useriøse sælgere

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

er helt enig med Juhl og Kai ,,, som JYDE prutter man generalt om prisen :teeth2 ,,, runde tal er så dejligt nemme at have med at gøre :lol: :lol: ,,, forleden i det lokale byggemarkede skulle jeg have en ny batteri boremaskine ,,, den var sat ned fra 999,- til 699,- på tilbud,,, den fik jeg da pruttet 20% extra ned i pris :mrgreen: :mrgreen: ,,,,

jeg sætter selv de ting jeg vil sælge en smule højre end det jeg forventer at få for det,,, det kunne jo være at det var en jyde som ville købe det :lol: :lol: 8) ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af kreidlerhansen »

Så man sørger for at skabe mere arbejde med henblik på at få mindre for sine ting, end den pris man sætter...?

Det er da ikke ret jysk - tværtimod! :thunge

Men hva' pokker... i sønder-Gylland hedder et låg det samme som et hul på tysk.


Jeg kan godt se pointen i runde tal (indtil vi får trukket Euro'en ned over hovedet), og nuanceforskellen mellem 'afrundin og skambud' er i grunden ganske klar. I den sammenhæng er det så vigtigt, som Kai pointerer, at det er sælgers problem, hvis han bliver fornærmet over afrundingen. Det må man så tage med som en 'regionsrisiko'! :lol:

Det gør vel ikke sælger useriøs?

Vil afrundingen mon være nemmere at servere med en portion humor á la: "Er jeg et kæmpe møgsvin, hvis jeg byder 200kr? Jeg vil gerne købe dit stel, men det bliver svært, hvis vi er uvenner, haha!" *nudge-nudge, say no more* <-- gæt en reference!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Knud »

Yes Monty Pytons Flying Circus .... I will not buy this record - it is scratched ... :thunge
:mrgreen:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

Humor længe leve! :rocks
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Kai »

Der er forskel på sælgere..og der er forskel på købere og det man lægger i et givent køb. I hvert fald heroppe i Vendsyssel :hihi

En sælger der står fast på sin pris og er hverken til at hugge eller stikke i.. og sælgere som oven i købet vil prakke en masse tillægsprodukter på sammen med en lang indøvet remse om hvor godt produktet er...det udløser samme reaktion som tlf og dørsælgere. ALDRIG i livet om der bliver en handel ud af det !

På den anden side...er der sælgere, det kan være både i en fysisk butik, eller til stumpemarked som er til at handle lidt med. Det drejer sig ikke om at få en ny/brugt vare til 1000kr pruttet ned til 50kr hvis prisen på markedet nu ER oppe i nærheden af de 1000kr, men kan man handle en 50-100kr af prisen... så er det "et godt køb" og som køber er jeg glad og sælgeren er squ egentlig en flinker fyr ! og spørger nogen mig om "hvor finder jeg det? " så kunne det jo let være at jeg ville henvise til stand nr 15 fordi han var nemlig til at snakke med.

Blandt Jyder er det næsten en selvfølge at spørge om "100kr til benzinen".. det udløser ofte et ansigtsudtryk hos sælger der ret klart siger "gu vil jeg da ej betale benzin til dig ! det er mig der har varen ! og DIT problem med hvordan du vil komme og se på den"

Jeg vil påstå..det handler overhovedet ikke om 100kr til benzin. Det handler om at jeg som køber føler det er et godt køb, og sælgeren er egentlig ret reel og troværdig og det kunne let tænkes jeg ville komme igen når/hvis jeg manglede noget andet.

En god sælger påskønner vel glade kunder :wink:
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Twinsport »

Hej

Hvis prisen som udgangspunkt "er rigtig", så er der ingen grund til at prutte om prisen. Det afhænger imidlertid af mange faktorer.

Er det en vare som er let at finde andre steder? Hvis ja, så kan man prutte om prisen, hvis den i den høje ende. Hvis det derimod er en eftertragtet vare, som sjældent er til salg - så skal man selvfølgelig overveje om man vil risikere at fornærme sælgeren, ved at byde en lavere pris. Også selvom prisen er for høj.

Dernæst skal man selvfølgelig vurdere, om det virker som om sælgeren er i pengenød, eller om der er flere interesserede købere. I det første tilfælde "bør" man prutte - i det sidste skal man nok lade være.

Personligt plejer jeg at forsøge at sætte den rigtige salgspris. Og jeg plejer at få den. Det kan imidlertid godt tage lidt tid at sælge på den måde, men det lykkes som regel. Senest solgte jeg min Kreidler (til prisen). Det tog et halvt år. Før den, solgte jeg min KMZ K-750 (Kreidlertransporteren), til prisen (som var det dobbelte af alle andres pris). Den var lavet rigtigt, så prisen var "den rigtige". Det tog et helt år og der var så mange dæksparkere, at jeg til sidst bad dem om at vise mig at de havde penge med, inden jeg startede den op, så de kunne prøvekøre den :D Topmålet var en mand fra Lemvig (jeg bor altså i Køge), som ikke ville betale fuld pris og måtte køre hjem med sin trailer igen..

Jeg prutter selvfølgelig selv om prisen, hvis jeg mener at chancen er der, men mange af de dele jeg køber, er så sjældent til salg, at jeg slår til med det samme, uden prutten.

/Steen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg er helt enig med både Kai og Steen og Juhl for den sags skyld,,, jeg har sørme også selv købt ting til den annoncerede pris hvis jeg syntes den var fair,,, det at prutte om prisen kan der nok siges meget om af både skidt og kanel ,,, men det handler vel om at både sælger og køber syntes at de har gjort en god handel ,,,, jeg har også ved stumpemarkeder osv. hvor nogen bare har købt tingende til den forlangte pris,,, hørt at sælger bagefter har sagt det var satans ( efter at kunden var gået ),,, prisen var da sat så der kunne pruttes en eller to hundredelapper af den,,, han var sgu da kedelig,,,, så mange sælgere forventer altså også at man prutter om prisen uden at man ligefrem skambyder tingende selvfølgelig,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
ankerlund
Junior knallert
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 15. jul 2008 01:29
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af ankerlund »

spring til når det er så billig en udbudspris, jeg kunne også have fundet på at gøre det samme som ham, rimelighed og atter rimelighed, husk dette
mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"