Hvad er det jeg har købt ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af Kai »

FS1originalen skrev:Fælgene har jeg nye af til 325 kr/stk. Det burde også være muligt at finde et styr der minder om den rigtige facon.

Det værste er næsten at motoren sandsynligvis er med Syncroflexrem og at den - lige så sandsynligt - er mørnet op. De kan vist skaffes igen, men til flere hundrede kroner (for en lille tandrem) :oops:
Erik
Fælgene vil jeg gerne reservere 2 af hvis jeg kan, der står 23x2.25 og 2.25x19 på dækket.. :? hvordan DET så lige hænger sammen det forstår jeg ikke lige :?:

Kiggede lige ind gennem den store olieprop, den har ikke tandrem men et lille ståltandhjul på krumtappen og et fiber tandhjul på koblingen.
Om det så er godt eller skidt..det ved jeg ikke :P
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
jona6220
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 08:19
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af jona6220 »

Kai skrev: Hvad havde du tænkt dig den skal koste hvis det er ?
Ved ikke rigtig hvad det skal koste, det ligger alligevel bare og samler støv her. Kom med et bud på det, så finder vi nok ud af det. :D
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Den knallert er MØG-fed! Havde jeg fået tilbuddet, havde jeg haft endnu mindre plads... :(y)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af Kai »

Well.. Fik stemplet ud af cylinderen og har fået motoren skilt ad og rengjort. Stemplet sad "heldigvis" godt fast lige over udstødningsporten så der er ikke trængt mange dråber vand ned i krumtaphuset, krumtappen ser da også rimelig ok ud efter den blev vasket og pudset lidt op.
I dag fik jeg så nye lejer og pakdåser sat i. Der mangler stadig et par nye O-ringe til pedal/bremseaksel inden den kan samles.

Og så har jeg scannet de gamle pakninger, printeren kan tage et stykke stift karton direkte.. så det skal prøves om den også kan tage et stykke 0.5mm pakningspapir, så er det jo nemt at klippe det ud bagefter 8)

Billede

Billede
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af FS1originalen »

:(y) :(y) :(y)

Vaskeægte Ferrari mekanik :P

Er den Med syncroflex rem eller fibertandhjul ved koblingen?

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af Kai »

Den er med fibertandhjul. Det ser faktisk helt ok ud, tænderne er stadig flade og virker ikke slidt.

Billede
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af FS1originalen »

Super.
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af Kai »

En lille update..

Den er ikke opgivet endnu :) men der er heller ikke sket så meget..helbredet er ikke altid til at skrue knallert.

Men den ligger nu i en bunke dele og stel/forgaffel/kædeskærm/bagagebærer og den lille værktøjskasse er klar til at blive sandblæst og malet blanksort. Jeg har ikke kunnet finde anden farve på delene, og blanksort er fundet i krogene..hvor spray og penselen ikke er nået ind i dens liv med flammer på tanken osv. Så jeg håber på det er den rigtige farve disse dele skal have.

Jeg har også fundet en flot "metalblå" farve på bagskærmen, bl.a indenunder den gamle Basta lås og under skruerne diverse steder, endda med 2 små guldfarvede stafferinger på.

Sjovt nok er den samlet med rundhovedet ligekærv Panskruer og messingmøtrikker, jeg har fundet rustfri skruer i et katalog på mit arbejde der ligner dem meget, så mangler jeg bare en håndfuld messingmøtrikker engang når den skal samles igen.

Tanken er jeg stadig i tvivl om..visse steder kan jeg finde en blanksort som inderste lag..men jeg har ingen idé om, om den har været 2 farvet sort/blå eller i Derby ferrari agtig "motiv".

Skærmstiverne har været forkromet fra ny..de bliver aldrig pæne mere, men mon ikke en af smedene på jobbet kan trylle sådan nogen i rustfri og så polere dem op.

Mangler også gearskiftehåndtaget, eger til hjulene og lidt andre småting.. og sorteret kassen med dele til Elgalvanisering. Nå ja..og så det vigtigste..et sæde :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af trs »

Hej.

Jeg tænker godt jeg kan finde lidt messingskruer.

Ang. farve så har maleren lidt nede af vejen, kamera til at bestemme farve, hvis ellers området er stort nok.

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt ?

Indlæg af Kai »

12år er gået og den er stadig ikke ude og køre selvom jeg havde sat målet til 2023, for så ville den fylde 60år, men helbredet er ikke hvad det engang var.

Den burde komme et nyt sted hen og blive lavet færdig, men jeg aner ikke hvad jeg kan forlange for den ? Det er jo ikke Yamaha priser på de ældre knallerter.

Der er nye fælge,eger,dæk,slanger,kabler,lyskontakt, kæde, gummihåndtag, lydpotte og sikkert andet jeg har glemt.
Messingskruer er nye, og alt andet der kunne omgalvaniseres er blevet det.
"skoletaske holderen" på bagagebærer var rustet op, den er nu i blank rustfri stål.
Navene er poleret op og der er nye(nos) bremsebakker for og bag. Nye kugler i hjullejerne.
Pedalarme og pedaler er ikke pæne, og mangler også de rigtige keglebolte. De passer årgangsmæssigt til knallerten og kan forkromes/fornikles om.
Den kunne godt trænge til en pænere forlygte, men den der sidder på den er den originale. Den er "fornyet" med en parabol fra en Yamaha Fs1 og bruger også samme 15/15W pære.
Cykellåsen er der, og fungerer også, men kan låses op med en blank nøgle.
Sædet er ikke det rigtige til den.

Det jeg ellers lige ved mangler på den er:
Forrør. Der er vist en...et eller andet sted der gør i at fremstille nye, det er bare ikke lykkedes mig at finde et.
Maling og montering af kædeskærm, tank og skærme (de er glasblæst og grundet) den originale baglygte med lille rød glas og refleks er med.
Der er nye repro "wanderer" transfers til tanken.
Koblingen er noget træls, jeg kan ikke lige greje hvorfor grebet er så hårdt at trække.
Motoren bør skilles ad og have en ny pakning mellem blokkene, den sveder en smule olie.
Tændingssystem er ikke det rigtige, det har været en umulig opgave for mig at finde den rigtige Ducati stator og svinghjul med blæsevinger der drejer "mod uret".
Det der sidder på den nu, er en Ducati til udvendig tændspole, jeg har ændret den til CDI i stedet for platiner, det fungerer ok og den kan også starte.
Vedhæftede filer
20201119_205114.jpg
20201119_205114.jpg (77.97 KiB) Vist 246 gange
20201119_211622.jpg
20201119_211622.jpg (57.11 KiB) Vist 246 gange
20210724_185618.jpg
20210724_185618.jpg (85.51 KiB) Vist 246 gange
20210726_205623.jpg
20210726_205623.jpg (103.81 KiB) Vist 246 gange
14112012080.jpg
14112012080.jpg (174.8 KiB) Vist 246 gange
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"