Skæve stafferinger?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
OlufTheMixer
Junior knallert
Indlæg: 63
Tilmeldt: fre 19. aug 2011 17:09
Kontakt:

Skæve stafferinger?

Indlæg af OlufTheMixer »

Hej, var i den situation af få en lakskade på tanken af min 75'er, den er nu lavet, men synes ikke rigtigt at stafferingerne sidder rigtigt?
Synes selv de hælder lidt op af, og jeg er desværre lidt at en perfektionist når det kommer til sådan noget.

Ville bare høre jeres mening, da jeg ikke ved om jeg overhovedet kan tillade mig at klage over det. Man kunne jo have været heldig ved at tage den af, og sætte nogle nye på, men desværre har de fået klarlak, så den løsning er skrottet... Desuden er der omkring 3-5 bobler på hver staffering

Så når alt kommer til alt, hvad synes i? vil gerne have noget input, om det kan gå, eller om det er en ommer, da jeg ikke rigtigt selv kan bestemme mig..


Billede Billede
Mvh Niels N.

-Yamaha FS1 årg. 75 - Nummer-match - viewtopic.php?f=18&t=16819" onclick="window.open(this.href);return false;
-Puch VZ50 - Venter på at blive totalrenoveret
-Sachs Hercules - Står som patina
-PGO Skrot50 (Hot50) - Vinterraketten *DØD'
-Gilera SMT 2005 - Ny vinterraket
-VW Golf MK2 '91 Turbo-Diesel, Schweizisk import
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

Når jeg sidder og sammenligner med poul erik a's profil billede så nej så det ikke rigtigt..

Og om end det er den dyre løsning så ville jeg ikke selv kunne leve med det, det ville simpelthen springe mig i øjnene hvergang jeg skulle se knallerten eller ud at køre.. har det samme med små buler på biler, Det larmer næsten i hovedet på mig :)


Men om du selv kan leve med det er jo et personligt valg, hvis knallerten skal være et flueknepper objekt hvor ALT skal være gennemført og originalt så ville jeg sige du skulle få blæst og lakeret den tank
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
OlufTheMixer
Junior knallert
Indlæg: 63
Tilmeldt: fre 19. aug 2011 17:09
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af OlufTheMixer »

Ja det er nemlig det... det er jo ikke ret meget, men for satan hvor jeg synes det springer i øjne hver gang jeg kigger på den skide tank :D

Men nu må vi se om jeg ikke vænner mig til det over de næste uger.. Det er bare slemt, mine tidligere stafferinger pegede nemlig en lille bitte smule nedaf, så synes man jo at der er meget forskel når nu de kun peger et bette kun op af ;)
Mvh Niels N.

-Yamaha FS1 årg. 75 - Nummer-match - viewtopic.php?f=18&t=16819" onclick="window.open(this.href);return false;
-Puch VZ50 - Venter på at blive totalrenoveret
-Sachs Hercules - Står som patina
-PGO Skrot50 (Hot50) - Vinterraketten *DØD'
-Gilera SMT 2005 - Ny vinterraket
-VW Golf MK2 '91 Turbo-Diesel, Schweizisk import
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

Om man kan leve med det er jo alt efter personligheden man har, kunne hellere leve med en lyserød tank der var malet godt uden stafferinger end en original tank med skæve stafferinger :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Umiddelbar sidder stafferingerne lidt højere end de skal, men jeg kan evt. ta' et billede af min urørte 74'er tank med tommestokken på, hvis det hjælper ? Bobler under stafferingen, hmm. det skal der da ikke være... :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

Er det autolakeren der har sat dem på eller dig selv?
Hvis det er autolakeren vil jeg umiddelbart mene du har ret til reklamation (medmindre det er under bordet..)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af Kim B S »

Hej Niels.
Jeg forstår også godt at du ikke er tilpas med dine stafferinger som de sidder, det er trods alt noget af det mest synlige på hele knallerten, ikke en af de steder hvor man lige kan skjule en skønhedsfejl. :roll: Jeg var selv meget grundig, da jeg selv skulle forklare autolakeren hvordan mit tanksæt skulle se ud. Jeg havde simpelthen printet et gammelt katalog-billede ud, som han fik, og så var beskeden, at komme så tæt på det på billedet så muligt. :wink: I mit tilfælde gik det så heldigvis over alt forventning, min autolakere havde endda fundet noget originalt Yamaha-maling, så farven kunne i hvert fald ikke rammes bedre. Stafferingerne sidder også rigtigt, og så var prisen endda meget mindre end jeg havde forventet. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af Jensmc »

Jeg mener, mærkerne sidder meget pænt. Iflg. Erik er der ikke 2 tanke, hvor mærkerne sidder ens.
Mht. boblerne har jeg haft samme problem. Min teori dengang var, at lakken nok ikke var gasset helt af inden påklæbning.
Jeg ventede derfor et par måneder med tank 2 inden mærkerne kom på. Det hjalp desværre ikke.
Jeg har prøvet flere gange siden. Det ser ud som om, at det er værst med de originale mærker.
Jeg fik lakeret en 75 sæt for et par år siden. Mærkerne er repro fra Canada. De sidder perfekt!

Hvis du vil have det lavet om, er det boblerne, du skal klage over. Så skal mærkerne jo fornys alligevel.

Tænk på, at selv en ny tank er der ofte fejl på.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af trs »

Hvis det er originale gamle mærker er de tit lidt skæve. Limen er heller ikke altid optimal længere.
Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre at vandslibe lakken af, så man kan fjerne mærkerne igen hvis man vil.
De mærker jeg har er alle printet på boblefri folie.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
OlufTheMixer
Junior knallert
Indlæg: 63
Tilmeldt: fre 19. aug 2011 17:09
Kontakt:

Re: Skæve stafferinger?

Indlæg af OlufTheMixer »

Tak for input, indtil videre prøver jeg bare at se om jeg ikke kan leve med det :(y)

Poul Erik, det må du meget gerne, hvis jeg beslutter mig for at lave om. :)

Juhl: Det er lavet igennem en ven som arbejder på er BMW-værksted, de har ordnet det, dog har jeg ikke kvittering da jeg bare gav penge til min ven, men det var vist godt nok moms og hele pisset

Trs: Det er godt nok bare stafferinger inde fra Benny :)
Mvh Niels N.

-Yamaha FS1 årg. 75 - Nummer-match - viewtopic.php?f=18&t=16819" onclick="window.open(this.href);return false;
-Puch VZ50 - Venter på at blive totalrenoveret
-Sachs Hercules - Står som patina
-PGO Skrot50 (Hot50) - Vinterraketten *DØD'
-Gilera SMT 2005 - Ny vinterraket
-VW Golf MK2 '91 Turbo-Diesel, Schweizisk import
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"