useriøse sælgere

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

Kender i det? :)


Har lige haft ringet til en herre der havde nogle billige stel tilsalg, spørger ham hvad han skal have for et med bagsvinger og fodhviler
hans svar 225, byder ham 200 han takker nej og jeg må have en god dag, afbryder ham og siger at fint vi kunne sagtens aftale 225 hvor til han svarer jamen det kan være ligemeget og så lægger han på..

Nu sidder jeg bare med tanken "EHH... hvad skete der så lige der :shock: "
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af fiveear »

Han blev nok fornærmet, det er måske også lidt dumt at prutte om kr.25 hvis det er en vare man godt vil have. Du skulle nok bare have lukket den i første hug. Og gemme prutteriet til der hvor der er penge at spare.
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

Er jyde for dælen, man skal da prutte lidt :hihi
Ej men det var fordi jeg holder mere af runde tal, havde han sagt 300 havde jeg nok sagt ja :roll:


Synes bare det sjovt man kan blive så fornærmet over så lidt, især når jeg undskylder og accepterer hans pris :roll:


Men nej det jo nok min fejl..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Allan M »

Vel er det ej din fejl. Hans reaktion hører til i børnehaven.... En voksen mand kunne nok have fundet ud af at sige "nej, prisen er fast" og iøvrigt ikke tage det personligt at du prøver at forhandle prisen.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

På en måde ægrer det mig sgu også jeg ikke tog imod hans bud..
Har skrevet på hans annonce på g&g hvis jeg får svar der tilbyder jeg sgu 250..

At han i mit hovede også kunne have sagt prisen er fast eller taget imod min "undskyldning" ved at jeg gik med til 225
Jeg ved ikke om det der kortsluttede i hans hovede var han kunne høre han snakkede med en ung knejt var det der gik galt men ja..

Det allerværste er vel at når man tjekker nummeret på krak dukker en veteran knallert klub op.. http://www.krak.dk/f/veteranknallert-kl ... d=64400401" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg kunne såmænd også godt have fundet på at sige at det ikke længere kunne købes..

Jyde eller ej, synes det er noget underligt noget at prutte om 25 kr for et stel til så små penge.

Iøvrigt bliver jeg irriteret over at folk prutter om prisen før de overhovedet har set varen eller har en idé om den stand.

Der er også mange useriøse købere (eller tidsrøvere)

Nu får jeg nok ørerne i maskinen men sådan er det.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

Jamen at han bliver fornærmet er skam iorden, at han ikke kan tage den "voksne beslutning" at slå en streg over det da jeg accepterer hans pris er i mine øjne sådan set barnligt..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Morten - Webmaster »

juhl-drengen skrev:Jamen at han bliver fornærmet er skam iorden, at han ikke kan tage den "voksne beslutning" at slå en streg over det da jeg accepterer hans pris er i mine øjne sådan set barnligt..
Tja.. Jeg havde sat prisen op ;)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

Hver sin måde, jeg synes stadig det er useriøst, man er som sælger nødt til at forvente folk vil prutte om prisen og så længe jeg ikke stod og bød ham 50-100 kr for hans vare kan jeg ikke forstå hans surhed/irritation for 25 kr under hans pris

I min verden er det simplere at hæve 200 kr end at hæve 300 og så skulle have vekslet så man har 225 :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du har ret. Hver sin måde.

Nogen gange skal man dog tænke sig om før man handler. :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af juhl-drengen »

:hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Jensmc »

For flere år siden havde jeg en 16mm karb. til salg på forum. Den mulige køber havde så mange åndsvage spørgsmål, at jeg afslog at handle.
Har den for øvrigt stadig.
En køber kan sagtens selv ødelægge en handel.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Morten - Webmaster »

Præcis min pointe Jens. Man magter det bare ikke.


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Knud »

Jo jeg kan sagtens nikke genkendende til adfærden hos den sælger som du har pruttet med...og jeg ville ikke have haft pruttet...jeg gi´r æ´ jæn ski´ få´et.

