Nu er det jo ikke en FS1 jeg står og døjer med, men min RD 125 twin.. men det er jo næsten det samme på mange måder,
den eneste store forskel er jo at der SKAL være batteri på en RD 125 for at den kan slå gnist.. Når det er sagt så er mit problem at den kun ville slå gnist i venstre side. Det er jo ikke i sig selv det store problem at fejlsøge efter som at det er et ret enkelkt system.. det rigtige problem kommer i det at den højre tændspole ( ja, der er 2- en til hver side ) bliver meget varm, ca. 60 grader efter et par minutter, vis tændingen er til Mens den venstre der fungere fint og slår en stor fin blå gnist ikke bliver varm, ikke noget mærkbart i hvertfald..
Det er lidt som om den får de 12v fra batteriet i primær spolen, men bare ikke bliver " trigget " til at lave induktion der giver spænding i sekundær spolen. Men istedet bare bruger strømmen fra batteriet til at blive varm?? lyder det helt tosset? begge platiner og kodensator er helt nyt, og er justeret til 0,30mm. Spolen virkede fint for bare 6 måneder siden da den sidst var samlet så tror ikke fejlen ligger der.. Der er lavet ekstra stel forbindelser til både batteri, stel, blokken og begge spoler.
nogle der har et forslag til hvad der kan være galt?
mvh. malthe
tændspole driller og bliver varm. problemer med " triggin"?
tændspole driller og bliver varm. problemer med " triggin"?
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Re: tændspole driller og bliver varm. problemer med " triggi
Kunne lyde som om du har en kortslutning et sted mellem platiner og tændspole. Så får tændspolen stel hele tiden = den bliver temmelig varm og der er heller ikke nogen gnist.
Det er ganske normalt at en af tændspolerne bliver gloende hvis den står med tænding på for længe uden at være startet. Der er altid et af platinerne der er lukket og spolen står med 12V på primærsiden.
Det er ganske normalt at en af tændspolerne bliver gloende hvis den står med tænding på for længe uden at være startet. Der er altid et af platinerne der er lukket og spolen står med 12V på primærsiden.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: tændspole driller og bliver varm. problemer med " triggi
bliver tændspolen varm...når du tager og lægger et stykke papir mellem platin kontaktorene...så der ikke er forbundelse..(eller ikke burde være det)
tror som kai,,,at der er en kortslutning..evt hvor du skruer ledningen på platin"en
tror som kai,,,at der er en kortslutning..evt hvor du skruer ledningen på platin"en
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: tændspole driller og bliver varm. problemer med " triggi
okay, Havde ikke lige tænkt over at det var derfor den kunne blive varm men det giver selvføldig mening.
Jeg prøver lige at lægge en ny ledning fra platinerne op til spolen og ser om det hjælper
btw. går der en grå ledning ned til ( tændingen ) af? fra begge tændspoler, de samles efter ca. 10 - 15 cm og går sammen derned af.. hvad kan den være til? kan ikke finde ud af det via. div. diagrammer.. og det er ikke stel. Ledningerne til platinerne er begge orange på spolerne, sjovt nok er ledningerne fra nette orange til venstre og brun til højre spole ( eller omvendt ) selvom begge ledninger er orange på tændspolerne. nok fordi den ene engang er blevet udskiftet så begge originalt er fra " højre " siden af.. men det har jo intet at sige.
jeg må fumle lidt med det og se hvad jeg finder ud af
Jeg prøver lige at lægge en ny ledning fra platinerne op til spolen og ser om det hjælper
btw. går der en grå ledning ned til ( tændingen ) af? fra begge tændspoler, de samles efter ca. 10 - 15 cm og går sammen derned af.. hvad kan den være til? kan ikke finde ud af det via. div. diagrammer.. og det er ikke stel. Ledningerne til platinerne er begge orange på spolerne, sjovt nok er ledningerne fra nette orange til venstre og brun til højre spole ( eller omvendt ) selvom begge ledninger er orange på tændspolerne. nok fordi den ene engang er blevet udskiftet så begge originalt er fra " højre " siden af.. men det har jo intet at sige.
jeg må fumle lidt med det og se hvad jeg finder ud af
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch