hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Jeg vil da lige tage den "handske" op som Jens MC kastede i en anden tråd :D ,,, med hvornår man er gl. nok til at køre på knallert :?: ,,,

jeg vil lige begynde med da jeg selv var ung og kørte på knallert ( Yamaha FS1 ) ,,, jeg måtte køre knallert som 15 årig og skulle ikke have kørekort ( knallert bevis ),,, men man kunne tage det i ungdoms skolen hvis man ville have det,,, og der var både teori og en køreprøve man skulle bestå,,, vi havde også nogen steder vi kunne samles ,,, ungdomsklubben,,, ved kiosken osv. hvor vi holdt og sludrede og hyggede os ,,, uden at nogen råbte og skreg af de forbi passerende,,, og folk var heller ikke bange for at komme hen og sludre med os dengang,,,
jeg syntes ikke at kunne huske at der var ret mange ulykker med knallerter indvoldveret,, og dem som skete,,, så var det for det meste fordi at andre trafikanter overså knallerten ligesom de overser motorcyklerne og cyklerne,,, når de kom ud fra indkørsler,,, side veje og skulle svinge osv. ,,, og jo selvfølgelig var der knallertkøre som selv var skyld i ulykkerne også dengang,,, men der kørte sagt suseme mange knallerter rundt i 70`rne og 80"rne i forhold til hvad der køre af dem i dag,,, og måske var man bare mere ansvarsbevidst dengang end man er i dag,,, og jo vi kørte tunet 90% af os ,,, dengang også,,, men vi sørgede vil bare for at knallerterne var i god stand hvad angår bremser lys mm. ,,, i dag er det jo ikke usædvanligt at der kun kommer resterne af en plastik raket kørende uden lys bremse osv og har endda set en hvor sædet bare vare hynde fra en havestol som var lagt over stellet plastikken var fløjet af,,, 90km/t på cykelstien i bælgmørke uden lys i morgen trafikken hver morgen flere måneder,,, men mon ikke der dengang i 70`rne også var nogen som "faldt" udenfor ligesom der er i dag,,, det er lidt lige som med læder jakkerne den gang,,, nogen startede med rygmærker og lavede ballede,,, så var alle motorcyklister rockere uanset om de havde rygmærke på eller ej eller om det var hr Hansen lidt længere henne ad gaden som brugte sin gl MZ til at køre til og fra arbejde,,, læderjakke og motorcykel,,, lig med ballade mager,,, lig med rocker,,, og nu hedder det så knallert lig med bøller og ballade magere under en kam,,, selv om 99% af dem som køre på knallert opføre sig pænt,,,, er samfundet ikke bare blevet sådan at laver en i en gruppe ballade,,, så er det hele gruppen som der er ballade magere,,, men i 70`rne havde vi nok mere respekt for både lovens lange arm og vores omgivelser end de har i dag,,,
der kunne skrives meget mere om det... ovenstående er blot skrevet for visse hvordan det var dengang og er her og nu og for at understøtte min mening om emnet,,, men tilbage til hvornår man må køre på knallert :D ,,,

for min skyld må man gerne kunne køre 30`r knallert fra man er 14 år,,, de fleste som køber en knallert til transport bor alligevel uden for byerne,,,

og som 16 årig så lad dem køre på en 45~60 km/t knallert,,, så de kan følge den alm trafik i byerne,,, det vil også give en del mindre tunede knallerter,,, da de alligevel kan følge med inde i byerne,,,

begge dele er forudsat at man tager et knallertkørekort,,, som sagtens kunne være det samme til begge dele og måske med en mere svær prøve,,,

hvis de tuner knallerten,,, eller køre uden kørekort konfiskeres knallerten første gang uden nåde,,,

det er sådan i grove træk min mening om det :D ,,, lad os så få en sober debat med meninger for og imod :P ,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tors 16. jan 2014 15:12, rettet i alt 5 gange.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af strynboen »

hej problemerne dengang var SPRUT og nogle få unge mennesker...dvs ikke flertallet af unge normale mennesker.....de voldsomme få ulykker som sker når 4 unge fulde køre ud forand en bus og dræbes huskes og fylder politikkernes hoveder
..og så vrides stattistikkerne til de passer til dæres kram..
der var så mange knallerter i 70/80 erne at der måtte ske uheld...men slet ikke i de tal som der påståes

der er så en del ulykker som skyldes normal trafik...men er overbevist om at knallerter er sortlistet...og kun de nye eu regler kan løse lidt op..men de fortolkes som fanden læser biblen...let mc forsvandt før den blev indført..og så blen mc start kortene strammet tilsvarende..så man kun kan køre de mest kedelige sløve billige dårlige modeller de første mange år..

