"Ny" motorcykel - RD350..
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Hov, var lige inde og se efter. Det er en S1Pro jeg har
Men de er sku alle lækre de Schubert. Jeg har den i blank sort, overvejede også mat. Men så ser man hver fedtfinger og så er splattede fluer nok nemmere at vaske af på en blank
Men de er sku alle lækre de Schubert. Jeg har den i blank sort, overvejede også mat. Men så ser man hver fedtfinger og så er splattede fluer nok nemmere at vaske af på en blank
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Arrh okay Ja Schuberth er bestemt en lækker hjelm!12V skrev:Hov, var lige inde og se efter. Det er en S1Pro jeg har
Men de er sku alle lækre de Schubert. Jeg har den i blank sort, overvejede også mat. Men så ser man hver fedtfinger og så er splattede fluer nok nemmere at vaske af på en blank
Men i dag har jeg udover at kigge på motorcykelhjelme, været ved at rense den udstødning jeg "satte i gang" for et par dage siden. Udstødningen blev fyldt med et halvt kilo kausisk soda (fast form), og derefter blandet med udstødningens samlede volumen af vand på ca. 5 liter Da jeg rensende blot den ene udstødning lyver jeg ikke, hvis jeg siger at der nok kom 1 kilo sod og skidt ud til sammen! Det i spanden på billedet er kun en lille del!
Men nu er den anden udstødning "sat over" for at få sammen tur - tror det bliver godt
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
"Brænder" det ikke sammen, når du fylder den faste kaustiske soda og kommer vand i bagefter? (btw.: solid lille træk-vogn der holder i din indkørsel )
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Jo det gjorde det første gang da jeg prøvede, da jeg fyldte det i fra toppen. 2. gang fyldte jeg i fra bunden og rystede den bagefter... det virker noget bedreKnud skrev:"Brænder" det ikke sammen, når du fylder den faste kaustiske soda og kommer vand i bagefter? (btw.: solid lille træk-vogn der holder i din indkørsel )
Jeps sådan en gammel unimog er noget der virker
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?
Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Jeg prøver en lidt anden vej - først: afløbsrens fra Netto (det er sikkert ikke helt så stærk som den blanding du har prøvet) - så får vi at se
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Så kan man jo skære lyddæmperen af og svejse et glat rør på, i stedet = HERLIGT og bilerne skal nok holde afstand, medmindre de har blå blink og vissen humor.Allan M skrev:Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?
Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
NEJ! det er bedst at fylde det kaustiske soda i fra den ende som monteres på cylinderen (enden med proppen), og derefter fylde efter med vand fra lyddæmperenden - og så til sidst stoppe begge ender til og ryste til det bliver opløstAllan M skrev:Jeg skal lige forstå... Altså, den gode idé er at hælde i lyddæmperenden - efterfylde med vand - så ryste. ?
Er du sikker på, det så ikke bare "brænder sammen" oppe i lyddæmperen?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Så er der kommet nye dæk
Brigdestone BT45
For: 100/80 - 18"
Bag: 110/90 - 18"
Brigdestone BT45
For: 100/80 - 18"
Bag: 110/90 - 18"
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Hej igen - så fik jeg endelig fat i en tændingsplade til at justere tændingstidspunktet. Den er rykket 4mm (4 grader), MED uret - hvilket skulle give de 2 ekstra heste på baghjulet, men nu må vi se
Fremgangsmåden var utrolig nem... 0-punktet skulle fikse lige hvor motorblokkene samles (dette blev sammenligning med hvor den gamle plade sad - og det passede fint), derefter var det blot at rykke den de 4 grader og vupti
Fremgangsmåden var utrolig nem... 0-punktet skulle fikse lige hvor motorblokkene samles (dette blev sammenligning med hvor den gamle plade sad - og det passede fint), derefter var det blot at rykke den de 4 grader og vupti
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
ser teknisk ud med scala .. næsten synd at lukke den inde...
min dt 125 har fået flyttet tændings punktet..da jeg skiftede krumtap....monterede en gammel ok luftkølet tap i den vandkølede motor...og nu passer tændingen ikke...det må vel være noten til svinghjulet som er skåret anderledes..da pick up systemet er anderledes på lc motoren...gad vide om jeg kan ændere min ankerplade som du har gjort
min dt 125 har fået flyttet tændings punktet..da jeg skiftede krumtap....monterede en gammel ok luftkølet tap i den vandkølede motor...og nu passer tændingen ikke...det må vel være noten til svinghjulet som er skåret anderledes..da pick up systemet er anderledes på lc motoren...gad vide om jeg kan ændere min ankerplade som du har gjort
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Ja købte den af Allam M, her fra forum, til 300 kr - hvilket er en fin pris, hvis det kan yde 2 hk ekstra... jeg kunne også blot have filet i den gamle tændingsplade... men som du selv siger Lars.. det ser lidt blæret ud med scale påstrynboen skrev:ser teknisk ud med scala .. næsten synd at lukke den inde...
min dt 125 har fået flyttet tændings punktet..da jeg skiftede krumtap....monterede en gammel ok luftkølet tap i den vandkølede motor...og nu passer tændingen ikke...det må vel være noten til svinghjulet som er skåret anderledes..da pick up systemet er anderledes på lc motoren...gad vide om jeg kan ændere min ankerplade som du har gjort
Jeg ved ikke hvor meget forskel der er på tændingstidspunktet.. men det er vel et forsøg værd???
