britisk motor bygning...film klip

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

britisk motor bygning...film klip

Indlæg af strynboen »

" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: britisk motor bygning...film klip

Indlæg af Kai »

Fantastisk stykke mekanik..håndlavet og finpudset i i alle detaljer i hånden. Imponerende de kunne bygge så mange på så kort tid, inden Amerikanerne og Packard fik den lavet til samlebåndsarbejde og spyttede dem i 1000vis.

Jeg har haft fornøjelsen af at høre lyden af sådan en et par gange i luften, brølet fra 27 Liters V12 kan virkelig få hårene til at rejse sig på armene.

Edit:

Løgstør kalkværk havde engang en sættevognstrailer med 2 Rolls Royce V12'ere i der trak hver sin generator, der var også 4 solide skorstene på taget af traileren. Det var nu nok ikke Merlin motorer, nok nærmere Meteor som der også blev brugt i Centurion kampvogne. De lød også imponerende når de vågnede op og fik lov at bestille noget, og når de stod standby og varmede op så gyngede hele traileren fra side til side indtil olie og vand og regulatorerne var oppe i driftstemperatur.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: britisk motor bygning...film klip

Indlæg af strynboen »

..de køre fint uden svinghjul..smeden på strynø har også en stående til pynt..den er en rover fremstillet..nok kampvogn motor

egeskov på fyn,,har en opskåret roterende motor..hvor alle bevægelige dele kan ses når den rotere..den er et kik værd..måske en yamaha fs1 tur til sommer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: britisk motor bygning...film klip

Indlæg af Kai »

De har også en Meteor hos Garnisons museet i Aalborg, sidst jeg så den manglede den alt det udenoms "tilbehør" og er ikke sådan lige at slå liv i.
Jeg ved der er en mere her i nærheden, den er så vidt jeg ved komplet med starter og generator, pumper osv men har ikke været startet i mange år...jeg tør ikke spørge om prisen..selvom den kunne være sjov at have.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"