15 år er fint...så er der 3 år til man skal have bil...som 16 årig..er der næsten for sent..man er begyndt at spare sammen til en bil..og mange springer knallerten over
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

det har du nok ret i Lars ,,, og det er "kun" nogen få som ikke kan finde ud af det,,,

og uanset om det er dem med alkohol i blodet,,, eller fartdjævle som er ligeglade med hvor tit de bliver nappet af lovens lange arm og bare køre vidre uden kørekort osv.,,, så er det lige præcis de meget få procent dele af befolkningen som ikke kan finde af det og som er pi..e ligeglade ,,, de har været med til at ødelægge love og regler for resten af befolkningen som godt kan finde ud af at køre ordenligt,,, og dem som de strammere love og regler skulle ramme ,, er bare pi..e ligeglade og køre vidre,,, de er og bliver uden for pædagoisk rækkevide uanset lovgivningen,,, lovgivningen straffer jo kun de ganske få som kommer i uføre ved at køre 5 km forstærkt en gang imellem eller måske kommer til at drikke en halv bajer for meget en sjælden gang,,, så promillen smutter lidt over 0,5,,, og ikke dem som har en tung speederfod og som skal have 4 bajere inden de kan stå ud af sengen pgr. af abstinenser,,, dunk den lille procent del af befolkningen hårdt oven i hovedet med en straf de kan fostå,,, og lav så lovgivningen om / forenkle den så alle andre kan holde ud til at overholde den ,,,
det var jo også den politik som ødelagde knallert loven,,, dem som kan finde ud af at køre ordentligt betalte prisen fordi at de få ikke kunne,, det hedder kollektiv afstraffelse og det må man ikke i følge grundloven,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Kai »

Synes at 15 år ville være fint det er alligevel den kriminelle lavalder som det er nu. Et kørekort som 14årig giver ikke rigtig mening..hvis man ikke kan idømmes nogen straf eller bøde.

Nu er der jo kommet et nyt knallertkørekort..og jeg har ikke sat mig ind i hvordan den nye undervisning foregår og hvad det indebærer.

Men noget teori og individuel køreundervisning som til MC..og ikke som "perler på en snor" hvor de bagerste bare følger med som de plejer når man møder dem i trafikken, det kunne hjælpe gevaldigt.

Så må de som end gerne køre 50 km/t til de er 16, og...ja måske en skør tanke..aflægge ny prøve og snuppe en afdroslet 45 km/t scooter og køre det den nu kan (dog self ift gældende hastighedsgrænser) på almindelige veje. En "stor" knallert 45 er alligevel kun til gene og ulempe og skulle aldrig være opfundet til den latterlig lave hastighed på 45 hvor man frygter for sit liv blandt biler og lastbiler der naturligvis gerne vil forbi fordi man laller rundt med 45. I de større byer hvor man mange steder må køre 60-70 ville den pludselig komme til sin ret og være et fornuftigt alternativ til bilen.

Det er ikke sååå meget anderledes end lille/stor motorcykel med ny prøve osv.

Man kan sikkert mene..at så meget undervisning kan man ikke få "gratis"... ok så sæt prisen op for kørekortet, og prisen for at køre uden tilsvarende. Men der skal nok en holdningsændring til blandt de unge, og det er svært.. jeg har talt med mange der synes 440kr er dyrt som 16årig for et kørekort.. jeg synes det falder ret hårdt til jorden..når de samtidig praler af de har bestilt tunsæt til 4000kr allerede inden de har fået scooteren hjem.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

Min holdning, ultra kort:
15 år: knallert30 , tvunget køre undervisning , kort krævet, tunet knallert+uden hjelm eller sprut /stoffer eller groft uansvarlig kørsel, pappet tages, knallert konfiskeres første gang, ingen kørekort til nogen form for motor drevet køretøj før personen er 16 år gentagelse: ingen pap før personen er fyldt 20 (om det kan praktiseres: kørsel før 15 år på tunet knallert: ingen kort før personen er 16 år, gentagelse: ingen kort før personen er 18 år og knallerten konfiskeres.

