Er der nogle herinde, som ved hvor meget gear/motorolie der skal i så'n en Yamaha Sting? Og hvilken olie man skal bruge?
Kan ikke finde det nogle steder på nettet, så håber da der er et klogt hoved eller to, som kan hjælpe mig?
Yamaha Sting, gear/motorolie
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: ons 1. maj 2013 18:30
- Kontakt:
Yamaha Sting, gear/motorolie
Mine maskiner
Suzuki DM50 1995 - 100% Original, i sort.
Suzuki DM50 1984 - 100% Original, i rød (ikke metallak), med blå stafferinger (En af de første modeller)
Suzuki DM50 1988 - 90% Original, i metalrød.
Suzuki DM50 Chopper Custom 1985.
Puch N50-3 Racing 1985 Står 100% original.
Puch Monza Grand Prix Luxe 3SL 1979 Står 100% original.
Sachs MadAss 2010 - Hverdagsmaskinen
Suzuki DM50 1995 - 100% Original, i sort.
Suzuki DM50 1984 - 100% Original, i rød (ikke metallak), med blå stafferinger (En af de første modeller)
Suzuki DM50 1988 - 90% Original, i metalrød.
Suzuki DM50 Chopper Custom 1985.
Puch N50-3 Racing 1985 Står 100% original.
Puch Monza Grand Prix Luxe 3SL 1979 Står 100% original.
Sachs MadAss 2010 - Hverdagsmaskinen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Yamaha Sting, gear/motorolie
hej du... det står stemplet ind i blokken lige der hvor du skal hælde olien på ! 450ml - jeg ville vælge atf olie, det er en automatikolie der anvendes mange steder såsom automatgearkasser, servosystemer og sådan, også kendt som puch maxi olie...
det fåes billigst hos haraldnyborg 60 kr pr liter, thansen tager 80 kr for en liter
olien kan også anvendes på gearknallerter, koblingen kan så godt lide det
hilsen olieklud
det fåes billigst hos haraldnyborg 60 kr pr liter, thansen tager 80 kr for en liter
olien kan også anvendes på gearknallerter, koblingen kan så godt lide det
hilsen olieklud
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: ons 1. maj 2013 18:30
- Kontakt:
Re: Yamaha Sting, gear/motorolie
Har hældt 450ml "Yamaha Gearolie" i fra Thansen..
Har dog et problem med den, det er at den banker noget et sted i "motoren" ved ikke rigtig om det er noget kardanled eller hvad der banker? Lyder ret voldomt, har haft cylinder af og kigge på det, og stemplet rammer ikke topstykket?
Har du en idé til hvad det kan være? Det ville være fedt.
Har dog et problem med den, det er at den banker noget et sted i "motoren" ved ikke rigtig om det er noget kardanled eller hvad der banker? Lyder ret voldomt, har haft cylinder af og kigge på det, og stemplet rammer ikke topstykket?
Har du en idé til hvad det kan være? Det ville være fedt.
Mine maskiner
Suzuki DM50 1995 - 100% Original, i sort.
Suzuki DM50 1984 - 100% Original, i rød (ikke metallak), med blå stafferinger (En af de første modeller)
Suzuki DM50 1988 - 90% Original, i metalrød.
Suzuki DM50 Chopper Custom 1985.
Puch N50-3 Racing 1985 Står 100% original.
Puch Monza Grand Prix Luxe 3SL 1979 Står 100% original.
Sachs MadAss 2010 - Hverdagsmaskinen
Suzuki DM50 1995 - 100% Original, i sort.
Suzuki DM50 1984 - 100% Original, i rød (ikke metallak), med blå stafferinger (En af de første modeller)
Suzuki DM50 1988 - 90% Original, i metalrød.
Suzuki DM50 Chopper Custom 1985.
Puch N50-3 Racing 1985 Står 100% original.
Puch Monza Grand Prix Luxe 3SL 1979 Står 100% original.
Sachs MadAss 2010 - Hverdagsmaskinen
Re: Yamaha Sting, gear/motorolie
Tandhjulet på krumtappen er gummidæmpet.
Er gummierne der ikke, vil den sikkert banke, specielt i tomgang.
Er gummierne der ikke, vil den sikkert banke, specielt i tomgang.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.