verdensrekord

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

verdensrekord

Indlæg af kreidler »

http://www.motorracehistorie.nl/Uitgeli ... ina24.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedhæftede filer
verdensrekord.jpg
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: verdensrekord

Indlæg af claus olieklud »

hej... det undre mig ikke at det skulle være am6 motoren der skulle slå kreidler, og så med turbo - det siger man jo ikke virker på en 50 ccm motor, men nu er det vel bevist.

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: verdensrekord

Indlæg af kreidlerhansen »

Kreidler-raketten fra '65 havde kompressor. :) Trykladning virker fint på totakteren, men brændstofudnyttelsen er vanvittigt ringe udenfor trækområdet.

Jeg mindes også en ældre Vespa-scooter med turbo, som kan findes på youtube. Den krudter faktisk fornuftigt af, ift. den kun var halvt optimeret = glat rør med turbo og dermed ingen ekspansionspotte.

viewtopic.php?f=5&t=14131" onclick="window.open(this.href);return false;

Hollænderne arbejder på at slå rekorden, uden brug af trykladning vel at mærke!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: verdensrekord

Indlæg af Kai »

Bliver spændende at se hvad tulipan raketten fra Holland kan præstere :(y)

Budfabb streamlineren stillede vist op i flere klasser ? bl.a BF ( Blown Fuel ) = trykladet og brændstof er methanol/Nitro ?

Hvis Hollænderne snupper hastighedsrekorden i klassen uden trykladning, overtager de så rekorden fra de andre klasser også ?

Edit:

Det ærgrer mig at Boeings folk gav op, konceptet med en 50cc 4takter med kompressor og 30HK lød ret spændende.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"