Suzuki GT 250.
Suzuki GT 250.
Tja, så skete det igen...
Jeg kom til at købe endnu en lille motorcykel - veteran, selvfølgelig.
Efter i nogen tid at have gået med en tanke om at prøve lidt andet end Yamahaer, udvidede jeg min søgning på diverse salgsportaler. Pludselig faldt jeg over en Suzuki GT 250 registreret første gang i 1972, men en 73´er model. Historien på den er den, at en dansker - bosiddende i England tilbage i 1972, købte maskinen som ny. Han var vældig glad for den, så da han flyttede tilbage til Danmark, ja så skulle 2-hjuleren selvfølgelig med. Han fik betalt afgift og fik den registreret på en dansk plade. Manden døde, og sønnen arvede den. Jeg tror det må være sønnen, der er begyndt på en let renovering. Tank og sidedæksler er blevet malet røde med en sort kant på tanken (desværre). Stort set alle bolte og skruer er skiftet ud med rustfrie unbrako-skruer (desværre igen). Stel og andre sorte dele er sortmalet med pensel (desværre igen igen). Det originale speedometer og den originale omdrejningstæller er skiftet ud med et sæt fra en nyere model og i km/t i stedet for mph (heldigvis fulgte de originale med). Sønnen kørte træt og solgte den til en i Skærbæk, der bare har haft den stående uden at køre på den. Og endelig er Suzukien havnet hos mig, og jeg agter bestemt at få den på vejen. Den starter og kører perfekt, og alt virker på den. Den eneste jeg har skiftet er den fingerskrue, der holder sidedækslet ind til batteriet. Fætter Ebay havde en til 130 kr Den har også fået en let polering, men ellers står den som jeg købte den.
Jeg kom til at købe endnu en lille motorcykel - veteran, selvfølgelig.
Efter i nogen tid at have gået med en tanke om at prøve lidt andet end Yamahaer, udvidede jeg min søgning på diverse salgsportaler. Pludselig faldt jeg over en Suzuki GT 250 registreret første gang i 1972, men en 73´er model. Historien på den er den, at en dansker - bosiddende i England tilbage i 1972, købte maskinen som ny. Han var vældig glad for den, så da han flyttede tilbage til Danmark, ja så skulle 2-hjuleren selvfølgelig med. Han fik betalt afgift og fik den registreret på en dansk plade. Manden døde, og sønnen arvede den. Jeg tror det må være sønnen, der er begyndt på en let renovering. Tank og sidedæksler er blevet malet røde med en sort kant på tanken (desværre). Stort set alle bolte og skruer er skiftet ud med rustfrie unbrako-skruer (desværre igen). Stel og andre sorte dele er sortmalet med pensel (desværre igen igen). Det originale speedometer og den originale omdrejningstæller er skiftet ud med et sæt fra en nyere model og i km/t i stedet for mph (heldigvis fulgte de originale med). Sønnen kørte træt og solgte den til en i Skærbæk, der bare har haft den stående uden at køre på den. Og endelig er Suzukien havnet hos mig, og jeg agter bestemt at få den på vejen. Den starter og kører perfekt, og alt virker på den. Den eneste jeg har skiftet er den fingerskrue, der holder sidedækslet ind til batteriet. Fætter Ebay havde en til 130 kr Den har også fået en let polering, men ellers står den som jeg købte den.
Mvh Per.
Re: Suzuki GT 250.
den er skøn...sjovt med de små detaljer,,,som er forskelige på de 4 japanske mærker..selv med de samme underleverandøre..bliver maskinerne meget forskelige...dog med mange detaljer ens
kawasaki honda suzuki yamaha
kawasaki honda suzuki yamaha
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Suzuki GT 250.
Hej Per
Dejlig knallert!
Husk at tilmelde dig "Classic Suzuki Scandinavia". De drenge sidder tilsammen på mange gode reservedele som byttes på kryds og tværs!
/Steen
Dejlig knallert!
Husk at tilmelde dig "Classic Suzuki Scandinavia". De drenge sidder tilsammen på mange gode reservedele som byttes på kryds og tværs!
/Steen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Suzuki GT 250.
Fin maskine
Og sjov detalje at den deler baglygte (eller ihvertfald lygteglas) med K50!
Erik
Og sjov detalje at den deler baglygte (eller ihvertfald lygteglas) med K50!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Suzuki GT 250.
Det er vist kun DB og DN modellen der har den baglygte som de store zukier.
Suzuki reklamerede også med den delte mange dele med de større motorcykler som bla. baglygteglas
Suzuki reklamerede også med den delte mange dele med de større motorcykler som bla. baglygteglas
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Suzuki GT 250.
er det den større ccm som har RAM air luftindtag på topstykkerne...??
kan se at blinklys og bagtandhjul er i familie med heidis gn 250...de deler nok lidt reservedele
kan se at blinklys og bagtandhjul er i familie med heidis gn 250...de deler nok lidt reservedele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Suzuki GT 250.
Fin cykel.
Har selv en GT 125.
Suzuki gik meget op i detaljerne.
Classic Suzuki klub kan anbefales.
Har selv en GT 125.
Suzuki gik meget op i detaljerne.
Classic Suzuki klub kan anbefales.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Suzuki GT 250.
Hej Per.
Flot klassikker du har fået fat på der.
Hilsen Kim.
Flot klassikker du har fået fat på der.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Suzuki GT 250.
hejsa... ja den ser da meget godt ud, faktisk vil jeg mene at du ikke behøver at gøre noget vidre ved den, det må da være at fortrække kmt. fremfor miles, rustfri skruer er også bedre end jernskruer ! men du kan nok ikke lade være, du bringer den til original stand iløbet af 0,5
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Suzuki GT 250.
Tjae Per, tillykke med den fine maskine.
Igen har du været ude og skyde Japanske papegøjer
Den er virkelig i pæn stand og er en flot maskine og så er det imponerende at udstødningerne er så pæne, de plejer at være angrebet af rust
Det eneste som lige faldt mig for øje er det hvide olie låg, det passer ikke til!
Hvad er hk tallet på den?
Igen har du været ude og skyde Japanske papegøjer
Den er virkelig i pæn stand og er en flot maskine og så er det imponerende at udstødningerne er så pæne, de plejer at være angrebet af rust
Det eneste som lige faldt mig for øje er det hvide olie låg, det passer ikke til!
Hvad er hk tallet på den?
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)