månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af Knud »

malte39 skrev:sjovt du nævner O-rings pakningerne.. har næsten vært på vej op i den lokale scooterbiks efter et par varme bestandige O-ringe til den, regnede lidt med selv at kunne file nogle riller med en lille diamant slibestift eller så noget.. helt galt kan det jo ikke gå.. kan huske at min brors derbi senda havde det.. dejligt at rode med.

Ang micron- udstødningerne så går jeg vel ud fra at det er et mærke der har lavet nogle ekspansions udstødninger spicielt til RD125, eller er det bare en universal potte som feks. de P4 og P6èr der i har snakket om? kunne dette evt. være et alternativ? http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Rd-125 ... 1430984118" onclick="window.open(this.href);return false; ? personligt havde jeg regnet med et par universale 32mm "fungo" eller protunas " 9 hks" universal udstødninger ( sidste nævnte er lidt noget bæ ).. og så smide det på med noget hjemmebikset forrørs haløj.. ikke optimalt men de hjælper da på det. Dem jeg linkede til på ebay kunne selvføldig også være en mulighed.. og nu spørg jeg nok dumt igen.. men kan man stole på ebay og de sælgere derinde?? det der med at købe fra en privat der bor flere 1000ne kilometer væk virker ikke helt optimalt.. Men det er måske bare mig..

hvad mener du præcist med Boyesen petaler i føde gangen? har googlet uden noget resutat.. :D

mvh.
Boyesen petaler er en type membranplader der er sammensat af 2 oven-på-hinanden liggende flapper yderst er tynd og inderst tykkere og har to ovale huller som den yderste dækker over. Ved lave omdrejninger åbner kun den tynde, det giver et bedre gas respons her.
En Micron potte er en dyr ting fra ny og er et vare mærke, laves i en All-speed udgave, bruges på mange engelske RDxyz cafe-racere, de laves både til 2T og 4T motoren (og er så selvfølgelig ikke indbyrdes bytte-bare, det behøvede jeg vel egentlig ikke skrive...)
Jeg købte et sæt på Ebay (billigt), som havde en afbrændt forkromning, derfor blev de sandblæst og sort lakeret og så skal den ene lige have en ny lyddæmper "prop" (btw.: har jeg lyddæmpere til salg på DBA :offtopic ), de er under alle omstændigheder bedre end de prut-rør der sidder på som standard, men de er jo heller ikke til "racere" og er ikke expansions typen.

"føde gangen".. forder mester.. karbusnade... foder automat.. prop o.a. ord geil: er .. ja ord/pladder/slang for indsugning, karburator...,, stempel,, hahaha
:mrgreen:
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af malte39 »

lyder spændene med menbran pladerne :) men tror bare at jeg nøjes med et par tykke klip selv kulfiber plader oppe fra den lokale scooterbiks ;) vis man husker at skifte dem hver 1000-2000 km skulle de fungere ganske udmærket ( de har det med at blive flossede i enderne efter de første 1000 km )

ang. det med udstødningerne så tror jeg bare at jeg napper dem jeg linkede til.. til 50 pund.. lyder som en gangske fair pris ;) en omgang maling og evt. lidt metal spartel så er de fine igen ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af kreidlerhansen »

Slib enderne på klip-selv-bladene med korn 800, så flosser de ikke lige så hurtigt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af malte39 »

tak, havde jeg ikke tænkt over :bravo
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af malte39 »

hvad lyder dommen på om denne "fungo" udstødning? nogle erfaringer? http://www.jmpbparts.com/kreidler/engin ... m-uni.html" onclick="window.open(this.href);return false; Den er ret billig i forhold til andre tilsvarende :D

dem på ebay er lidt svære at få fat på.. har ikke det mindste styr på ebay.. og kan umidbart ikke kontakte sælgeren.. der står i beskrivelsen at man skal spørge ham om han ville sende til danmark.. eftersom at der står at han måske ikke gør.. De ville ellers være perfekte..

og kan det passe at fragt prisen fra holland kun er 10 euro? og er det ink. forsendelse?

mvh. :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af Knud »

Den er lige for øjeblikket monteret på min Iwy... den er billig ja! om den passer til din cylinders portmap- det er Kreidlerhansen bedre rustet til at svare på - den larmer ikke ret meget, meget mindre end fex den der sidder på min "Gade Tøs".
Jeg tror bare at den er for lille til en RD125 motor... en Ø80 mm om maven er nok mere korrekt.. er mit gæt.
update: der er lige nu disse på ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Rd-125 ... 3a8a7459b6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-RD-125 ... 3f2f91f263" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af kreidlerhansen »

Fuego = no go! I hvert fald efter min mening.

Endepiben er meget lille (mindre end ø14mm) og det er mig bekendt i underkanten til >60ccm. Ydelsen vil være højere end med en større endepibe; Det vil risikoen for brændte stempler også være. :(

Vil du have ekspansionspotter, koster de penge. Længere er den historie bare ikke.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: månedens hidtil dummeste spørgesmål :i

Indlæg af malte39 »

De 2 ekspansions potter til 50 pund er også KLART min faroit.. den store til 75 som du linkede til er vist til den 1 cylinderede LC model knud, ellers et fint forslag :D tænkte nok at de funguer der ikke er helt optimale :oops:



Min bror er ret meget inde i det ebay der.. og det lyder til at han gerne ville købe dem fra sin konto af, så det er ihvertfald en mulighed :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"