16 år til 18 år: knallert60 , (ja der skal laves en lempelse af neddroslingen) overtrædelser, som ovenstående.og gen-indfør gear knallerten eller brug den fede der sidder på Aprilla50 som har 6 gear, folk har i mange tilfælde svært med gearmotorer, når de kommer til MC alderen og bil for den sags skyld

18 år: som idag

gammel person, over 7o år: årlig gratis men tvungen lægeligt trafiksikkerhes tjek og IKKE hos egen læge: der snydes helt sindsygt med dette, derfor hos en læge udpeget af politikredsens chef. sorry :offtopic

Barsk? ja fandme´ urimeligt? næ ellers havde jeg ikke skrevet det, statistikken og konsekvenserne er bare endnu mere urimelige og skræmmende
Senest rettet af Knud tors 16. jan 2014 19:58, rettet i alt 3 gange.
:mrgreen:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Jensmc »

Da jeg boede hjemme, var der en 13-årig knægt, der blev stoppet. Hans mor fik bøden, så en 14-årig kan sagtens "straffes".
Og ja. statistikken kan bøjes og strækkes efter behag.
Jeg har ikke læst statistikken, men vover alligevel den påstand, at den gælder alle knallertkørere, uanset alder.
For nylig blev det nævnt i pressen, at gamle bilister alligevel ikke var så sikre i deres biler som hidtil antaget. Der blev nævnt noget med" De unge har bedre reaktionsevner". Mon ikke det gælder på knallert også? :wink:

Og ja, jeg synes også at kortet er for dyrt. Der skal jo også smides en hund til et vellignende foto. Og så lige 5-600kr til en gul nr. plade. ja, de koster så meget i dag, ligesom evt. omregistrering også koster som på en bil. FOR EN DUM KNALLERT!!!!!
Det er bare SÅ uartigt.

Mit tidligere indlæg om statistikken og C. Reinhart, kommer fra den lokale MC-forhandler, der fik det at vide på et forhandlermøde ved........ Jaaah, C. Reinhart (Kim Reinhart). "Det ser meget lovende ud". blev der sagt. Men så kom der et folketingsvalg, og ............................. Ja, resten af historien kender I jo.

Har jeg for øvrigt forstået det rigtigt, at ALLE, hvis de ikke har kørekort til noget andet registreringspligtigt køretøj, skal have bestået en teoriprøve for at kunne køre videre? Eller er det kun de, der er fyldt 18 efter den 19. januar?
Jeg havde en kammerat, der aldrig havde erhvervet kørekort til noget. Han havde således ikke mistet det. Skulle han, hvis han ellers havde levet i dag, i en alder af 52 have taget den prøve. Han har jo for h.... kørt siden han var 15 og til klovnen faldt 15 meter ned fra et stillads på Sjælland? DET lyder altså underligt.
Men det gør meget dansk knallertlovgivning. :(n)
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Jensmc »

Knud!

Hvad nu, hvis du selv bliver stoppet på en af dine tunede vidundere. Skal du så også af med pappet, eller gælder det kun "for de andre"? Du/vi er jo ikke bedre end en på 16, vel?
Jeg tror du er liiiige overilet nok. F.eks med de 20år. Men det er jo individuelt. Stakkels person, der har lånt en knallert, der bliver målt til 44km/t, og han har fået at vide, den er lovlig.
Pyha da. Det ender med, at han kan tage kørekort til bil på pensionist aftenskole til den tid. :hihi
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Jensmc »

Hvorfra ved du, at lægen snyder?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af strynboen »

folk på 70+ skal godkendes af motorsagkyndig hvert år...bare en tur på 10 minutter...hvis de overlever kan de køre et år til :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg ville dengang gerne havde måtte køre knallert lovligt som 15 årig, man gjorde det jo aligevel.

jeg syntes bestemt ikke at reglerne skal strammes yderligere så knallerten bliver konfiskeret 1. gang, det er rigeligt da de strammede op fra 3. gang til 2. gang - tænk hvis det var sådan ? så ville jeg absolut gøre alt for at stikke af hvis politiet var efter mig... desuden vil det ikke motivere mig til at holde knallerten i god stand hvis man aligevel kan miste den på et øjeblik !

jeg syntes det ville være fedt om man som 18 årig, eller måske personer med mc kørekort måtte havde en knallert der kan køre uendelig stærkt, blot man overholder 30 kmt. på cykelsti og i bymessig bebyggelse, endvidre den pågældende hastighedsbegrænsning rundt omkring.

det ville gøre at jeg brugte mine knallerter meget mere, jeg tør dårligt nok køre en tur på havnen eller til købmanden selv om mine knallerter ikke larmer, er med lys & bremser, friske dæk, ikke ved at falde fra hindanden og med forsikring.

det er den moderne ungdoms skyld.

hilsen olieklud
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

Jensmc skrev:Hvorfra ved du, at lægen snyder?
Jensmc skrev: Helt ærlig så har læger som besse-far kommer til når medicin kortet skal fornyes og så videre, et dilemma når de kender hinanden fra et langt liv og gammelfar sidder og hælder vand ud af ørerne og de undersøgelser der laves er helt utilstrækkelige- fra familien er der set adskillelige eksempler hvor gammel-far for selv det utrænede øje ikke er i stand til på forsvarlig måde at føre et motor køretøj. Fex kort efter fornyelsen bakkede olde igen på vand brønden og brugte stadig oldemor til at fortælle om der kom biler fra højre og jeg har flere historier...

