BIL: hjælp til antenne mm

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Ja nu er jeg blevet træt af den beige/grålige farve vinylet i min bil har så det får en omgang sort vinyl maling
men i samme omgang skifter jeg til en "hajfinne" antenne m. signal forstærker

Da jeg pillede loftet ned opdagede jeg at rundt om den gamle antenne var der fyldt med "dråber" så den tager jo tydeligvis fugt ind
er der en måde når jeg montere den nye antenne at sørge for at forhindre fremtidig fugt ved samme område for at undgå rust/ interiør råd ?

Men nu er jeg ikke den store el-ekspert.. hverken generelt eller i biler..
signal forstærkeren skal bruge en 12v dc kilde så vil lodde en ledning på ved radioen for at den kun bruger strøm når selvsamme er tændt, vides det hvilke ledninger der giver 12v jævnstrøm af disse:

Billede

For en god ordens skyld er headunit en Alpine IDA-x300 :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af Mark-PC »

Den blå ledning giver en +12v når radioen er tændt..
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Den helt blå? eller den med den hvide stribe?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af Kai »

Den blå er normalt til antenne, og den blå/hvide er til at tænde/slukke forstærkere med.

På nogen radioer giver de begge to 12V når den er tændt..de lidt mere smarte tænder kun for den blå ledning når man hører radio.

Så slipper man for at antennen kører op/ned hvis man kun spiller CD (hvis altså man har sådan en antenne på )
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Så jeg skal bare have den i den blå?

for min skyld skal det bare virke når kun headunit er tændt om det virker kun når radioen spiller eller hele tiden når headunit er tændt rager mig langt!

sådan en caleaero hajfinne antenne sidder jo stille ;) http://img840.imageshack.us/img840/1976/imag0040t.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af trs »

Kender ikke din antenne.

Men klassisk Radio antenne fejl /mangler i et VW produkt er:

Original antenne med forstærker i foden virker ikke efter radioskift. Fejl ingen strøm til forstærker i fod.
Løsning: Køb power inserter http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... CEUQ9QEwBA" onclick="window.open(this.href);return false;

Fejl 2 radio kan ikke huske stationer. KL. 15 og KL. 30 er byttet i power stik.
Løsning byt dem, eller køb mellemkabel
Senest rettet af trs tors 12. dec 2013 11:42, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Den originale antenne er uden forstærker i foden.

Den nye antenne er blevet testet sammen med min bil af firmaet selv hvor de siger den skal sluttes til forstærker!



Ingen med en løsning på fugt problemet? :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du kan bruge lidt sikaflex eller tec7 ved monteringen, så trækker der aldrig vand ind ! husk at fjerne overskydende masse inden det tørrer op, det gøres med acetone, benzin eller andet opløsningsmiddel

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Og hvad er disse produkter?


Er der ikke noget man bare lige kan hente nede i den lokale tømmerhandel..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af trs »

Hej.

Jeg er ret sikker på der er forstærker i den originale antenne. Det har det været siden Golf 2 16V.

Men idag bruger man ikke en ekstra ledning til forsyning. Det var derfor jeg skrev om power insert. :wink:

Men hvis den fod du har fået har ekstern 12V skal du jo bare trække kabel frem til din nye radio.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Nånå! når jeg ikke kan se en ledning er det der ikke basta bum punktum! :thunge


Men jo tak!



Var der flere forslag til at forhindre fugt?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af Krelleh »

juhl-drengen skrev:
Var der flere forslag til at forhindre fugt?
Ja, normalt flydenepakning (gerne silicone) vil også være godt.
Mvh. Christian
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af Twinsport »

juhl-drengen skrev:...Var der flere forslag til at forhindre fugt?...
Hvorfor bruger du ikke bare den pakning der fulgte med antennen? Så bliver den vel tæt?

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Der sidder noget gummi på bunden? men det holdt jo åbenbart ikke tæt på den originale antenne?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af trs »

Der plejer at være en gummi pakning og en o-ring og det er tæt hvis det er samlet rigtigt. Men den fod du har afmonteret er da også noget skummel hvis den ikke er aktiv.

Du kan jo lige tage et par billede evt. hvor man kan se partnr. på den gamle antenne?
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Har ikke afmonteret antennen endnu.. gider ikke et gabene hul i taget når det regner og ville jo være sikker på det var tæt :thunge

Men jo skal jeg gøre!


tager turen til fyn i dag for at købe en golf IV recaro kabine af en sjællænder til "øsen"
var ude ved en hugger i går og fandt diverse små stumper/detaljer bilen manglede (ret nostalgisk følelse når man går 5 forholdsvis store marker rundt for at lede efter en bil fordi deres computer er nede)

Og så venter jeg på den ombyggede midterkonsol kommer hjem, har fået radioen ind ad døren for 15 min siden (Alpine IDA-X311) :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af trs »

OK.

Passer sæderne lige over?
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: BIL: hjælp til antenne mm

Indlæg af juhl-drengen »

Både og.

man skal bruge polo(cordoba) sæderyggen til bagsæderne men det ik så svært
forsæderne skal du tage midter løberen eller hvad dælen den hedder og skære den af ved begge sæde rammer og foretage ombytning/svejsning, og så afslutter man med at slibe sædehjulene tyndere..
Men måske gør de endda.. jeg ved ikke om de også moderniserede den del da de satte de moderne sæder med airbag (i nogle) i 6k2 modellerne eller om de holdte sig til det gamle system?


Det er grunden til jeg ledte efter en fed standard kabine først og fremmest... men fandt kun 1 og der fik jeg afvide han havde den på lager, da jeg havde kørt 93 km for at komme derned fandt jeg så ud af det bare var sæder helt magen til mine huggeren havde...
Så har valgt at bide i det sure æble!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"