17 mm som tolerance , men valget at bore og hone den til 0,1 mm .
stemplet er fra GPM og er det som den kørte med i den gamle cylinder (målte tolerance til 0,48 mm!!) og det var sidste overstørrelse. derfor skulle den reddes
den har fået nye stempelringe og en ny krydspinds bøsning, og har siden kørt næsten 1000 km uden tendens til at klemme (pyyh)
Den har siden hen fået justeret tænding og efterspændt topstykke og justeret karburator, og går som en drøm

" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Den lyder godtnok lækker! Flot arbejde :dust

Man får helt lyst til at lave en gammel 2T MC en gang.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

så køb en dkv 125..de står til ca 8000 for en fin kørende..mange mz dele kan bruges lige over..de er god kvalitet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

strynboen skrev:så køb en dkv 125..de står til ca 8000 for en fin kørende..mange mz dele kan bruges lige over..de er god kvalitet
Spøjst du lige nævner den, har lige set en masse DKW / MZ RT 125 videoer på youtube :) Den rammer lige i øjet designmæssig, måske lidt svag med 4,5 til 6 HK...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

nix..den er utrolig let...faktisk som en knallert..så de få heste.. giver faktisk en god oplevelse..den virker ikke så tung..især på normal landevej..er den som en dt 125..dvs død over 90 kmt..men meget charmerende..og trækker jævnt..men kun 3 gear..men det fungere..som en mellemting mellem mc og knallert..
jeg kørte på havis..hvor vi træk slæder bagefter..med post og div vare til købmanden..lavt sædehøjde højt styrrør/kronrør..giver god balance..man kan holde den benene/knæene med støtte mod tanken,, hvis den skrider ud..helt anderledes end dt 125 og mz..hvor man balancere ovenpå..man sidder i et lavt punkt..på dkw

125 kan fåes i flere varianter..med /uden plunge affjedering..enkelt/dobbelt sæde...men gå efter den letteste uden for meget udstyr..det vejer..og sænker farten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Lækkert med erfaringer, tak for det. Måske kunne sådan en blive del af samlingen en dag, i fjernere fremtid.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

der er faktisk en mz banan billigt på gul&gratis....den er sjov

http://www.guloggratis.dk/transport/mot ... 078-es-150" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Det er østblok på den forkerte måde i mine øjne :-D
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"