Jeg har jo solgt en del på DBA og har også mødt både mega-pruttere og små "skider-rikker", men det værste var dog for et par år siden, hvor jeg fik både køber og hans mor (det var en snot-hvalp på 15 år), da han pev&hylede over en FS1 DX-caliper til 250 kr, der ikke virkede, naaarrrj da - hwa fanden havde han regnet med?... og så kom han endda helt fra Ama´r til Dtu for at kræve handlen tilbage, eller en anden som købte en Thassan omdrejningstæller og: "arrrh den var da for rusten" og så fik han sine penge retur... men jeg fik bare æ´ min omdrejningstæller retur... eller hwa med det kvaj der gav mig sådan en sviner over et sæt renoverede Kreidler 160mm bremse plader, det var jo rent skrot jeg havde solgt ham, sagde han til mig på ægte Frederikshavnsk... eller en potentiel køber der spørger om ikkeat jeg lige kommer til hans bopæl med tingene ... der er jo ikke så langt (æd mine kogler!)

Jeg er bår´ SÅ f***ing træt af pive-røve og skvadderhoveder, der bar´ skal prutte om alt... gå dog ad H---- til... så la´dog vær´! nogen tror at jeg sælger mine ting (og der er mange) fordi jeg balancerer på økonomiens kaos.... så hvis de lige køber 5 ting så kan de få de 2 ting gratis... så er min weekend reddet???? hwaaaar??
nå nok-er-nok
:teeth2 :shutup
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af kreidlerhansen »

Det evige prutten om prisen hænger mig langt ud ad halsen. Det er helt galt online!

Sætter man sine ting billigt i håb om at få solgt i en fart, tiltrækker det skambydere og lykkeriddere, som jeg har indtryk af er ude på selv at tjene en skilling.

Jeg vil gerne hyggesnakke lidt om prisen, når den er på et vist niveau, men grundlæggende betaler jeg prisen, hvis jeg vil have en bestemt vare. Hvis mindre end 1.000kr skal skille vandene, er der sjældent grundlag for en handel. Og nej, et 10kr frimærke skal selvfølgelig ikke koste 1.010kr - forstå mig ret.

Jeg satte min CZ til 7.700kr på G&G. Første bud kom pr. sms, og det lød på 3.000kr, hvis jeg leverede i Ribe. Jeg fulgte det gamle råd om at tie stille, hvis man ikke har noget pænt at sige. :hihi Så hellere forære den til Egeskov eller køre den til skrot... eller syne og forsikre den, bevares.

Kom dog og kig på sagerne, inden man byder under prisen - ellers er man vel dårligt interesseret?
:whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Jensmc »

Nu har tråden ændret sig til:
Useriøse købere. :hihi
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af kreidlerhansen »

Jensmc skrev:Nu har tråden ændret sig til:
Useriøse købere. :hihi
Skete det ikke i samme øjeblik, argumentet "Jamen, jeg er jo jyde..." kom på bordet?

:thunge :teeth2

I så fald må det være tungt at være ansat i de jyske supermarkeder:

"Jow, det' da på tilllbud, men a' ka' wel få slawn 10% mer' a' æ pris?"
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Kai »

Det er en livsstil at prutte om priserne her i Jydeland. 225kr.. jeg ville selv ha spurgt om 200 var prisen i en hurtig handel, bliver sælger mopset over det, er det hans eget problem.

Der er forskel på at prutte lidt om prisen, og direkte skambyde/underbyde ting.

Til gengæld kan det for alvor pisse mig af, når prisen er fastsat til xxxx kr i annoncen og en aftale er i hus om at man kan komme og se tingen/varen næste dag..og sælger straks proklamerer "der er en anden der ringet..han vil godt gi xxx kr mere...hvad siger du til det"

Så er fristelsen til at sige en masse grimme ord...ret stor.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Knud »

Ah-ha! Se nå we' a hworfår a' æ' fårstår dee' a'hår boet ål foer læng' å a djæwel ø
:mrgreen:
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: useriøse sælgere

Indlæg af Kai »

Knud skrev:Ah-ha! Se nå we' a hworfår a' æ' fårstår dee' a'hår boet ål foer læng' å a djæwel ø
Så er det godt du aldrig har skullet sælge noget til mig ;)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"