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Jeg var i onsdags selv ude og få blæst de sidste dele til rd'en Jeg havde hørt om løsningen med tøris-blæsning, som IKKE skader overfladen, men kun fjerner rust, maling, skidt osv - dette skulle selvfølgelig prøves!
Bremseskiver er tørisblæst for at fjerne den sorte maling (hvilket har givet et noget modnere look), fælge er granitblæst, bremsekalibre er granitblæst på forsiden og tørisblæst på bagsiden - synes selv det blev helt godt
Bremseskiver er tørisblæst for at fjerne den sorte maling (hvilket har givet et noget modnere look), fælge er granitblæst, bremsekalibre er granitblæst på forsiden og tørisblæst på bagsiden - synes selv det blev helt godt
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Det ser bare godt ud! slet ikke misundelig.. nej da!
hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??
Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov
hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??
Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Når de skriver brænder sammen er det når du blander vand med kausisk soda, laver man nærmest en tyk grød som kan sætte sig rimelig godt fast - fandt jeg ud af men hvis man LANGSOMT hælder kogende vand ned oveni grøden bliver den stille og roligt opløstmalte39 skrev:Det ser bare godt ud! slet ikke misundelig.. nej da!
hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??
Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov
Ja dækkene skulle efter signe være rimelig gode - de er i hvert fald meget bedre end de gamle der sad på... jeg tror endda at fordækket var det originale fra fabrikken - hårdt som beton
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Nårre, på den måde haha, kunne godt være at det blev varmt eller så noget. Jeg har også originalt yokohama for dæk på den ene af mine RD125ère.. også rimlig sikker på at det er originalt ud fra udsenet.. fra 1978 hahaNikolaj Y skrev:Når de skriver brænder sammen er det når du blander vand med kausisk soda, laver man nærmest en tyk grød som kan sætte sig rimelig godt fast - fandt jeg ud af men hvis man LANGSOMT hælder kogende vand ned oveni grøden bliver den stille og roligt opløstmalte39 skrev:Det ser bare godt ud! slet ikke misundelig.. nej da!
hvad mener i med " brænder " sammen i lydpotten? det med det kautiske soda? en kemisk reaktion eller??
Btw. har jeg præcis samme dæk på min honda CBR 250 RA, måske ikke helt i størrelsen men samme model, og det er altså nogle der virker på den seriøse måde de ligger bare godt. har vært riiiiimlig langt nede i sving, rundkørsler osv. på den og man føler stadig at man har fuld kontrol over den, bare husk og varm dem op før du begynder på noget som helst sjov
Ja dækkene skulle efter signe være rimelig gode - de er i hvert fald meget bedre end de gamle der sad på... jeg tror endda at fordækket var det originale fra fabrikken - hårdt som beton
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Fik fat i et sæt relativt billige originale micron udstødninger, som engang i fremtiden evt. skal omforkromes?? hvis pengene er til det... Hmm..
De vejer det halve af de originale, og ser ikke helt så klodsede ud?? Men der mangler flanger som jeg skal have anskaffet mig... og ved eventuel brug så skal karburatorene dyses om.. så nu må vi se
Desuden har den ene udstødning været nede og ligge.. kan det mon repareres???
Spøøøød lyd " onclick="window.open(this.href);return false;
De vejer det halve af de originale, og ser ikke helt så klodsede ud?? Men der mangler flanger som jeg skal have anskaffet mig... og ved eventuel brug så skal karburatorene dyses om.. så nu må vi se
Desuden har den ene udstødning været nede og ligge.. kan det mon repareres???
Spøøøød lyd " onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Udstødningerne er rengjort så godt det nu kunne lade sig gøre - regner stadig med en omforkromning på et tidspunkt! Og der er købt lidt olie til oliedyret
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
ja olie koster jo ekstra..når de drikker det som sodavand..men der er mange km i 1 liter...men hvad bruger den i bensin+olie pr 100 km...bare for at drille lidt..køre du 5-8 km liter??
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: "Ny" motorcykel - RD350..
Den skulle faktisk have forbedret benzinforbrug efter der er kommet O-ringe i topstykket... jeg har hørt fra flere at det skulle øge rækkevidden til omkring 16-18 km/lstrynboen skrev:ja olie koster jo ekstra..når de drikker det som sodavand..men der er mange km i 1 liter...men hvad bruger den i bensin+olie pr 100 km...bare for at drille lidt..køre du 5-8 km liter??
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'