Da jeg skulle have en læge attest til et MC kort så jeg hvor ringe kontrol der er.. ikke en pot pis værd!

Jeg er forhåbentlig bedre med MC kort til at køre på tunet knallert end en 16 årig men det giver ikke tilladelse til at gøre det og jo når man kender de mulige lovmæssige konsekvenser er der sku´t nogen "kære mor" ej heller for mig
:mrgreen:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Jensmc »

Herligt med lidt diskussion. :(y)
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

claus olieklud skrev:hejsa... jeg ville dengang gerne havde måtte køre knallert lovligt som 15 årig, man gjorde det jo aligevel.

jeg syntes bestemt ikke at reglerne skal strammes yderligere så knallerten bliver konfiskeret 1. gang, det er rigeligt da de strammede op fra 3. gang til 2. gang - tænk hvis det var sådan ? så ville jeg absolut gøre alt for at stikke af hvis politiet var efter mig... desuden vil det ikke motivere mig til at holde knallerten i god stand hvis man aligevel kan miste den på et øjeblik !

jeg syntes det ville være fedt om man som 18 årig, eller måske personer med mc kørekort måtte havde en knallert der kan køre uendelig stærkt, blot man overholder 30 kmt. på cykelsti og i bymessig bebyggelse, endvidre den pågældende hastighedsbegrænsning rundt omkring.

det ville gøre at jeg brugte mine knallerter meget mere, jeg tør dårligt nok køre en tur på havnen eller til købmanden selv om mine knallerter ikke larmer, er med lys & bremser, friske dæk, ikke ved at falde fra hindanden og med forsikring.

det er den moderne ungdoms skyld.

hilsen olieklud
mest enig men læs præmissen for konfiskation i mine forslag, sprut/stoffer og rådden kørsel og gentagelses tilfælde
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

[quote="Jensmc"]Knud!

Hvad nu, hvis du selv bliver stoppet på en af dine tunede vidundere. Skal du så også af med pappet, eller gælder det kun "for de andre"? Du/vi er jo ikke bedre end en på 16, vel?
Jeg tror du er liiiige overilet nok. F.eks med de 20år. Men det er jo individuelt. Stakkels person, der har lånt en knallert, der bliver målt til 44km/t, og han har fået at vide, den er lovlig.

Du må da aldrig låne noget ud der er ulovlig og du skal som fører overholde reglerne og dermed også hastigheden ,jeg har jo netop foreslået at der indføres en knallert 60 for at teknisk kyndige personer med fex MC kort har lov til at køre sådan
:mrgreen:
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg startede som 15 årig med at køre på FS1 og kørekort/knallertbevis var ikke lovpligtig i 1974, men vi fik tilbudt at ta' det via ungdomsskolen, hvor også jeg fik det. Jeg følte at 15 år var i fin balance og husker heller ingen særlige ulykker med knallert, men da var trafikken jo heller ikke så "presset" som nu. Dog væltede jeg en morgen på vej til realskolen, men det skyldtes isglatte veje udsatte steder. Jeg er forøvrigt ALDRIG blevet stoppet på knallert af Politiet.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

strynboen skrev:folk på 70+ skal godkendes af motorsagkyndig hvert år...bare en tur på 10 minutter...hvis de overlever kan de køre et år til :hihi
ja det er bedre end mit foreslag :(y)
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

tjae om man skal være 14 eller 15 år for at må køre knallert,, er en hår fin afvejning om modenhed,,, men lad dem så købe / køre på,,, en 30`r knallert,,,, de kan når de er fabriksny køre 30km/t,,, og nogen af de vel passede af dem vil efterhånden som de køres / slides til,,, øge sin max hastighed til 40~45 km/t. ,,, fordi at alting på den løber lettere rundt,,, lad dem så køre de extra km/t. ,,, så længe at den / de ikke er blevet konstruktivt ændret som det hedder i loven,,, dvs. at knallerten skal kunne bestå en gennem gang efter sin godkendelses attest fra myndighederne,,, består den det så kan man køre vidre på den,,, er der ændret på den så må de ændrede dele jo afmonteres,,, og passende bøde ud skrives,,

