Hvad er din holdning til TUN ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Hvad er din holdning til TUN ?
Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om tun af RIGTIGE knallerter ikke hårdtørere (Scooter)
Afstemningen er anonym
Afstemningen er anonym
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
..
Som en livsklog 16-årig sagde til mig i 1990: "Det er en chance, man vælger at tage"
Jeg synes det er synd at lade en RIGTIG knallert a´la Puch Monza, Kreidler, Yamaha henslæbe sin tilværelse med 1,2 hk og 30 km/t
Omvendt gider jeg heller ikke aflevere mit tun til "høkerne"... Hvis jeg kan køre fra dem
Spøg til side: Løsningen for mig er nummerplader på - så dækker forsikringen.
Noget andet er de unge mennesker på deres gearknallerter. De burde have lov til at køre lidt stærkere. 50-60 km/t tilfredsstiller garanteret 90%, og så kunne politiet gå benhårdt efter resten.
30 kmt ER bare for lidt...
Jeg synes det er synd at lade en RIGTIG knallert a´la Puch Monza, Kreidler, Yamaha henslæbe sin tilværelse med 1,2 hk og 30 km/t
Omvendt gider jeg heller ikke aflevere mit tun til "høkerne"... Hvis jeg kan køre fra dem
Spøg til side: Løsningen for mig er nummerplader på - så dækker forsikringen.
Noget andet er de unge mennesker på deres gearknallerter. De burde have lov til at køre lidt stærkere. 50-60 km/t tilfredsstiller garanteret 90%, og så kunne politiet gå benhårdt efter resten.
30 kmt ER bare for lidt...
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Jeg er enig Allan, der er bare et problem med nummerpladen (som jeg også selv har overvejet) Du skal pludselig færdes i den alm. bil/mc trafik på en "motorcykel" som faktisk ikke er i stand til at følge trafikken og accelerere ud af en evt. farlig situation
Men som du siger Gearknallerter med minimum 17" hjul og skivebremser skulle simpelthen kunne køre 50-60 km/t lovligt, så ville de følge den almindelige bytrafik og mange ville sikkert være tilfredse med den hastighed.
Men som du siger Gearknallerter med minimum 17" hjul og skivebremser skulle simpelthen kunne køre 50-60 km/t lovligt, så ville de følge den almindelige bytrafik og mange ville sikkert være tilfredse med den hastighed.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Fin med denne afstemning om tun og jeg vil også gerne uddybe min afstemning: Efterhånden som man er blevet "voksen", er interessen for de gamle maskiner blevet "bredere" og derfor har jeg gennem flere år samlet de forskellige tundele og så fået dem monteret lidt efter lidt. Jeg glemte dog at udskifte tændrøret til rigtig varmeværdi, så det kostede et nyt 44 mm. stempel, der blev ødelagt af en stikflamme da tændrøret smeltede efter få km´s kørsel. Efter udskiftning af disse ting, kører det bare super og jeg betragter det som "voksenlegetøj" og kører som regel kun diskrete steder. Hvis jeg endelig kører ind til byen, er det med normalfart - for ikke at vække opsigt. Det var min (bort)forklaring...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- NorwegianFS1
- Site Admin
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
- Kontakt:
- NorwegianFS1
- Site Admin
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
- Kontakt:
Måtte bare få det med at i Norge er det lov å kjøre 45km/t på moped.. Og jeg synes det er altfor seint, skulle vært 60km/t så de kunne holde følge med mesteparten iallefall. Her i distriktene er det nemlig mest 60 og litt 70 soner. Farligste av alt i trafikken her er mopeder, traktorer og pensjonister.
