Dårlig/uren forbrænding?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af Thorsen »

Jeg har efterhånden haft en del start og køre problemer med min 76 efter renoveringen. Jeg kan ganske enkelt ikke få den til at gå ordentligt. Har prøvet med 2 forskellige cylindre, 2 karburatorer da jeg fandt ud af den jeg havde på var revnet. Udover det har jeg prøvet med flere forskellige tændrør og stillet platiner mange gange. Membranen er blevet tjekket efter, indsugnings pladen er blevet plan slebet fuldstændigt sammen med at pak fladen på membranen er blevet plan slebet. Indsugnings plade og membran er samlet med undersænkede lige kærvet skruer. Men når jeg piller cylinderen af, ligger der totakts olie nærmest overalt i krumtaps huset, som om at den ikke får det med over stemplet og får det brændt af. Der kommer heller ikke det fine kokslag oven på stemplet selvom jeg har kørt 25 km cirka efter jeg skiftede til en anden cylinder. Jeg har prøvet flere forskellige dyser, men med samme resultat. Tank hanen har jeg også haft af og renset godt igennem. Den giver cirka 0,25 liter i minuttet. Den trækker elendigt, bliver alt for varm i løbet af 2 minutter og ryger/damper ud af udstødningen selvom tændingen er slået fra. Er der nogle der har et bud på hvad der kan være galt?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af Christian M »

Den er utæt imellem blokkene eller utæt ved motorskjoldet ligesom min... Jeg oplever fuldstændig det samme.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af Knud »

Prøv Kai´s testmetode: prop alle huller til cylinderen og karburatoren af og pump luft (forsigtigt!) i gennem en prop med hul i, i tændrørs hullet, forsigtigt ellers blæser du bare pakdåserne ud.
Og når (hvis) der er utætheder: brug den rigtige flydende pakning mellem motorblok halvdelene og ved gennemføringen til membranhuset- dvs. den benzinfaste, jvf Niels Fups motorsamlings guide og skift alle pakdåser (eller i den mindste: krumtap pakdåserne og monter (igen) efter Niels Fups motorsamlings guide)
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af strynboen »

sådan er 76 bare. :sad ..min køre også dårligt..har skiftet kaburatoren tilbage til en 10 mm orginal..da choker gummiet var faldet af pinden på kopi kabuen...har også prøver det meste..den bliver varm..næsten varmesatte sig...har kørt uden tankdæksel..da det er stoppet i udluftningen,,men det hjælper ikke..der er noget mystisk med den

måske tændrøret/platin er defekt..på min


har du tjekket dit tændingtidspunkt..om den tænder før top?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af 12V »

Jeg har også været igennem meget lignende. Det lyder somom den trækker ekstra olie ind fra gearkassen, og dermed også ekstra luft.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af Thorsen »

Som Lars pegede på, var det tændingen. Platinerne stod kun til at åbne 0.20.

Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af Thorsen »

Fejlen er fundet. Den gamle tyske udstødning jeg kørte med var ret sodet til indeni. Jeg havde renset alt det løse sod ud først, inden jeg kørte med den. Men der var åbenbart mere tilbage, som havde sat sig i fløjten så den kunne ganske enkelt ikke komme af med lortet :-D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Dårlig/uren forbrænding?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det var da en dejlig simpel fejl som så nemt kunne løses

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"