Oile ud af overtryks studs.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Jensmc »

Tjah, det gøt den vel.
Er der så andre pakningsstykker, der ikke er prikket ud?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Dibii »

Det kan jeg ikke se at der skulle være. Der er også hul ved det lille smørhul.
Jeg vender tilbage med en status når jeg har skiftet afstandsrøret, og samlet den igen.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Dibii »

Hej.
Lige en tanke jeg fik. Kunne det tænkes at udstødningen er for "lille" så trykket i cylinderen ikke kan komme godt nok ud af udstødningen, så den pumper noget luft ind i gear kassen ved pakdåsen i højre side. Eller er det helt udelukket ???

Det er standart F5b Cylinder 40mm og lovlig tum 178 udstødning.
Cylinderen er købt fra ny og kun kørt 300km.
Udstødningen er også købt fra ny og ca. kørt 200km.
Det kan vil næppe være det. :?:
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af claus olieklud »

hej... nej det er udelukket, det kan ikke lade sig gøre

hilsen olieklud
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Dibii »

claus olieklud skrev:hej... nej det er udelukket, det kan ikke lade sig gøre

hilsen olieklud
Takker for svaret Claus.
Har i dag samlet motoren igen, regner med at påmonter den fredag, og tage en tur her i weekenden.,,,, Så må vi se.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Dibii »

Hej igen.
Så har jeg en frisk update, og godt nyt. :)
Prøvede jo som sagt at skifte bøsningsrøret bag det lille primærtandhjul, og pakdåsen igen igen, (så ikke ud til at fejle noget :? ) prøvede også men en anden type SAE30 olie 550ml, men det hjalp ikke, efter ca. 12km kom der olie ud igen :cry: :cry: :cry:
Så var der kun en ting at gøre, skille motoren ad fra a til z. Ny krumtap og lejer samt pakdåser fra Benny, En anden type flydende pakning i alt 1100,- kr. men så kunne jeg heller ikke gøre mere,,,,, fik den sat på i dag og kørte en tur på 17km, og der kom ikke en dråbe olie ud. :D :D :D. Det var dejligt at den ikke skyder olie ud mere, så der er ingen tvivl om at den har pumpet luft ind i gear kassen, på en eller anden måde. Enden ved en skæv krumtap eller et lille hul i pakningen mellem de to motor blokke.
(Skal lige siges at krumtappen var fra Tante Hansen, det var en jeg sat i, inden jeg blev klog på at man ikke skulle købe dele der fra, men nu er der heller ikke mere Tante Hansen dele i motoren :(y)
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af nielsfup »

:dust :dust :dust

Godt du fik det fixet
Der skal ikke meget utæthed til.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Dibii skrev:Hej igen.
Så har jeg en frisk update, og godt nyt. :)
Prøvede jo som sagt at skifte bøsningsrøret bag det lille primærtandhjul, og pakdåsen igen igen, (så ikke ud til at fejle noget :? ) prøvede også men en anden type SAE30 olie 550ml, men det hjalp ikke, efter ca. 12km kom der olie ud igen :cry: :cry: :cry:
Så var der kun en ting at gøre, skille motoren ad fra a til z. Ny krumtap og lejer samt pakdåser fra Benny, En anden type flydende pakning i alt 1100,- kr. men så kunne jeg heller ikke gøre mere,,,,, fik den sat på i dag og kørte en tur på 17km, og der kom ikke en dråbe olie ud. :D :D :D. Det var dejligt at den ikke skyder olie ud mere, så der er ingen tvivl om at den har pumpet luft ind i gear kassen, på en eller anden måde. Enden ved en skæv krumtap eller et lille hul i pakningen mellem de to motor blokke.
(Skal lige siges at krumtappen var fra Tante Hansen, det var en jeg sat i, inden jeg blev klog på at man ikke skulle købe dele der fra, men nu er der heller ikke mere Tante Hansen dele i motoren :(y)
Godt den bare kører nu, men siden der ikke er skiftet stempel/ringe, må overtrykket vel være kommet igennem krumtaphuset OVER oliestanden, for ellers ville den vel have brugt af gearolien som en typisk fejl ? Så måske var årsagen "bare" for lidt flydende pakning ...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Oile ud af overtryks studs.

Indlæg af Dibii »

Jeg det var dejligt at få løst det problem,,,7-9-13. :wink:
Stempel/ring har jeg godt nok også prøvet at skifte,,, det glemte jeg bare at skrive.
Ved ikke om det kom af en skæv krumtap akse eller en utæthed i krumtaphuset,,,,,,Olien skummede ud af røret, man kunne se at der var en masse små luftbobler i.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"