HER ER DØØDT!
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
HER ER DØØDT!
synes da ikke der sker en sk** herinde lige for tiden? sig mig hvor er alle projekterne, forårs billederne, tuningen osv osv osv?
Få da lige fingrene ud fra et vist sted folkens og lad os se hvad der sker rundt omkring
Få da lige fingrene ud fra et vist sted folkens og lad os se hvad der sker rundt omkring
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Må jeg besvare med egne erfaringer: Nyd din ungdom Kevin, for tiden har det med at gå hurtig - alt for hurtig og i den alder havde jeg masser af tid - men ingen penge til overs og nu som 54 årig er det modsat: Nu går tiden så hurtig, at den må prioriteres og så er vi til gengæld ikke afhængig af bankens dyre forrentede lån længere...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Må sige jeg ikke forstår helt hvad der menes?Må jeg besvare med egne erfaringer: Nyd din ungdom Kevin, for tiden har det med at gå hurtig - alt for hurtig og i den alder havde jeg masser af tid - men ingen penge til overs og nu som 54 årig er det modsat: Nu går tiden så hurtig, at den må prioriteres og så er vi til gengæld ikke afhængig af bankens dyre forrentede lån længere...
Der sker alligevel ikke det store for mig før jeg skal til 2x bil træf og i byen med vennerne i morgen såå!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Jo, men forårets lys og højere temperaturer får jo bl.a. græsplænerne (og ukrudtet) til at gro, så der skal jo afsættes til at pleje det også og derved mindre tid til bl.a. Forum såmænd...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Aaaarh! nu jeg med igen
Ja er så på skolehjem pt. så værksted kan jeg kun i skole tiden og her sker ikke så meget efter skole især ikke i weekenderne så jeg må jo åbenbart holde gang i forum egenhændigt
Ja er så på skolehjem pt. så værksted kan jeg kun i skole tiden og her sker ikke så meget efter skole især ikke i weekenderne så jeg må jo åbenbart holde gang i forum egenhændigt
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- Henrik Buresø
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Hej min ven,jeg har en yam der godt kunne trænge til en gang polering, så du er velkommen hvis du savner lidt oliefinger
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Ville såmænd faktisk gerne men der er lidt langt over til djævle øen
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Så er det jo godt at Juhl-drengen kan lave lidt "lyd" herinde
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Lyd? nææææh Larm er meget bedre
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
nu du selv siger det
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Er det ikke bla. derfor vi elsker vores små 2 taktere?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: HER ER DØØDT!
Hej med dig, her er jeg, mit navn det er Kim, jeg rapper som en hvivelvind, Jeg er lidt for sig, jeg vil rappe en rap for dig, men den bliver ikke lang, for jeg vil hellere synge en sang, men sangen har jeg glemt, så det er ikke nemt.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: HER ER DØØDT!
Det er helt korrekt! Der er 3 faktorer:Poul-Erik A. skrev:Må jeg besvare med egne erfaringer: Nyd din ungdom Kevin, for tiden har det med at gå hurtig - alt for hurtig og i den alder havde jeg masser af tid - men ingen penge til overs og nu som 54 årig er det modsat: Nu går tiden så hurtig, at den må prioriteres og så er vi til gengæld ikke afhængig af bankens dyre forrentede lån længere...
1) Tiden GÅR rent faktisk hurtigere jo ældre man bliver! Helt seriøst, bare vent og mærk. Det bliver kun vildere med årene, sagde min morfar altid.
2) Børn. Enough said.
3) Karriere. Arbejdsgivere har sjældent interesse for Yamaha FS1. Hvis I hører om én, så tip mig lige ;o)
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Altså kender flere autolakere og overflade behandlere der mekker med gamle knallerter
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: HER ER DØØDT!
de eneste som har råd...(SORTE PENGE).....
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Altså selvom jeg som overfladebehandler "aldrig kunne finde på at lave sort arbejde" så har jeg da ikke det store budget til det alligevel
Meeen at kunne spare et par tusinde i lakering og forarbejde fordi man selv har evnerne/værktøjet hjælper gevaldigt på det
Meeen at kunne spare et par tusinde i lakering og forarbejde fordi man selv har evnerne/værktøjet hjælper gevaldigt på det
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: HER ER DØØDT!
Aaarrh jeg ved nu ikke jeg bygger da løs og havde lige min ikke kastreret Iwy Mike ude i aften solen
bare lige for at få et 2T-olie fix og hygge lidt om naboer især den åndssvage ved siden af
det var godt med et aften drøn for satan hvor lyder den ond lidt trist at den skal have proppen i og en alm cylinder på og kun en lille foder-automat.
bare lige for at få et 2T-olie fix og hygge lidt om naboer især den åndssvage ved siden af
det var godt med et aften drøn for satan hvor lyder den ond lidt trist at den skal have proppen i og en alm cylinder på og kun en lille foder-automat.
Re: HER ER DØØDT!
