elektrolyse rensning af tank..nogle spørgsmål

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

elektrolyse rensning af tank..nogle spørgsmål

Indlæg af strynboen »

jeg har fyldt tanken med en meget tynd svovlsyre blanding(for at efterligne en accumulator)..og har sat negativ til stel på tranken..og en isoleret kobber elektrode på plus
12 volt 2 ampare..trækker det..og skummer i tanken....har også forsøgt med en galvaniseret negativ elektrode indvendig i tanken..så er der godt gang i sagerne..men ser ud som om at kobberet flytter sig fra elektroden til tankens overflade...vandre elektroderne(skidtet rust) over på kobber?? den bliver grå...og tanken grønlig i metallet...rust og maling ser dog ikke ud til at forsvinde..det skal nok køre mange timer..jeg har kun kørt 2 timer...slukker det om natten..er lidt farligt..gas og den slags ting

hvad er erfaringen..hvilken elektrolyt bruger i..og hvor længe skal prosessen køre...ville gerne slutte af med at køre en zink process så tanken bliver forzinket indvendig..er det bare en zink elektrode..på plus..og så vandre det bare over i tankens negative ladede overflade
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: elektrolyse rensning af tank..nogle spørgsmål

Indlæg af strynboen »

så køre forsøget...

kobberelektrode med positiv spænding..stel på tank negativ... meget tynd svovlsyre..for at gøre vandet ledene..
kobberelektroden tæres væk..og tanken bliver fedtet/beskidt i oberfladen...ved første forsøg blev elektroden beskidt.når den var negativ..

har prøvet begge veje...ikke rigtig nogen rensende effekt

" onclick="window.open(this.href);return false;

ville gerne slutte med at bruge en zink elektrode...og overføre zink til tankens overflade....men det skal være 110 % rent for at overføre metallet...det kan jeg ikke opnå med denne opstilling

ingen ideer til forbedring :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: elektrolyse rensning af tank..nogle spørgsmål

Indlæg af Kai »

Uden at vide noget som helst om kemi og elektrolyse, så tror jeg det er fordi du bruger kobber elektrode ?

Alle de opstillinger jeg har set på nettet ( Amerikanerne renser f.eks en hel Wheel Horse traktor i en palletank...) de bruger alm "jern" som elektrode. Armeringsnet..rundjern osv. Du skal vel have et sted at "flytte" jernoxiden(rust) hen, og en offeranode at "hente" jern fra?

Svovlsyre.. måske ?.. jeg har prøvet det i lille skala og brugt soda/natriumkarbonat som mange hjemmesider om emnet foreskriver. Matas har kalcineret soda som er stærkere end alm soda/krystalsoda.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"