Mvh Einar
Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Hej alle sammen
Jeg syntes det må være op til folks egen samvitighed om de vil tune ders knallert laver selv mine lovlige når de bliver renoveret alle mine har været tunet når jeg har købt dem,
Den sorte 1977 her blandt andet med 12,8 hk, den er der endnu ikke blevet lavet noget på men vil også blive lovlig ved renoveringen
Det kan da godt være at når jeg har lavet de 5 der skal være originale laver en såkaldt fætter brian model med tun osv. men de originale bliver lovlige da det vil være ærgeligt at køre en tur på dem også bliver det halve af knallerten taget med af politiet for det koster som i selv ved en hulens masse penge at renovere dem
Mvh Johnny
Jeg syntes det må være op til folks egen samvitighed om de vil tune ders knallert laver selv mine lovlige når de bliver renoveret alle mine har været tunet når jeg har købt dem,
Den sorte 1977 her blandt andet med 12,8 hk, den er der endnu ikke blevet lavet noget på men vil også blive lovlig ved renoveringen
Det kan da godt være at når jeg har lavet de 5 der skal være originale laver en såkaldt fætter brian model med tun osv. men de originale bliver lovlige da det vil være ærgeligt at køre en tur på dem også bliver det halve af knallerten taget med af politiet for det koster som i selv ved en hulens masse penge at renovere dem
Mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Min kører også 55-60, men sådan har jeg jo købt den ... Nej det er ikk en undskyldning, og der skal også skiftes lidt dele når julen er ovre. Har fundet ud af der er 16mm karborator og sideplade, og den er gearet. Vil dog nok beholde den gearet, da jeg næsten syntes gear er overflødig til en knallert der kører 30. Hvis den kører 40-45 er jeg godt tilfreds.
Skal man tune hårdt, så bør knallerten ikk komme ud i traffikken. Helt i orden og tæve sin Yamaha med 70cc eller hvad der nu kan komme på sådan en motor, hvis det er ens lyster. Bare ikk lige ude på vejen..
Skal man tune hårdt, så bør knallerten ikk komme ud i traffikken. Helt i orden og tæve sin Yamaha med 70cc eller hvad der nu kan komme på sådan en motor, hvis det er ens lyster. Bare ikk lige ude på vejen..
En god trekant er bedre end en ond cirkel!
tun
jeg vil gi yamaha ret. der har jo været meget med at den nye yamaha fs-1 k1 ikke kommer til landet. men yamaha siger at de har ødelagt den maskine en gang. og de gør det ikke igen. og det kan jo ikke siges mere rigtigt. man ødelægger den motor når man kun må køre 30 km/t på den. den er slet ik bygget til så lidt. og slet ik dxéren.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Hvad er din holdning til TUN ?
TUNET SÅ SE HER
det kalder jeg tunsæt 400cc og 60 hk.
HMMM skulle man invistere i sådan et monstro
det kalder jeg tunsæt 400cc og 60 hk.
HMMM skulle man invistere i sådan et monstro
- Vedhæftede filer
-
- RD400ccm Yamaha fs1.jpg (38.33 KiB) Vist 9184 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Hvad er din holdning til TUN ?
Den ser ond ud, må være hårdt for stel og bremser
En god trekant er bedre end en ond cirkel!
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Hvad er din holdning til TUN ?
12walle skrev: Den ser ond ud, må være hårdt for stel og bremser
Der er også lavet skivebremser på baghjulet
den kunne være sjov at have i samlingen
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Hvad er din holdning til TUN ?
Hej Johnny.
For min skyld, kan man godt tune sin knallert, bare man køre efter forholdene, og ikke laver noget hasarderet, og sørger for at knallerten, er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand, og sidst men ikke mindst, at man er sikkerhedsmæssigt forsvarligt påklædt, inklusiv en god fuldface styrthjelm. Ikke korte bukser og kortærmet t-shirt, som man nogle gange ser, når det er varmt om sommeren.
Hvis en person ellers køre pænt og ordentlig, og ovenstående krav er opfyldt, er det efter min mening komplet ligegyldig, hvor hurtig hans knallert kan køre.
Min Egen er kun tunet meget lidt, standard cylinder med 3 skyllekanaler, tynd toppakning og 11 tans fortanhjul, det er alt.
Hilsen Kim.
For min skyld, kan man godt tune sin knallert, bare man køre efter forholdene, og ikke laver noget hasarderet, og sørger for at knallerten, er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand, og sidst men ikke mindst, at man er sikkerhedsmæssigt forsvarligt påklædt, inklusiv en god fuldface styrthjelm. Ikke korte bukser og kortærmet t-shirt, som man nogle gange ser, når det er varmt om sommeren.
Hvis en person ellers køre pænt og ordentlig, og ovenstående krav er opfyldt, er det efter min mening komplet ligegyldig, hvor hurtig hans knallert kan køre.
Min Egen er kun tunet meget lidt, standard cylinder med 3 skyllekanaler, tynd toppakning og 11 tans fortanhjul, det er alt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.