jeg ser gerne selv at man på en 50ccm knallert / mc,,, måtte køre de 70~90 km/t lovligt,,, når man blev 18 år ,, hvis man havde et kørekort til bil eller lille mc ,,, i dag skal en knallert jo have en nr. plade på,,, så skulle det jo ikke være noget problem at ændre den til den højre hastighed bare føren havde kørekort til bil eller lille mc,,, det kunne jo også komme nogen af vores gl. knallerter til gode ,,, et syn med tun,,, så den er i orden også en plade på,,, også måtte man køre på den med ovennævnte kørekort,,, det ville spare en masse mennesker for en ny prøve til noget de i forvejen er vant til at køre på,,, og nogen ville så vente lidt med at få en bil i stedet for,,, fordi at de kunne køre lidt hurtigere på lovligvis uden de store omkostninger,,,

tror nu ikke at de læge erklæringer er det helt store problem,,, og der vil altid være nogen som vil prøve at snyde på "vægten",,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Knud »

for generhvervelse og nyehvervelse af pappet: læge erklæring blot et statsligt indtjening redskab uden substans
manglende evne afsløres af den køresagkyndige
og jo jeg har ikke forudfattede holdninger til den nugældende ordning hos den privat praktiserende læge som klarer dine andre skavanker og recepter- en bedre og personligt uafhængig ordning kan bedst klares af en uafhængig fremmed læge
mine fortællinger er fra min egen og hustrus´ famlie og bekendskaber- helt klart utistrækkelig tjek, olde/genarhververen skal næsten være blind og uden arme før end lægen siger "nej"
:mrgreen:
Thomas Østrup
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:46
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Thomas Østrup »

Jeg har lige læst jeres indlæg - fedt med så mange holdninger til temaet!

Min personlige holdning er afspejlet af mit arbejde med de unge igennem mange år. Jeg går imod jer på punktet mht. alderen, idet jeg synes at 16 år er en passende alder at starte i.

Jeg vil ikke fælde alle unge over en kam da der selvfølgelig er stor forskel på dem, men unge idag er sgu generelt specielle. De er familiernes højdepunkt, mors og fars kæledække og feterede i h..... og r.. Med andre ord så er mange af dem ekstremt umodne, selv når de som 16-årige tropper op til knallertundervisningen i Ungdomsskolen.
Mit klare indtryk, uden at diskriminere mit eget køn er, at 90 % er pigerne er en del mere modne end drengene i samme alder. Jeg vil med andre ord ikke være bange for at sende en 15-årig pige på gaden med et kørekort mens jeg har helt andre bekymringer når det gælder drengene. Mange af drengene kan snildt køre en scooter allerede 1. gang jeg ser dem til undervisningen, men de er ikke modne i 1. etagen. Hvis man sammenholder det med den trafikmængde der er på vejene idag, så er det en farlig kombination.

Som jeg forstår det er I meget enige om at man som 18-årig mand med et mc kort i hånden burde måtte køre hurtigere på knallerten end de helt unge. Jeg er selv mc kører igennem mange år (Honda CBR 1000F) og er enig, HVIS knallerten opfylder en række betingelser, herunder bremser, dæk m.v.
Men det tror jeg godt vi kan glemme alt om. Der bliver ikke løsnet op på reglerne omkring knallerten, i hvert fald ikke foreløbig.
Mit forslag til jer må derfor være at lade jeres knallert indregistrere som lille motorcykel. Er der nogle her på forum der har prøvet det ?!? Hvad skal der til, og hvad koster det.... Jeg tror nemlig at det kan gøres for småpenge uagtet at der skal betales afgift af dyret, MEN så kan man også køre rundt med sit store tunsæt uden at skulle vride nakken af led og have dårlig samvittighed m.v.

Så er der reglerne omkring mc kørekortet, som man selvfølgelig også kan diskutere, men det synes jeg ikke vi skal gøre her da den røde tråd har det med at blive meget lang ind imellem :)

/ Thomas
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hvornår må man begynde at køre knallert ,,,meninger??,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Thomas

der er flere herinde som har fået deres knallert synet som MC,,, udover syn og plade koster det ikke meget i afgift,,, der er vist nok en hel tråd herinde med emnet om hvordan man gør det,,, og det koster så et mc kort til os som ikke har det i forvejen,,, derfor måtte de 50ccm mc`r godt kunne køre på et bil kort også,,,

med hensyn til modenhed så vil jeg godt give dig lidt ret henad vejen,,, mange unge er blevet båret rundt på hænder og fødder ,,, og har ikke fået lært hvor at grænserne går for god opførsel og har ikke lært at tage stilling til noget selv,,, pgr. af for travlede forældre ,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tors 16. jan 2014 23:48, rettet i alt 2 gange.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"