Jeg har rygende travlt med alle klubbens knallerter. Har lige skruet motor med en makker, i morgen kommer en anden makkers Monza på bordet. Men det er nok ikke så spændende, de ligner sku alle hinanden når de fleste kører Puch gear maskiner. Det ville nok give en del dejavu hvis jeg hver gang smider billeder af renoverede puch motorer
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Det ligemeget, det ligemeget, fuldstændigt ligegyldigt! køber bare en ny!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: HER ER DØØDT!
Når først man arbejder med 'det samme' hver dag, forsvinder dagene som dug for solen i takt med ansvaret for ens eget liv øges via div. forpligtigelser, som ud over arbejde tæller børn (for nogle), hus og den evindelige termin (for nogle), venner og bekendte osv.
Jeg har syv år i træk arbejdet mellem 2.000-2.300 timer om året 'uden at opnå andet' end at blive gældsfri ovenpå en statsfinancieret sygdomsperiode på fire-fem år. 2009-2011 føltes for mig som kun ét år.
Så ja, pas på med at have for travlt!
De sidste par år er antallet af projekter stagneret. De fleste er færdige med deres drømmemaskiner (undtagen Knuuuud, og jeg bygger jo om hvertandet år!), så der er kun detaljenørderne og samlerne tilbage.
Det har været diskuteret indtil flere gange, og det er helt naturligt. Der kommer ikke 'nok' nye medlemmer til, som kan leve op til niveauet blandt de erfarne, herinde. 16-årige har sjældent samme drive som 25+, da grundlaget for knallertejerskabet for det meste er forskelligt, så en del af de yngste falder fra, når en bil eller/og en 'rigtig' motorcykel bliver vigtigere.
Jeg tror, der venter en lille opblomstring forude, idet flere af de yngre, frafaldne på et tidspunkt får mere ro på og pludselig selv mindes 'dengang de kørte FS1', og blandt dem vil være et par stykker, som vil bygge mere end én maskine.
Det kommer næppe op på samme niveau, som da knallertforum startede som et (næsten) rendyrket FS1-forum, men lidt vil der ske, blot der holdes liv i den sociale del.
Skulle priserne dykke en smule, vil det nok også hjælpe. Jeg har en formodning om, at relativt få med midlerne til at kaste ~30.000kr i en gennemført renovering af en 40 år gammel knallert har interessen.
Præcis dér er Kreidleren interessant, fordi kopi-stumperne er nået en mængde, hvor kvaliteten presses opad i takt med der laves mere skrammel til 'gamle priser'. Skulle tilpas mange entusiastiske forhandlere begynde samme reproduktionskrig ifm. FS1 og Puch, får de med lavere indkomster eller/og prioriteringsmuligheder også en chance. Puch er på vej, omend langsomt.
Vi skal bare være søde og medgørlige, alle sammen. Undtagen overfor Julle, for han ka' ta' det! Stædige asen!
Jeg har syv år i træk arbejdet mellem 2.000-2.300 timer om året 'uden at opnå andet' end at blive gældsfri ovenpå en statsfinancieret sygdomsperiode på fire-fem år. 2009-2011 føltes for mig som kun ét år.
Så ja, pas på med at have for travlt!
De sidste par år er antallet af projekter stagneret. De fleste er færdige med deres drømmemaskiner (undtagen Knuuuud, og jeg bygger jo om hvertandet år!), så der er kun detaljenørderne og samlerne tilbage.
Det har været diskuteret indtil flere gange, og det er helt naturligt. Der kommer ikke 'nok' nye medlemmer til, som kan leve op til niveauet blandt de erfarne, herinde. 16-årige har sjældent samme drive som 25+, da grundlaget for knallertejerskabet for det meste er forskelligt, så en del af de yngste falder fra, når en bil eller/og en 'rigtig' motorcykel bliver vigtigere.
Jeg tror, der venter en lille opblomstring forude, idet flere af de yngre, frafaldne på et tidspunkt får mere ro på og pludselig selv mindes 'dengang de kørte FS1', og blandt dem vil være et par stykker, som vil bygge mere end én maskine.
Det kommer næppe op på samme niveau, som da knallertforum startede som et (næsten) rendyrket FS1-forum, men lidt vil der ske, blot der holdes liv i den sociale del.
Skulle priserne dykke en smule, vil det nok også hjælpe. Jeg har en formodning om, at relativt få med midlerne til at kaste ~30.000kr i en gennemført renovering af en 40 år gammel knallert har interessen.
Præcis dér er Kreidleren interessant, fordi kopi-stumperne er nået en mængde, hvor kvaliteten presses opad i takt med der laves mere skrammel til 'gamle priser'. Skulle tilpas mange entusiastiske forhandlere begynde samme reproduktionskrig ifm. FS1 og Puch, får de med lavere indkomster eller/og prioriteringsmuligheder også en chance. Puch er på vej, omend langsomt.
Vi skal bare være søde og medgørlige, alle sammen. Undtagen overfor Julle, for han ka' ta' det! Stædige asen!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!