Voksenlære.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Voksenlære.

Indlæg af Nabo Jan »

Da jeg bliver ledig inden længe, har jeg tænkt på at gå i voksenlære og der er 3 fag som jeg finder spændene, mc mekaniker, maskinarbejder og låsesmed.
Der kan i tilskud til mindste lønnen som ufaglært inde for de respektive fag søges om et løntilskud på 30kr i timen i op til 2 år har jeg læst mig til.
Jeg har i forvejen en vvs/blikkenslager uddannelse som jeg ikke har brugt i en del år og egentlig heller ikke har lyst til at udøve mere.

Men er der nogen på forum som er eller har været i voksenlære og kan dele lidt erfaring omkring ement?

Mvh Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Voksenlære.

Indlæg af juhl-drengen »

Hej jan


Nu er jeg godt nok ikke selv voksen lærling...
Men tjek evt. industriens overenskomst og se de forskellige bestemmelser for en voksen lærling

På selve uddannelsen(grundforløb) hvis du ikke har lærerplads Kan du søge om SU i stedet, hvilket vil ligge på 5800 ca..

To fra mit grundforløb (28 og 33) jeg startede med havde ikke lærerplads de havnede på SU'en.. går dog i klasse med 4 andre over 25 som har lærerpladser
Den ene (ham på 33) har fået lærerplads samme sted som mig og går faktisk til samme løn.. 63 kr/Timen..
Mere præcist ved jeg ikke selv..

Men kom med nogle mere konkrete spørgsmål så skal jeg spørge en studievejleder/ voksenlærlingene! :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"