Yamaha dx forgaffel med tynde ben

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
hrmod
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 20:06
Kontakt:

Yamaha dx forgaffel med tynde ben

Indlæg af hrmod »

Jeg har lidt problemer med at skille mine forgaffler ad,, har løsnet og fjernet umbrako bolten i bunden har også fjernet den øverste står lås ved simmeringen i toppen, hvad skal man så?? bare hive til eller?? kan mærke at den fjedre inde i,,, er der nogen som har et godt råd,, så vil jeg være glad for at få lidt hjælp.. på forhånd tak,, Kurt
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Yamaha dx forgaffel med tynde ben

Indlæg af trs »

Ja så skal de bare trækkes.
Det kan være en fordel at lave et stykke værktøj til dette.
Varme på benene kan også være nødvendigt hvis de er rustet godt fast.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Yamaha dx forgaffel med tynde ben

Indlæg af Per »

Ja, som trs skriver mellem linierne, så hænger inderbenene kun i simmerringen, når låsering og bundskrue er fjernet.
Jeg har nogle gange måttet varme yderbenene så meget oppe i toppen omkring simmerringene, at simmerringene nærmest er smeltet :lol:

Men hellere varme med efterfølgende rengøring end vold :mrgreen:
Mvh Per.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"